12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    The Dude

Jam Packs probleem

Een oom van mij heeft alle Jam Packs (1 t/m 5) Deze heb ik geinstalleerd, nu ik weer schijfruimte nodig had wilde ik de Jam Pack bestanden (de loops) op een externe HD zetten. Dat is allemaal gelukt alleen ben ik nog gigantisch veel harde schijf ruimte kwijt! Hoe kan ik die packs veilig uninstallen zodat Garagband weer zijn oude ik is?

Heeeelp:D

Bijdrager
    ronnie

Gewoon lekker in de prullenmand gooien en dan legen.

Bijdrager
    The Dude

Dat dacht ik dus ook, maar wanneer ik de mapjes verwijder met jam packs mis ik nog steeds een paar gigabyte terwijl er niets anders bij op gekomen is.

Bijdrager
    Hanky Dussen

weet je wel zeker dat je ALLES hebt weggegooid ! De Jam Packs zitten namelijk verdeeld over verschiilende locaties…(lekker handig….).

Bijdrager
    The Dude

Hoe kan ik dan precies zien welke jampack waarbij hoort?

Bijdrager
    Hanky Dussen

In Bibliotheek–>Audio–>Apple Loops ziiten een paar Jam Packs.
    Maar ook in Bibliotheek–>Application support–>Garageband–>Apple loops

Bijdrager
    The Dude

Die had ik al gevonden. Het schijnt dat er in Sampler instruments ook dingen worden geinstalleerd?

Bijdrager
    Hanky Dussen

Ja natuurlijk : de software instrumenten die je via een midi-keyboard kan bespelen.
    Zit in het mapje ‘Sampler’ (in je bibliotheek/app support/GB)

Bijdrager
    The Dude

Hoe kan ik zien welke Jampacks bij welke instruemnetn horen? Ik wil namelijk garageband in ouwe staat terug hebben. Dus zonder 1 jam pack geinstalleerd.

Bijdrager
    Hanky Dussen

Tja, pfff, wel een gedoe hoor….En dat voor slechts een paar GB…
    Maar goed, als je in GB dubbelklikt op die Grand Piano track dan zie je rechts de lijst met instrumenten. In het uitklapmenu’tje waar ‘Toon Alles’ staat moet je kiezen voor ‘Garageband’ : dit zijn de standaard instrumenten.

Bijdrager
    The Dude

Sja, ik heb slechts 100 Gigabyte op mijn Macbook en 12 Gigabyte kan ik goed gebruiken;-)

Bijdrager
    The Dude

Het is alsnog een hoop uitzoeken zo te zien. Kan ik met mijn OSX cd Garageband overnieuw installeren? Ik smijt dan gewoon alles eraf en begin opieuw.

Bedankt voor de antwoorden!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.