6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Iwip0 – Lsd Science and Technology Co. Ltd.

Gisteren kwam ik er achter dat mijn KPN router blijkbaar een reset heeft gehad waardoor ik zonder wachtwoord kon inloggen op de router. Op zich geen ramp als je geen Wifi code weet. Toch vreemd en KPN wist weinig te zeggen. Op het forum wel wat over verkeerde software, maar goed het was even vervelend.

Op mijn 2e router die ik opnieuw wilde instellen besloten om lekker schoon te beginnen en enkele IP adressen opnieuw vast te gaan zetten. Na een fabrieksreset hadden twee MAC adressen een IP adres toegewezen gekregen. De naam was Iwip0 en kon ze niet thuisbrengen.

Na contact met sitecom deze adressen geblokkeerd en de rest van de apparaten lijken te blijven werken. Als ik het MAC adres ga opzoeken, behoren ze toe aan Lsd Science and Technology Co. Ltd. uit China…

Ik ben natuurlijk bang dat iemand mij gehacked heeft, maar dat kan toch niet? Maar kan iemand bovenstaande verklaren?

Bijdrager
    jv65

LSD Science & Technology Co. Ltd. in Lierda, Building, No. 425 Dengyun Road, Hangzhou, Zhejiang, China.
    This company deals with, among other e-meter, rf module, water meter, emulator, gas meter, heat meter.

https://www.chinacompany.biz/company-lsd-science-and-technology-zhejiang-10866

Waarschijnlijk heb je nu je slimme gas/water meter geblokkeerd.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Ik heb net alles offline gehaald. De modem een fabrieksreset gegeven en daarna alleen met mijn macbook ingelogd. Ze bleven staan. Weer fabrieksreset gedaan en daarna alleen met de telefoon (app) ingelogd. ook nu bleven ze bestaan. Het lijkt dus in de router te zitten, of een apparaat wat niet in mijn huis is. Toch vreemd. Iemand die iets kan bedenken?

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  Jeroen Ruiter.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Het klopt dat ik Toon heb, en ik heb toon over gezet naar de 2e router van sitecom, maar een fabrieksreset of offline halen zou dan toch het apparaat moeten laten verdwijnen?

Als ik het ip adres invoer in mijn balk ben ik wel naar een inlogpagina (van het apparaat) geleid en zou in mijn netwerk functioneren. Het komt blijkbaar niet helemaal van buiten, inloggen lukt niet omdat ik niet weet wat het is. Met admin en dergelijke lukt het niet

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  Jeroen Ruiter.

Bijdrager
    koen

LSD Science:-o

Moderator
    Raymon Mens

Je ziet dit soort nietszeggende namen wel vaker voorbij komen. Het gaat dan om de fabrikant van de Wi-Fi/netwerkmodule van een of ander apparaat.

Het moet een ‘slim’ apparaat in huis zijn dat een netwerkcomponent van dit bedrijf gebruikt. Dat zie je er vaak aan de buitenkant niet aan, maar ik zou me niet ongerust maken. Dit is zo’n chipje:

Je zou eens met een tool als LanScan je netwerk kunnen scannen en kijken welk IP-adres bij die naam verschijnt. Een ping starten (op de terminal: ping x.x.x.x) en op dat moment je Toon van het netwerk halen. As de ping stopt weet je welk apparaat het is.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 1 week geleden door  Raymon Mens.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.