5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    minne

Jarlauncher?

Is de Jarlauncher ook in staat om class-bestanden uit te voeren? Als ik dubbelklik op een class (OS 10.2.4) probeert ie deze namelijk met Jarlauncher te starten. Hij geeft echter steevast een foutmelding, ook als er in deze class een ‘public static void main(String[] args)’-methode zit.

Is het normaal dat Jarlauncher deze classes niet kan starten? Waarom probeert Mac OS classes dan te openen met Jarlauncher?

Bijdrager
    remier

Even een html filetje aanmaken en het volgende erin zetten:

[code:1:22f41939b1]
    <HTML>
    <HEAD>
    <TITLE>Simple Applet Example</TITLE>
    </HEAD>
    <BODY>
    <APPLET archive="naam.class" width=540 height=410>
    Your browser does not support Java, so nothing is displayed.
    </APPLET>
    </BODY>
    </HTML>
    [/code:1:22f41939b1]

Als het meerderen classen zijn ipv 1 moet je alles even in Project Builder zetten en compilen.

Een jar is niet anders dan een stel gezipte classen

Bijdrager
    minne

Ja, dat snap ik, ik ben niet echt dat je zegt een Java-newbe;)

Ik snap alleen niet waarom Mac OS X classes probeert te openen met Jarlauncher als dit programma alleen maar Jar’s kan starten?

Bijdrager
    remier

ja vaag idd, zou eerder via de appletviewer moeten gaan zou je zeggen

Bijdrager
    minne

Dat zou al logischer zijn. Dan zou je iig applets kunnen openen door op de class te klikken. Nog handiger zou zijn een soort Jarlauncher die zelf uitvindt hoe ie de class moet openen.

Dus een Jarlauncher die jars start, classes met public static void main(String[] args) start met java, en classes met init(), run(), enz. start met applet viewer. Bestaat er niet zo’n soort tooltje?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.