5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Juliette

iwork/ pages afbeeldingen niet verplaatsbaar

Hi forum

Het gaat om iwork / pages
    Ik plaats een afbeelding in een nieuw leeg document.
    Zodra de afbeelding er staat is deze niet meer verplaatsbaar
    Zodra ik er een 2e bijzet vervangt hij de eerste tenzij ik met harde return naar de volgende regel ga

waarom kan ik de afbeeldingen niet verschuiven?
    In de helpfunctie staat hetvolgende( zie onderaan) maar ik heb geen tekstvak aangemaakt en ook geen tabel

Weet iemand wat ik misschien aan instellingen verkeerd heb staan
    Alvast dank voor de hulp.

:innocent: Juliette

helpfunctie:
    Afbeeldingen aan documenten toevoegen
    U kunt een afbeelding als vast of regelgebonden object toevoegen.

Een vast object bevindt zich op een vaste locatie op de pagina, maar u kunt het desgewenst naar een andere locatie slepen.

Een regelgebonden object is gekoppeld aan de tekst. Als er tekst aan het document wordt toegevoegd, wordt het object automatisch verplaatst.

Een afbeelding die u aan een tekstvak of tabelcel toevoegt, is altijd regelgebonden.

Bijdrager
    fistkikker

Omdat je plaatje dan in de tekst staat en niet ‘zwevend’?

open de inspector, via de menubalk, of door op de blauwe ronde button met de i te klikken of door op [option] i te drukken.
    Klik op het tabje van de objecten (regeltjes met een vierkantje erin, de derde van links) en zet daar onder Plaatsing object het vinkje bij “vast op pagina” in plaats van “verschuift met tekst”.
    Het is paradoxaal, ik weet het. Maar als je plaatje op een door jou gekozen plek staat, staat hij dus vast en verschuift Pages ‘m niet meer (zoals Word wel graag doet). Je kan ‘m zelf wel verplaatsen.

Bijdrager
    Marius1976

En ik heb al vaak geprobeerd dat ‘vast op pagina’ standaard te krijgen, want in 99,99% van de gevallen wil ik die optie bij objecten en pagina’s.

Het is me tot dusver niet gelukt. Ook niet met het opslaan van styles etc.

Raar dat die optie niet standaard op ‘vast op pagina’ staat.

Groet,
    Marius

Bijdrager
    Juliette

super

dit werkt

onwijs bedankt.

:D
    Juliette

Bijdrager
    Juliette

En….. helemaal te gek je kunt er ook tekst inzetten en die los over de pagina heen verschuiven !

Ik kan aan de slag

Nogmaals bedankt.

:apple:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.