4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    nebilem

iWork gezinspakket

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe Imac te kopen. Nu wil ik het via de site samenstellen, via surfspot krijg ik namelijk 12% korting op een Mac. Ik wil er ook Iwork op hebben maar weet niet precies wat dat inhoudt. Ik zie bijvoorbeel Iwork voorgeinstalleerd en Iwork gezinspakket. Wat is het verschil?

Kan ik met Iwork ook bestanden die gemaakt zijn met Office openen en bewerken en andersom? Dat is namelijk wel belangrijk aangezien veel mensen Office gebruiken. Ik wit het trouwens voor mijn studie gebruiken en ben van plan om volgend jaar een macbook Pro te kopen.

Nog 1 vraag. Kan ik met een Mobileme account die ik al een keer heb gekocht ook gebruiken om een Macbook pro die ik volgend jaar wil kopen. Ik wil het pas volgend jaar kopen omdat ik een HP laptop artist edition heb en die voldoet nog prima.

Bijdrager
    Koetjesreep

Zie site van Apple.

Uit mijn hoofd, http://www.apple.com/nl/iwork

Bijdrager
    stavos

iWork is het office pakket voor Mac. Compatible met MS Office, alleen opletten met het opslaan van je bestanden. iWork voorgeinstalleerd wil zeggen dat het pakket al geinstalleerd wordt op je Mac, maar daar krijg je lijkt mij wel gewoon een installatie dvd bij. In principe mag je iWork op 1 Mac installeren, het familiepakket geeft de mogelijkheid om dezelfde installatie op meerdere computers te gebruiken.
    MobileMe is niet gebonden aan een apparaat. Dat zou het hele idee achter MobileMe juist weghalen. Windows of Mac maakt daarbij niets uit.

En wat Koetjesreep zegt, kijk eens rond op de site van Apple zelf. Daar staat ook alles uitgelegd en meer.

Bijdrager
    KingAchille
    nebilem op 15 september 2010

Ik zie bijvoorbeel Iwork voorgeinstalleerd en Iwork gezinspakket. Wat is het verschil?

Als je iWork voorinstalleerd, dan krijg je je Mac met iWork suite. Logisch ook:)
    Het verschil tussen de gewone versie en het gezinspakket is dat je bij het gezinspakket de iLife suite ook nog op 4 andere Mac’s mag installeren.

Kan ik met Iwork ook bestanden die gemaakt zijn met Office openen en bewerken en andersom? Dat is namelijk wel belangrijk aangezien veel mensen Office gebruiken. Ik wit het trouwens voor mijn studie gebruiken en ben van plan om volgend jaar een macbook Pro te kopen.

Geen probleem. Hou er wel rekening mee dan niet alle mooie effectjes en eye catchers van iWork en Office (als die er al zijn) niet allemaal ondersteund worden door elkaar. Maar het grof van het document zal probleemloos worden geopend!

Nog 1 vraag. Kan ik met een Mobileme account die ik al een keer heb gekocht ook gebruiken om een Macbook pro die ik volgend jaar wil kopen. Ik wil het pas volgend jaar kopen omdat ik een HP laptop artist edition heb en die voldoet nog prima.

Jep, Mobile Me kan je gewoon overdragen. Geen probleem.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.