25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    grafisch

Ja hoor… het is elke ochtend weer raak!

Oh ja daar ben ik dan.. Aangekomen op me werk.

Een heerlijke ochtend want daar staat ie dan mijn WERK-MAC, wat staat ie daar toch mooi te wezen die mooie mooie G5 met de laatse update van OSX, zo geil…, maar wat nu… nadat ik hem opstart staat er alleen maar in de rechter bovenhoek van mijn beeld een blauw balkje met een mooi spotlight icoontje!?

Ah het lukt me weer om op te starten met shift ingedrukt!, niets werkt nog zoals het hoort.. alles is er wel en doet het ook maar ja!

Nog maar een keer opstartten!

Yes hij doet het weer… mooi dan weet ik dat hoe ik dat morgen en overmorgen en daarna kan blijven doen totdat iemand me kan vertellen hoe ik dit moet oplossen?…

Bijdrager
    noxius

Opties 2 en 3 zijn toch gelijk?

Bijdrager
    noxius

:p

Bijdrager
    DK master

Jouw 2 posts zijn toch gelijk? :?

Bijdrager
    JobKuipers

Wat een heerlijke ochtend om 15:42??? Ik weet niet wat jij onder ochtend verstaat, maar bij mij is het al ver gevorderd in de middag 8)

Groeten vanuit een snikheet Nijmegen (zonder wandelaars…:-( )
    Job

Geblokkeerd
    Anoniem

Heb je teveel zitten rommelen in het systeem (te overdreven opgeruimd)?
    Misschien dat je de permissies eens moet herstellen, of eens een keer een
    schone installatie moet doen? Het kan makkelijk zijn dat je systeem een keer
    vervuild is geraakt, of dat er bepaalde systeemvoorkeuren beschadigd zijn.

Sowiezo kan ik je verzekeren dat een PC vaker herstart moet worden:D
    Mijn Mac Mini staat nu al enkele weken nonstop aan (24/7), en de PC heb
    ik in diezelfde tijd al minstens 8x moeten herstarten.

Bijdrager
    Marresc

En als je hem vandaag al eens zou heropstarten? Soms doet mijn iMac ook raar maar dan zet ik hem even uit, daarna loopt alles terug als vanouds.

Bijdrager
    Maced.2

hmzzzzzz wat moet ik hier nou op antwoorden :roll:

Bijdrager
    nookie

de oplossing staat hier al ergens op dit forum, wacht ff, zoek ik ff op.

Zoef zoef, had hem nog in verstuurde items staan in Mail:

– Zet de computer helemaal uit (power-knop een aantal seconden ingedrukt houden)

– Zet hem weer aan, maar hou de ‘shift’ de hele tijd ingedrukt totaan het ‘inlog’ scherm. Het opstarten duurt iets langer, en op een gegeven moment begint de G5 op volle kracht te ‘blazen’.

– Log in als ‘administrator’

– Ga naar de HD, en naar de hoofdbibliotheek, open de map ‘caches’. En kijk naar een map met de naam ‘ATS’. Gooi die map compleet weg met de prullenbak, en leeg de prullenbak. Het systeem vraagt daarvoor je ‘admin-paswoord’.

– Herstart op de gewone manier het systeem en nu start hij wel gewoon op.

Bijdrager
    eMacPaddy

mijn Macbook had vanochtend een uptime van 9 dagen en 14 uur en kreeg prompt een Kernel Panic toen ik de powercable eruithaalde zonder eerst over zijn bolletje te aaien :P
    het was dan ook errug warm vanochtend.

Bijdrager
    nookie
    Bijdrager
    reneo

ohw, grafisch, je zal wel problemen hebben met je fonts…

er zijn gewoon een hoop problemen ‘bekend’… dat komt niet zo zeer door apple of osx, maar vooral door bepaalde software. zo heb ik ook nog weleens vastlopers met protools… achjah…

Bijdrager
    kontheur
    ”reneo”

ohw, grafisch, je zal wel problemen hebben met je fonts…

er zijn gewoon een hoop problemen ‘bekend’… dat komt niet zo zeer door apple of osx, maar vooral door bepaalde software. zo heb ik ook nog weleens vastlopers met protools… achjah…

Font cache…

Zoals al eerder bovenstaand werd geschreven als admin inloggen en alle caches verwijderen.

Bijdrager
    Joor

hmm, de mijne is al 17 dagen onafgebroken aan t draaien en lijkt geen enkele moeite te hebben met alle laatste updates of de de warmte.

Bijdrager
    Marius1976

Effe zout in de wonden…

Mijn atari 8bit heeft inmiddels een uptime van (let op) 472 dagen, 21 uur en 54 minuten.

Tot dusver heeft geen enkele computer deze ‘rots-stabiliteit’ overwonnen hier.

Jammer dat de Atari ST ook aanzienlijk minder ‘stabiel’ is, maar de 8bit is geweldig. Running SpartaDos 3.3a;)

groet,
    Marius

Bijdrager
    Ewout
    ”grafisch”

maar wat nu… nadat ik hem opstart staat er alleen maar in de rechter bovenhoek van mijn beeld een blauw balkje met een mooi spotlight icoontje!?

Spotlight index naar de kl*te, eenvoudig op te lossen.

Start in Single user mode

fsck -fy

mount -uw /

sudo mdutil -E /

klaar!

reboot

Je hebt zojuist je index weggegooid, Spotlight begint binnen een aantal seconden opnieuw te indexeren wat het probleem oplost.

Ewout

Bijdrager
    klaus

Ewout, spotlight is niet het probleem, zie de oplossing op de vorige pagina;)

Moest spotlight index kapot zijn, dan zou hij niets meer vinden, maar alle overige zaken zouden nog werken.

Bijdrager
    sypie
    ”Marius1976″

Effe zout in de wonden…
    Mijn atari 8bit heeft inmiddels een uptime van (let op) 472 dagen, 21 uur en 54 minuten.

Als je deze uitzet is het ook meteen helemaal over zeker?

Bijdrager
    joffrie
    ”noxius”

Er nog altijd zoiets als half vol en half leeg.

Bijdrager
    nookie

Dan nog maar een keer, want er wordt door de warmte niet opgelet geloof ik……………..

– Zet de computer helemaal uit (power-knop een aantal seconden ingedrukt houden)

– Zet hem weer aan, maar hou de ‘shift’ de hele tijd ingedrukt totaan het ‘inlog’ scherm. Het opstarten duurt iets langer, en op een gegeven moment begint de G5 op volle kracht te ‘blazen’.

– Ga naar de HD, en naar de hoofdbibliotheek, open de map ‘caches’. En kijk naar een map met de naam ‘ATS’. Gooi die map compleet weg met de prullenbak, en leeg de prullenbak. Het systeem vraagt daarvoor je ‘admin-paswoord’.

Bijdrager
    grafisch
    ”joram”

Heb je teveel zitten rommelen in het systeem (te overdreven opgeruimd)?
    Misschien dat je de permissies eens moet herstellen, of eens een keer een
    schone installatie moet doen? Het kan makkelijk zijn dat je systeem een keer
    vervuild is geraakt, of dat er bepaalde systeemvoorkeuren beschadigd zijn.

Sowiezo kan ik je verzekeren dat een PC vaker herstart moet worden:D
    Mijn Mac Mini staat nu al enkele weken nonstop aan (24/7), en de PC heb
    ik in diezelfde tijd al minstens 8x moeten herstarten.

of je kan je je mac gewoon beter tweaken…

mijn pc staat weken achter alkaaraan… mischien zelfs maanden, maar als ik me mac uit zet en de volgende ochtend weer aan… naja… je hebt bovenstaande tekst gelezen!

Bijdrager
    grafisch
    ”nookie”

Dan nog maar een keer, want er wordt door de warmte niet opgelet geloof ik……………..

I DID IT AL FOR THE NOOKIEEEE!!…

bedankt! ga het ff proberen….

Bijdrager
    nookie

Had je erover heen gelezen dan??
    Hij stond al vrij snel als antwoord namelijk.

off topic: Nookie gebruik ik inderdaad al jaren voor zo’n beetje alles. Ik moest een inlognaam hebben en Limp Bizkit was toen net op de radio met hun single (I did it all for the) Nookie.

Bijdrager
    grafisch
    ”nookie”

Had je erover heen gelezen dan??
    Hij stond al vrij snel als antwoord namelijk.

off topic: Nookie gebruik ik inderdaad al jaren voor zo’n beetje alles. Ik moest een inlognaam hebben en Limp Bizkit was toen net op de radio met hun single (I did it all for the) Nookie.

a dat van bizkit vat k wel… is een dope naam…lekker dubbel… voor een forum gebruiker..LOL

Nee heb er niet overheen gelezen maar was eerder van werk weg…

:innocent:

Bijdrager
    grafisch
    ”noxius”

jahaaaa… vind het onzin die strijd tegen elkaar we hebben binnen een paar jaar toch 1 globale vorm van een computer en geen onderschijt!?!?! meer!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.