10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Aanrecht

Jailbreak iPhone 4

Misschien dat deze vraag hier al 20.000 keer gesteld is en dat ik de zoveelste ben die hetzelfde te horen krijg. Als dat zo is, mijn excuses.

Ik heb eigenlijk een aantal hele kleine simpele vragen:

Het internet staat helemaal VOL met tuorials, websites, fora, blogs, video’s over het jailbraiken van je iPhone.
    Je kan er dan van alles mee, tetheren/personal hotspot aandoen allerlei moeilijke apps. Naja je weet het wel.

Echter wat ik wil is heel simpel.
    Mijn nieuwe iPhone 4 simlock (van Hi) vrij maken… Niet meer, niet minder.

1 Is hier een jailbraik voor nodig of kan dit ook zonder?
    2 Als ik een jailbraik moet doen, ben ik er dan of moet ik dan nog een zogeheten unlock doen?
    3 Kan ik daarna ook updaten of moet ik wachten op een niewe jailbraik van de desbetreffende partij.
    4 Welke jailbraik/unlock/dinges is simpel en werkt goed.

Ik heb een mac met 10.6 en ik heb al een iPhone 3GS die naar mijn vriendin gaat.

Bij voorbaat dank voor de reacties en met vriendelijke groet

Bijdrager
    madcat

je zit op het verkeerde forum hiervoor, iphoned of iphoneclub is hiervoor geschikt.
    een tip: doe het niet, er komt behoorlijk wat bij kijken en je zit toch aan je abbo vast.

ik dacht dat ze tegenwoordig zonder simlock werden verkocht trouwens.

Bijdrager
    Aanrecht

Aaaah excuseer.

Ik zal mijn vraag elders stellen:)

Bijdrager
    Yaris

Er mag en kan hier gerust over het jailbreaken van iPhones gesproken worden.

Bijdrager
    Aanrecht

Ah fijn, want ik snap geen ene donder van iphoneclub.nl. Wat mij betreft is dat dus zo’n eindeloze put met informatie.

Bijdrager
    iDephazer

KPN iPhone 4 is al simlockvrij. KPN (Hi) leverd geen iPhones met simlock, dus je hoeft niets te doen

Bijdrager
    Aanrecht

Dat meen je!
    Relaaaaaaaaaaaaxed.

Bijdrager
    Oppie

Van T-Mobile zijn tegenwoordig ook simlockvrij.

Bijdrager
    Lifelogger

Als je echt wilt unlocken, wanneer je toestel echt niet simlock vrij is, moet je eerst je toestel jailbreaken. Met een jailbreak kun je software draaien die door Apple niet goed gekeurd is. Deze jailbreak heb je nodig om vervolgens de software te draaien die je telefoon simlock vrij maakt.

Dus met andere woorden. Je moet eerst jaibreaken voor je kunt unlocken.

Bijdrager
    Nickalicious

Die van Vodafone trouwens ook, net als alle andere bij abonnement-verstrekte smartphones daar.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.