12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius8

iWebsite publiceren op HCC account

Bij het publiceren van een iWeb site op m’n HCC account krijg ik steeds de melding “Publish Error There was an error communicating with the FTP server. Try again later, or check with your service provider.”

Als ik [b]Test connection[/b] uitvoer gaat alles goed en krijg ik de mededeling “Testing succeeded You can now publish your site to the selected FTP server”

Ook met allerlei variaties op het Path kom ik niet verder.
    Heeft iemand hier ervaring mee ?

Bijdrager
    KarelWillem

…or check with your service provider…

:wink:

Is het niet per ongeluk zo dat je webruimte gewoon vol is?

Bijdrager
    Marius8

Webruimte vol ? Nee zeker weten niet.
    Navraag bij HCC bevestigde dat en wist ook (nog) geen oplossing.

Bijdrager
    johnkeates

Zijn er logboeken die je nog niet gelezen hebt? Als je het niet zeker weet moet je het even aan google vragen.

Bijdrager
    Marius8

Beste Johnkeates,
    Wat bedoeld u met logboeken?

Uiteraard heb ik uitgebreid gezocht met Google voordat ik dit topic openden.
    Het verbaasd mij dat er zo weinig mensen met iWeb werken.
    En zeker in combinatie met een HCC account.

Bijdrager
    KarelWillem

Er werken juist heel veel mensen met iWeb.

Alleen werken er nogal weinig mensen met een HCC account.
    Erg veel Apple-ondersteuning is daar niet echt meer te vinden (als dat er al ooit echt was).

HCC is ├╝berhaupt een beetje een overblijfsel uit de jaren tachtig vind ik.
    Daar is de sjeu wel wat vanaf nu.

Bijdrager
    KarelWillem

Maar goed, je wilt graag geholpen worden natuurlijk.

Doe het eens anders.

Publiceer je iWeb-site gewoon naar je bureaublad en kieper de zooi dan op je HCC-account met een FTP-programma.

http://cyberduck.ch/

Bijdrager
    Marius8

bedankt voor reacties KarelWillem.
    Inderdaad HCC is niet erg op Apple gericht maar ik heb er wel nog ruimte voor een website die ik graag wil benutten.
    Uw suggestie heb ik gevolgd maar ik kom er nog even niet uit welk path ik moet hebben.
    Ik gebruik FileZilla als ftp programma omdat ik daar redelijk mee om kan gaan.
    Nu even weinig tijd om het verder uit te zoeken maar later ga ik er nog even voor zitten en zal resultaten laten weten. Alvast bedankt zo ver.

Bijdrager
    KarelWillem
    Marius8 op 03 maart 2011

….Uw suggestie heb ik gevolgd maar ik kom er nog even niet uit welk path ik moet hebben….

Dat is dan toch wel de basis aan gegevens die je van HCC moet hebben.

Nu snap ik ook een beetje waarom je problemen hebt met de upload.

Je hebt vast wel een brief of e-mail liggen met de HCC-gegevens?

Bijdrager
    Marius8

Nog wat meer uitgetest maar nog zonder succes.
    Momenteel ligt HCC.nl eruit (hoop niet dat ik de oorzaak ben).
    Ja uiteraard heb ik alle gegevens van HCC brief overgenomen en zoals ik in 1e bericht ook aangeef; iWeb meld dat het testen goed gaat.
    Het publiceren gaat ook goed want ik zie met FileZilla dat de files op de site staan.
    Maar die melding “Publish Error There was an error communicating with the FTP server. Try again later, or check with your service provider” blijft maar komen bij het publiceren uit iWeb.
    En … als ik de website benader laat hij de Index pagina niet zien.
    Ik doe dus iets fout … maar wat ?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is lastig te zien voor ons.

Als het met Filezilla al fout gaat, ligt de fout dus verder niet echt bij IWeb.

Wat gooi je er op met Filezilla?

Je hebt een map met de naam van je site en een file index.html.
    Die gooi je beide (niets uit de map halen!!) op de juiste locatie van je account.

Dan moet het toch echt werken.

Zo niet, dan heb je een aantal mogelijkheden:
    – Je doet wat fout in iWeb
    – Er zit een fout bij HCC
    – Je upload de boel op de verkeerde locatie

Bijdrager
    Marius8

Langzaam aan begin ik te denken dat er een fout zit bij HCC.

Die melding vanuit iWeb aan het einde van de Publicatie; “Publish Error There was an error communicating with the FTP server. Try again later, or check with your service provider” zit mij niet lekker.

Met FileZilla gooi ik alles op de site zonder iets te veranderen.
    Maar ook met iWeb komen de files wel over hoor alleen volgt dan altijd die melding.
    Nu ga ik maar wachten op HCC, zo gauw die weer in de lucht is zal ik proberen een ingang te vinden om verder te komen. Telefonische helpdesk medewerker klonk niet erg ervaren.
    Als ik het werkend krijg zal ik de instellingen in deze blog vermelden zodat anderen er ook plezier van kunnen hebben.
    Bedankt voor het meedenken

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.