16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    semmielimburger

Jailbreaken iPod touch

Hallo allemaal,

ik hoop dat iemand mij kan vertellen of als je je iPod touch jailbreakt dat je garantie dan niet vervalt of je de jailbreak ook weer gewoon kan verwijderen.

Alvast bedankt Sem

Bijdrager
    olbo

Zijn hierover niet genoeg artikelen te vinden (ook Google?). Dacht ik…

Bijdrager
    Dems

Je moet niet met een gejailbreakte iPod aan komen zetten want dan doen ze niks. Je moet hem gewoon restoren dan zodat ze niks zien. Als je iPod kapot is en niet meer aan wil na jailbreak oid (gebeurt alleen heel soms met oude modellen) kan je gewoon alsnog naar APR gaan is mij namelijk overkomen.

Bijdrager
    KarelWillem

En nog maar eens voor de duidelijkheid (die vraag is hier al 989 keer gesteld):

– Een jailbreak kan gewoon weer verwijderd worden door op Herstel te klikken in iTunes
    – Daarna is niets meer te zien van de Jailbreak.
    – Je garantie vervalt niet. Maar verwijder de Jailbreak i.d.d wel als je je iPod touch voor reparatie weg doet.

Bijdrager
    wjend

Je garantie vervalt als ze zien dat je een jailbreak hebt, maar daar is NIETS van te zien na het herstellen.

Bijdrager
    Stirf

Ik snap even niet wat dit met podcasts te maken heeft.
    Of zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    semmielimburger

Ok bedankt allemaal voor jullie berichten, als een van jullie ook een site weet want ik heb overal gezocht maar steeds als ik er een installeer kan ik hem niet op de Ipod zetten

Grtz Sem

Bijdrager
    Sascha

Lees dit nieuwsartikel eens.

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat zijn dan de nadelen van een jailbreak? Als er geen overtuigende nadelen aan zijn ga ik mijn iPod Touch en iPhone ook jailbreaken met Cydia!;)

@Stirf, inderdaad dit heeft niets te maken met de OMT Podcast, kan een moderator dit even verplaatsen naar het forum voor iPod Touches of zo.

En OMT, waarom maken jullie geen apart forum over jailbreaken net als iPhoneClub.nl?
    Ik zal direct even een ”Tip de redactie” mailen!

Bijdrager
    KarelWillem

Nadelen?

– je breekt in op je systeemfirmware
    – je kunt zaken installeren die je systeem flink overhoop kunnen halen
    – als je iPod niet meer aan wil en je moet hem opsturen, heb je een probleem

Overigens Jailbreak je niet MET Cydia, maar komt Cydia mee met een Jailbreak.
    Dat is een subtiel verschil.

Bijdrager
    wjend

Als je geen JailbreakMe wil doen (waarom dan ook) dan is Spirit ook een goede keuze. Werkt fijn en makkelijk, downloaden, openen, device aansluiten en op “jailbreak” klikken.

Verder ligt het qua veiligheid aan jezelf. Dingen worden vaak al in de bètafase beschikbaar gesteld, als er veel niet klopt of werkt. Maar er zitten pareltjes tussen, zoals MyWi (tetheren) en SBSettings (héél veel instellingen). Dus ga er eens rustig naar kijken, en geniet ervan!
    En Cydia is de App Store van het jailbreaken. Waarin dus alle programma’s staan.

Bijdrager
    KarelWillem
    wandersiemers op 10 augustus 2010

Als je geen JailbreakMe wil doen (waarom dan ook) dan is Spiritook een goede keuze. …

Ja, alleen werkt Spirit niet voor de 4.x firmwares.

Bijdrager
    Kevin.

Waarom staat dit in het subforum OMT Podcast?

Bijdrager
    Vinhelper

Dat kan verschillende oorzaken hebben:

– De woorden ”Podcast” en ”iPod” worden door elkaar gehaald.
    – De TS snapt de indeling van de site nog niet helemaal en heeft nog niet veel verder gekeken dan zijn neus lang is.
    – Moderators letten niet goed op.

Tjsa, bij domme vragen kan het antwoord ook wel eens een beetje stom overkomen.:razz:

Bijdrager
    rickroda

wat moet je doen als je ipod niet meer opstart na het proberen van een jailbreak

Bijdrager
    KarelWillem

In DFU-mode zetten en dan herstellen in iTunes.

1. First, Open up iTunes, plug in your iPod Touch/iPhone to the CPU’s USB port. Turn on your CPU’s speaker and make sure it is loud enough that you can hear it.

2. Hold down the Home button (top left for iPod Touch and top right for the iPhone with the screen facing you) and the Power button (located on the front bottom of your iPod Touch/iPhone) simutaneously, until the screen goes black and the device turns off. (past the red slider/slide to power off screen)

3. Now let go of the Power button, but continue to hold the Home button. Your iPod Touch/iPhone should have turned off and the screen should not be on.

4. After around ~10-20 seconds, you will hear a noise (beep/ding) from your CPU as if it had just recognized a new hardware device, now iTunes should recognize it in DFU mode.

5. After iTunes recognizes the iPod Touch/iPhone, let go of the Home button otherwise it will go into recovery mode and you will have to do the entire DFU process over again.

6. You will know when you have put your iPod Touch/iPhone correctly into DFU mode when the display is blank and that you do not have anything on your device.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.