15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Frank ter Braak

Jaguar op een oude iMac ?????

Al een jaar gebruik naar volle tevredenheid OSX 10.1.5 op een iMac rev. A
    Nu dacht ik goede redenen te hebben om op te waarderen naar OSX 10.2.

Tijdens het installeren wordt echter steeds het scherm zwart. Soms gebeurt het vlak voor het eind soms al halverwege. Hij lijkt nog wel enigzins door te gaan maar ik kan hem aleen nog maar uit krijgen door de reset knop of de stekker er uit.:sealed: Na een poging met reset vroeg hij wel om disk 2 maar ook deze wordt na verloop van tijd zwart. Het beste tot nu toe was een systeem waar ik programma’s kon draaien maar zonder finder!! Ik probeerde via sytheem update naar OSX 10.2.4 op te waarderen maar dat mislukte. Ook probeerde ik de Server versie van Jaguar maar ook dan gaat hij sluimeren (is het dat??) tijdens installatie.

Wie weet een methode hoe ik Jaguar op mijn iMac krijg, HELP….

Frank

Bijdrager
    kMIkaZu

Je moet de Firmware Update toepassen (dat staat te lezen in de Readme-files). Dan zal alles probleemloos gaan.

Bijdrager
    Frank ter Braak

Ik heb de geadviseerde firmware geprobeerd maar deze schijnt alleen voor een slotloading iMac te zijn. En ik heb er zo een met een laa’tje.
    Of heb ik een ander nodig? Voor het installeren van OSX 10.0 had ik er ook een nodig, nu weer een nieuwe? Dan moet ik er waarschijnlijk ook eerst OS 9 er op zetten om de firmware update te installeren…:(

Frank

Bijdrager
    Urbin Design

Misschien kan je hier iets vinden.
    http://www.info.apple.com/support/downloads.html

Bijdrager
    MacMickey

:lol: Ennuh….schermbeveiliging ff helemaal uitzetten helpt ook…:wink:

Bijdrager
    Urbin Design

Hele goeie! ff checken :lol:

Bijdrager
    Frank ter Braak

Schermbeveiliging stond inderdaad aan op mijn vorige OSX maar ik heb intussen de hele schijf gewist. Blijft de schermbeveiliging of de energiestand actief ook zonder systeem??? Zit dat hardwarematig ingesteld? Moet ik weer de oude OSX terugzetten om het uit te zetten.
    Ik lees ook suggestie’s om de hele tijd met de muis te zwaaien tijdens de installatie tegen de slaap.

Frank

Bijdrager
    Urbin Design

Kijk eens naar je energiestand voorkeuren.
    Zet je sluimerstand op nooit.
    Fixed. Je kan natuurlijk ondertussen met je muis gaan dansen.
    Is niet echt nodig. zonde van de muis.
    Veel plezier :money:

Bijdrager
    MacMickey

[slijm jezelf mode] DAMN I’M GOOD [/slijm jezelf mode]

Pfew toch blij voor je dat het zoiets simpels is…tja je gaat al te snel wat moeiluks zoeken he…:wink: Veel plezier met Jag!!

Bijdrager
    Frank ter Braak

Als ik geen systeem meer heb omdat ik het juist installeer kan ik ook nergens iets slaperigs of sluimerigs instellen.

Het is me overigens wel gelukt. Ik las ergens de tip om gedurende de hele installatie de muis te bewegen om hem wakker te houden. Het lukte tot hij bijna :( klaar was maar kenelijk was dat voldoende.:)

Frank

Bijdrager
    osx

Je moet de volgende firmware hebben voor jou Imac rev a
    iMac_FirmwareUpdate_1.2.smi.bin en deze moet je inderdaad onder OS9
    updaten . Daarna moet je normaal zonder problemen 10.2 kunnen
    installeren.

Bijdrager
    beige

Hoi Frank,

Ik kon Jaguar installeren op een RevA iMac maar had het probleem dat de scherminstellingen bij iedere opstart niet meer goed stonden. Verder geen probleem.

Heb je de PRAM gezapt voor install (Command-Option P, R tijdens opstart todat ‘ie weer opnieuw opstart)?

Schijf opnieuw initaliseren is soms ook erg nuttig maar dat had je denk ik al gedaan.

Met fietsersgroet, Rene

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Welk bericht tussen die van beige en van SunKeeper is hier verwijderd?:)

Bijdrager
    Shmoo

Van dit soort figuren die iets te veel vrije tijd hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Ach jee jongens. Hoe lastig is het om die gewoon even van het forum af te slingeren?

Te pas en te onpas loop je nu op dode topics e.d.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.