28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    iMad

iWorks en iLife gratis, ook als je de oude versie hebt gekocht!!!

Apple is echt goed bezig.

Niet alleen bij aankoop van een nieuwe Mac krijg je de nieuwe iWork versie, ook als je de vorige versie hebt, kan je updaten naar de nieuwe.
    Hetzelfde geld voor iLife.

Dit geld voor IOS en OSX.

Bijdrager
    Buzz

Ik heb iWork ’09 ooit op DVD gekocht, maar krijg nu nog geen software update hiervoor te zien. Ik ben wel benieuwd of de gratis update ook geldig is als je de software niet in de App Store hebt gekocht. Het persbericht doet vermoeden van wel.

Bijdrager
    Triumph

In de Mac App Store moet je gewoon betalen voor bv Pages (5.0) namelijk € 17,99. En ik heb ook gewoon iLife’11 op mijn mac’s staan, zo heb ik ze gekocht (nieuw)

Bijdrager
    queenfan

Nee heb je de dvd gekocht kan je gewoon weer de laatste versie kopen, kost iets van €13,-

Bijdrager
    Peter733

DVD kopers lijken de pineut te zijn… alhoewel de software indentiek is aan de versies in de App Store. Dezelfde problematiek met Aperture helaas.

Bijdrager
    pim939

Jammer om te zien dat de mensen met een DVD niet gewoon kunnen updaten… Als ik vrijdag naar de apple store ga zal ik het even na vragen of dit de bedoeling is of dat je wel gewoon hoort te updaten.

Geblokkeerd
    Anoniem

Even wachten totdat ze op de pirate bay verschijnen..

Geblokkeerd
    Anoniem

PAS OP!

Open geen pages documenten op iCloud.com, hierna kan je deze documenten niet meer openen op de oude pages’09….
    Nu moet ik dus mn rapport verder schrijven op iCloud.com hahaha verrot.

Bijdrager
    Buzz

Blij dat ik nog even heb gewacht: Vanochtend kon ik iWork gewoon gratis updaten vanuit de App Store, ook al heb ik ze van DVD. De iWork apps zijn bij mij nu ook eindelijk netjes onder “Purchases” geplaatst, het is dus net alsof ik ze in de App Store heb gekocht. Hetzelfde geld voor Aperture 3, die heb ik van DVD, maar staat nu onder Purchases in de App Store. Handig dat ik die DVD nu niet meer nodig heb.

Bijdrager
    gielhendriks

Ik heb zowel iwork als ilife van dvd geïnstalleerd maar kan niet gratis updaten vanuit de app store:(

Bijdrager
    MartyMacy

Apple werk aan een fix voor het probleem dat gebruikers evaren als ze een oudere versie vanaf DVD hebben geïnstalleerd. Dus wacht nog even met het kopen van de appjes in de store (dit scheeld toch weer 60 euro).
    http://www.macrumors.com/2013/10/22/some-users-with-older-copies-of-ilife-and-iwork-having-difficulties-upgrading-to-new-versions/

Bijdrager
    Stro

Bewerking van een tip die geen tip bleek te zijn, excuses.

Bijdrager
    Nikita

Ik snap alleen nog steeds niet waarom Apple heeft bedacht (in iPhoto ’11 al) dat het handig zou zijn om in het bewerk-scherm de werkbalken permanent in beeld te houden, in tegenstelling tot het zwevende opties-schermpje in iPhoto 09 en eerder. Had gehoopt dat het met deze update weer terug zou worden gebracht. Nu is er onnodig veel schermruimte in beslag door de balken… Waarom?!

(om een idee te krijgen):

En het was ooit zo, waarbij die balken boven en onder vanzelf weggingen in volledig scherm:

Bijdrager
    Shmoo

Ik ben ook een voorstander van die losse venstertjes, die kun je tenminste lekker verplaatsen als ze in de weg staan terwijl je het hele canvas kunt gebruiken om op te werken.

Bijdrager
    Nikita

Precies; voor mij genoeg reden om dus niet te upgraden (al jaren trouwens). Die huidige indeling heeft massa’s loze ruimte. Op zich niet zo’n ramp als je een 27″ iMac hebt met genoeg schermruimte, maar niet handig op een 11″ MacBook Air zoals ondergetekende…

Bijdrager
    Stro

Hier is de gratis update van het iWork ’09 pakket naar de nieuwe App Store apps eindelijk gelukt! Wat voor mij de oplossing was om de systeemtaal om te zetten naar het Engels n.a.v. dit topic:

https://discussions.apple.com/thread/5468037?tstart=0

Vervolgens waren na de herstart de updates direct beschikbaar in de App Store.

Bijdrager
    Ganymedus
    Stro op 23 oktober 2013

Hier is de gratis update van het iWork ’09 pakket naar de nieuwe App Store apps eindelijk gelukt! Wat voor mij de oplossing was om de systeemtaal om te zetten naar het Engels n.a.v. dit topic:

https://discussions.apple.com/thread/5468037?tstart=0

Vervolgens waren na de herstart de updates direct beschikbaar in de App Store.

Heb je daarvoor ook de locatie aangepast en de Nederlandse taal verwijderd?

[s]Het is mij nog niet gelukt door de enkel de taal om te zetten en in te loggen op een gast account. [/s]

Ik heb het volgende gedaan waardoor het nu wel werkt….:
    Ga naar je App Store op je mac
    Ga naar de tab featured en click op Account onder Quick Links.
    Log in met je apple store account.
    Onderaan de pagina zie je een optie staan; “Reset all warning for buying and downloading” click hierop.
    Vervolgens waren ze voor mij zichtbaar.

Let wel, taal heb ik alvorens ik actie op engels gezet.

Bijdrager
    Stro
    Ganymedus op 23 oktober 2013

Heb je daarvoor ook de locatie aangepast en de Nederlandse taal verwijderd?

Nee alleen de systeemtaal op Engels gezet (Primair). De optie “Reset alle waarschuwingen voor het kopen en downloaden” had ik in eerdere pogingen al geprobeerd.

Ik ben in ieder geval blij dat het met een beetje uitproberen uiteindelijk toch lukt!

Bijdrager
    KarelWillem

Goeie tip.

6 updates erbij.

Bijdrager
    jonathanc_

Bedankt Ganymedus! Bij mij is het nu ook gelukt:)

Bijdrager
    Shmoo

Moet je dan eerst upgraden en installeren naar Mavericks en dan deze acties uitvoeren of kan dit ook voordat je upgrade ?

Bijdrager
    Targaryen

Je moet eerst updaten naar Mavericks. De apps zijn geoptimaliseerd voor Mavericks. (Compatible from 10.9 onwards staat erbij vermeld in de MAS).

Bijdrager
    pim939

Bedankt voor de tip:D

Bijdrager
    Afroman
    Nikita op 23 oktober 2013

Precies; voor mij genoeg reden om dus niet te upgraden (al jaren trouwens). Die huidige indeling heeft massa’s loze ruimte. Op zich niet zo’n ramp als je een 27″ iMac hebt met genoeg schermruimte, maar niet handig op een 11″ MacBook Air zoals ondergetekende…

Bij programma’s als Lightroom en Aperture wil je dat niet omdat er heel veel functies zijn om je foto’s te bewerken. Dat wil je echt niet met zwevende vensters. Misschien hebben ze dat bij iPhoto gedaan voor eenheid ook.

Bijdrager
    Shmoo

Hier is het ook goed gegaan op beide Macs, zelfs even crimineel bezig geweest en mezelf stiekem Aperture erbij genomen.

– Mavericks installen
    – Uitloggen met je AppleID op de Mac App Store
    – Taal op Engels zetten + Nederlands verwijderen
    – Herstarten
    – Mac App Store openen – Update pagina miss. een keertje op CMD + R drukken wanneer ze niet gelijk getoond worden.
    – Na het updaten van alle Apps staan ze vaak niet direct bij Aangekocht maar als je ook op die pagina op CMD + R drukt komen ze daar ook te voorschijn.

iMovie is de enige App die niet wilt , mijn videokaart is blijkbaar niet geschikt volgens de Error melding maar gelukkig bewaart Apple de oude iLife en iWork’s Apps ook nog gewoon op je computer.

Bijdrager
    eonic

Bij mij wil het niet helemaal lukken, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

De volgende stappen heb ik ondernomen;

-Mavericks installeren.
    – Ilife (Iphoto) opnieuw installeren.
    – opnieuw opstarten, en de appstore checken.

Mac heb ik zoiezo al in het engels, dus daar ligt het niet aan. Moet je de appstore ook op locatie engeland zetten ?

Ik maak overigens gebruik van de originele ilife ’09 dvd.

als bijkomend probleem krijg ik wanneer ik nu iphoto probeer te openen de volgende boodschap:

You have made changes to your photo library using a newer version of iPhoto. Please quit and use the latest version of iPhoto.
    Ik heb iphoto nooit van een update voorzien anders dan degene die ik wellicht ooit via reguliere updates heb ontvangen. Als die er geweest zouden zijn, dan krijg ik die nu dus niet meer.

iemand enig idee wat ik nog kan proberen

Bijdrager
    KarelWillem

Mac heb ik zoiezo al in het engels, dus daar ligt het niet aan. Moet je de appstore ook op locatie engeland zetten ?

Vooral dit niet vergeten:

Ga naar je App Store op je mac
    Ga naar de tab featured en click op Account onder Quick Links.
    Log in met je apple store account.
    Onderaan de pagina zie je een optie staan; “Reset all warning for buying and downloading” click hierop.

Bijdrager
    eonic

helaas, ook dit maakt geen verschil.

Ik zie nu dat ik nog op iphoto 8.0 draai, das zoiezo niet goed. Dan maar handmatig alles binnenhengelen ofzo

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.