12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    crazy ivan

Jaguar

Heren en Dames op dit forum!

Net als IEDEREEN heb ik natuurlijk braaf al mijn software in de winkel gekocht. Maar voor dat ik naar de winkel ren om Jaguar te “halen” ben ik:

a. erg nieuwsgierig naar jullie bevindingen tot nu toe
    b. mogelijke problemen /conflicten met software
    c. wellicht heeft iemand een ‘inkijk-versie’ :mrgreen:

Heren / Dames Forum beheerders: het is prettig om op een goed verzorde site te komen.

GreetZ

Crazy Ivan

Bijdrager
    Cyberwolf
    ”crazy

Heren en Dames op dit forum!
    knip
    Maar voor dat ik naar de winkel ren om Jaguar te “halen” ben ik:

a. erg nieuwsgierig naar jullie bevindingen tot nu toe
    b. mogelijke problemen /conflicten met software
    c. wellicht heeft iemand een ‘inkijk-versie’ :mrgreen:
    knip

GreetZ

Crazy Ivan

a. Het is een heerlijk OS om mee te werken.
    b. Tot op heden geen software problemen ondervonden, alleen is MS te laat met uitbrengen Outlook voor X (2003 is het gerucht).
    c. Helaas inkijk-versie net weggegeven;)

:idea:

Moderator
    Adriaan Mol

In het begin waren er met somige applicaties een paar kleine conflicten met Jaguar, deze zijn er inmiddels voor mij allemaal niet meer. Voor de rest heb ik allemaal positiefs gevonden voor Jaguar (zeker vergeleken met de Mac OS X versies ervoor).

Adriaan

Bijdrager
    michelvdb

Zorg ervoor dat je over de goed firmware beschikt. Oudere modellen kunnen anders beeldschermproblemen krijgen.

Bijdrager
    crazy ivan
    ”michelvdb”

Zorg ervoor dat je over de goed firmware beschikt. Oudere modellen kunnen anders beeldschermproblemen krijgen.

Kan ik blind varen op de auto-update van Apple? Deze staat nl automatisch en wordt iedere dag ff gechecked.

GreetZ

Bijdrager
    alexje

Naar mijn bevindingen moet je van te voren goed uitzoeken of voor al je randapparatuur osx drivers bestaan.

Mijn scanner werkt wel goed maar alleen in photoshop…
    Mijn usb-smartcard werkt wel maar alleen als je OPSTART in os9…..
    Gelukkig had ik net een nieuwe printer maar ik heb gezocht naar drivers voor mijn oude en die vond ik niet….
    De externe usb brander werd niet meer gevonden ook niet met een opstart in os9….(gelukkig heb ik inmiddels een interne)

Bijdrager
    michelvdb

Voor je installeert lees je best eerst het LeesMij bestand. De systeemvereisten staan erin vermeld.

De firmware kan je vinden via /Applications/Utilities/Apple Systeemprofiel tab Systeemprofiel rubriek Apparatuuroverzicht item Info boot-ROM. Het nummer geeft de geĂ¯nstalleerde firmware versie, bvb 4.1.9f1 .

Bijdrager
    nankovic

Jaguar werkt bij mij ook prima. Randapparatuur wel even checken inderdaad. Veel printers worden ondersteund, degene die niet ondersteund wellicht bij gimpprint

En het mooie is: jaguar is nu eigenlijk een puppy, hij kan alleen maar sterker worden. 8)

Bijdrager
    awesomemac
    ”nankovic”

En het mooie is: jaguar is nu eigenlijk een puppy, hij kan alleen maar sterker worden. 8)

LOL, wat was 10.1 dan? Een ongeboren pup?? Op mijn iBook werkt 10.1.5. nog gewoon goed:)

Bijdrager
    nankovic
    ”awesomemac”

LOL, wat was 10.1 dan? Een ongeboren pup?? Op mijn iBook werkt 10.1.5. nog gewoon goed:)

officieel: “Unlike the wine-themed Pinot name, Panther follows the established line-up of cat-inspired OS X code names: v10.0 was Cheetah; v10.1 was Puma; and v10.2, which Think Secret first broke the story on one year ago.

10.1.5 een puppy-puma?:?

Bijdrager
    crazy ivan
    ”alexje”

Naar mijn bevindingen moet je van te voren goed uitzoeken of voor al je randapparatuur osx drivers bestaan.

Ik heb momenteel OSX draaien. Wil dus overstappen naar Jaguar. Bestaande drivers, moeten die worden vervangen?

GreetZ

Bijdrager
    nankovic

Ik heb momenteel OSX draaien. Wil dus overstappen naar Jaguar. Bestaande drivers, moeten die worden vervangen?

Het beste lijkt me dat je op de sites van je randapparatuur kijkt of je drivers compatibel zijn met os 10.2. (waarschijnlijk wel)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.