-
Q:
Ja hoor… het is elke ochtend weer raak!
Oh ja daar ben ik dan.. Aangekomen op me werk.
Een heerlijke ochtend want daar staat ie dan mijn WERK-MAC, wat staat ie daar toch mooi te wezen die mooie mooie G5 met de laatse update van OSX, zo geil…, maar wat nu… nadat ik hem opstart staat er alleen maar in de rechter bovenhoek van mijn beeld een blauw balkje met een mooi spotlight icoontje!?
Ah het lukt me weer om op te starten met shift ingedrukt!, niets werkt nog zoals het hoort.. alles is er wel en doet het ook maar ja!
Nog maar een keer opstartten!
Yes hij doet het weer… mooi dan weet ik dat hoe ik dat morgen en overmorgen en daarna kan blijven doen totdat iemand me kan vertellen hoe ik dit moet oplossen?…
Heb je teveel zitten rommelen in het systeem (te overdreven opgeruimd)?
Misschien dat je de permissies eens moet herstellen, of eens een keer een
schone installatie moet doen? Het kan makkelijk zijn dat je systeem een keer
vervuild is geraakt, of dat er bepaalde systeemvoorkeuren beschadigd zijn.Sowiezo kan ik je verzekeren dat een PC vaker herstart moet worden
Mijn Mac Mini staat nu al enkele weken nonstop aan (24/7), en de PC heb
ik in diezelfde tijd al minstens 8x moeten herstarten.de oplossing staat hier al ergens op dit forum, wacht ff, zoek ik ff op.
Zoef zoef, had hem nog in verstuurde items staan in Mail:
– Zet de computer helemaal uit (power-knop een aantal seconden ingedrukt houden)
– Zet hem weer aan, maar hou de ‘shift’ de hele tijd ingedrukt totaan het ‘inlog’ scherm. Het opstarten duurt iets langer, en op een gegeven moment begint de G5 op volle kracht te ‘blazen’.
– Log in als ‘administrator’
– Ga naar de HD, en naar de hoofdbibliotheek, open de map ‘caches’. En kijk naar een map met de naam ‘ATS’. Gooi die map compleet weg met de prullenbak, en leeg de prullenbak. Het systeem vraagt daarvoor je ‘admin-paswoord’.
– Herstart op de gewone manier het systeem en nu start hij wel gewoon op.
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1118800&highlight=zet+hou#1118800
nog ff de link van het hele verhaal.
”reneo”ohw, grafisch, je zal wel problemen hebben met je fonts…
er zijn gewoon een hoop problemen ‘bekend’… dat komt niet zo zeer door apple of osx, maar vooral door bepaalde software. zo heb ik ook nog weleens vastlopers met protools… achjah…
Font cache…
Zoals al eerder bovenstaand werd geschreven als admin inloggen en alle caches verwijderen.
Effe zout in de wonden…
Mijn atari 8bit heeft inmiddels een uptime van (let op) 472 dagen, 21 uur en 54 minuten.
Tot dusver heeft geen enkele computer deze ‘rots-stabiliteit’ overwonnen hier.
Jammer dat de Atari ST ook aanzienlijk minder ‘stabiel’ is, maar de 8bit is geweldig. Running SpartaDos 3.3a
groet,
Marius”grafisch”maar wat nu… nadat ik hem opstart staat er alleen maar in de rechter bovenhoek van mijn beeld een blauw balkje met een mooi spotlight icoontje!?
Spotlight index naar de kl*te, eenvoudig op te lossen.
Start in Single user mode
fsck -fy
mount -uw /
sudo mdutil -E /
klaar!
reboot
Je hebt zojuist je index weggegooid, Spotlight begint binnen een aantal seconden opnieuw te indexeren wat het probleem oplost.
Ewout
Dan nog maar een keer, want er wordt door de warmte niet opgelet geloof ik……………..
– Zet de computer helemaal uit (power-knop een aantal seconden ingedrukt houden)
– Zet hem weer aan, maar hou de ‘shift’ de hele tijd ingedrukt totaan het ‘inlog’ scherm. Het opstarten duurt iets langer, en op een gegeven moment begint de G5 op volle kracht te ‘blazen’.
– Ga naar de HD, en naar de hoofdbibliotheek, open de map ‘caches’. En kijk naar een map met de naam ‘ATS’. Gooi die map compleet weg met de prullenbak, en leeg de prullenbak. Het systeem vraagt daarvoor je ‘admin-paswoord’.
”joram”Heb je teveel zitten rommelen in het systeem (te overdreven opgeruimd)?
Misschien dat je de permissies eens moet herstellen, of eens een keer een
schone installatie moet doen? Het kan makkelijk zijn dat je systeem een keer
vervuild is geraakt, of dat er bepaalde systeemvoorkeuren beschadigd zijn.Sowiezo kan ik je verzekeren dat een PC vaker herstart moet worden
Mijn Mac Mini staat nu al enkele weken nonstop aan (24/7), en de PC heb
ik in diezelfde tijd al minstens 8x moeten herstarten.of je kan je je mac gewoon beter tweaken…
mijn pc staat weken achter alkaaraan… mischien zelfs maanden, maar als ik me mac uit zet en de volgende ochtend weer aan… naja… je hebt bovenstaande tekst gelezen!
”nookie”Dan nog maar een keer, want er wordt door de warmte niet opgelet geloof ik……………..
I DID IT AL FOR THE NOOKIEEEE!!…
bedankt! ga het ff proberen….
Had je erover heen gelezen dan??
Hij stond al vrij snel als antwoord namelijk.off topic: Nookie gebruik ik inderdaad al jaren voor zo’n beetje alles. Ik moest een inlognaam hebben en Limp Bizkit was toen net op de radio met hun single (I did it all for the) Nookie.
”nookie”Had je erover heen gelezen dan??
Hij stond al vrij snel als antwoord namelijk.off topic: Nookie gebruik ik inderdaad al jaren voor zo’n beetje alles. Ik moest een inlognaam hebben en Limp Bizkit was toen net op de radio met hun single (I did it all for the) Nookie.
a dat van bizkit vat k wel… is een dope naam…lekker dubbel… voor een forum gebruiker..LOL
Nee heb er niet overheen gelezen maar was eerder van werk weg…
:innocent:
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.