8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    boelie

jaguar vs aqua

Wat zijn nou eigenlijk de grootste voordelen van Jaguar ten opzichte van Aqua (10.1 bedoel ik daarmee)? Apple heeft het over 150 nieuwe functies en hoewel ik Jaguar al een behoorlijke tijd gebruik begin ik me telkens meer af te vragen welke functies Jaguar nog meer heeft behalve SMB, spring-loaded mappen en een extra grafisch likje.

Ik ben me er ook bewust van dat de nieuwe generaties iApplicaties (ical, isync) alleen op jaguar werken :P

Bijdrager
    Jan-Willem

als iedereen zijn funcities opnoemt komen we er misschien wel(maar ik vind die 150 ook wel erg veel):
    -quartz extreme
    – makkelijk de firewall instellen

Bijdrager
    dennis

10.1 is beta, die 150 dingen zijn veranderingen (of ze nou groot of klein zijn) Iedereen die op 10.1 draait op dit moment zou zich moeten schamen (of heeft gewoon weinig geld op het moment)
    Met Jaguar gaat alles veel sneller

Dennis

P.S. voor informatie apple.com/nl :wink: :lol:

Bijdrager
    Jan-Willem

daar zeg jij een waar woord, maar dan is 150 denk ik veel te weinig…

Bijdrager
    araminta

JW zegt het allemaal: Quartx Extreme. Dan ben je feitelijk al klaar. De rest is extra.:mrgreen:

Bijdrager
    MacAttack

-spam filter
    -zoom
    -zoek in finder
    -verbeterde voorvertoning
    -verbeterde midi (echte plug & play)
    -rendez vous
    -sherlock 3

en zo kunnen we blijven verder gaan de volgende aub
    :x

Bijdrager
    Stof
    ”boelie”

Wat zijn nou eigenlijk de grootste voordelen van Jaguar ten opzichte van Aqua (10.1 bedoel ik daarmee)?

Effe voor de duidelijkheid: Aqua zit ook in OSX 10.2 en heeft niets te maken met codenamen voor een specifieke versie. Alle versies van OSX hebben tot nu toe namen van katachtigen gehad. Echter bij 10.2 heeft Apple besloten de codenaam ook in de marketingcampagne te gebruiken.

Nog even voor de volledigheid:
    10.0 = Cheetah
    10.1 = Puma
    10.2 = Jaguar (of Jagwyre als je Steve Jobs moet geloven ;))
    10.3 = Panther (Ja, dat duur nog even…)

Bijdrager
    boelie

O okee ik dacht dat 10.1 aqua genoemd was, mijn fout.

Ik had afgelopen weekend 10.1 bij m’n vriendin geinstalleerd en kwam er achter dat die op haar imac 400/192mb best wel strak werkte. Terug op m’n ibook 700/384mb vroeg ik me toch af wat nou de grootste verschillen waren, afgezien van het feit dat 10.2 1,5 gb gebruik t.ov. van 500 mb bij 10.1. Als je zo’n strakke G4 hebt stelt dat natuurlijk niet veel voor. Maar met zo’n harde schijf van 20 gb en al die mp3tjes en divx blijf je natuurlijk backuppen.

Misschien moet ik maar gewoon een firewire harde schijf van 200 gb kopen :?

Iedereen bedankt voor de reacties!:mrgreen:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.