4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    swig

    Java-applet startscherm

    Ik heb de afgelopen weken een eenvoudige java-game gemaakt in de vorm van een applet.
    In mijn spel zou ik een beginscherm willen maken waarop enkele opties te vinden zijn (Begin met spelen, instellingen, credits, …)
    Moet ik met verschillende jar’s werken, of bestaat er nog een andere methode?

    Kan iemand mij op weg helpen?

    Bijdrager
    TheBigZ

    Een jarfile is gewoon een zipfile, dwz een “doosje” (container) waar je je (in dit geval, .class en andere benodigde) bestanden instopt. Je kunt in principe alles in één jarfile stoppen als je dat wilt.

    Bijdrager
    swig

    Maar om dat startscherm te maken, moet ik dan springen tussen classes, of kan het ook allemaal met één paint()-functie?

    Bijdrager
    TheBigZ

    Je kunt de game laten beginnen (dwz aanroepen) vanuit de Applet die het opstartscherm regelt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.