3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    spw70

Jackkabel splitsen

Vermoedelijk een heel erg domme vraag met een erg eenvoudig antwoord voor een echte Audiofiel. Ik heb een JBL speakerset aangesloten op mijn iMac via een Jack-stekker. Ik heb nu een extra jack-kabel daar liggen om van mijn computer naar mijn Home Cinema te gaan om de muziek van mijn computer te kunnen afspelen in de woonkamer. Momenteel moet ik het stekkertje versteken als ik wil switchen van muziek uit de JBL-speakers in het bureau naar de Home cinema in de woonkamer. Nu zag ik een splitter zoals je hieronder kan zien. Ik stel mij daarbij de vraag of dit een goede oplossing is of de kwaliteit er sterk op achteruit zou gaan bij het gebruik van zoiets. Ik wil er ook graag even bij zeggen dat ik een simpele homecinema van LG wat voor een echter audiofreak als huis-tuin-keuken materiaal kan gezien worden, dat ter zijde.

Bijdrager
    knrd

Ik had deze opstelling eerst ook zoals jij hem wilt hebben. Een kabel naar mijn speakers en een kabel naar mijn home cinema set via een splittertje..

Werkt prima en volgens mij ook weinig verlies in kwaliteit. Ik kon zelfs mijn speakers en home cinema tegelijkertijd aanzetten:)

Bijdrager
    tinus_omt

Je krijgt niet per se kwaliteitsverlies, maar het signaal wordt natuurlijk wel in twee├źn verdeeld waardoor er minder signaal dus relatief gezien meer ruis is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.