15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    tuur

iwebsite

ik weet dat er andere post over bestaan maar ik krijg daar geen antwoord

mijn site (http://www.tuuruyttenhove.net) toont op pc’s niet overal het juiste lettertype
    ik begrijp het niet.
    hij toont wel het lettertype ergens anders dus het lettertype word ondersteunt maar blijkbaar niet overal

wie kan mij helpen?

Bijdrager
    SeaTrue

waarschijnlijk is dat omdat op pc’s andere fonts zijn geinstalleerd dan op de mac, en als jij op de mac een font voor je tekst instelt gaat die zoeken op de pc, maar de pc heeft die niet, dus toont die een ander font. Behalve bij sommige titels in iweb, die opgeslagen worden als afbeeldingen. Niet veel aan te doen denk ik, behalve een algemener font kiezen

Bijdrager
    me.com

Of van de font een plaatje maken en dan in je website plaatsen.

Bijdrager
    SeaTrue
    ”macosxnews”

Of van de font een plaatje maken en dan in je website plaatsen.

wat dan weer zeer omslachtig is als je een aanpassing wil maken in je tekst

Bijdrager
    me.com

Inderdaad, dat is wel zo.

Bijdrager
    tuur

raar dat dat zo is

maar ja misschien zoek ik wel een nieuw lettertype

Bijdrager
    funforF

wat je zegt … bijzonder vreemd dat dat gebeurd.
    Waarom dan al die kunstjes kwa layout terwijl de tekst vaak bewust gekozen is!

Bijdrager
    Jaap
    ”samheijens”

Behalve bij sommige titels in iweb, die opgeslagen worden als afbeeldingen. Niet veel aan te doen denk ik, behalve een algemener font kiezen

Ik geef de tekst in iweb een schaduw (aanvinken in infovenster) met als kleur dezelfde als de achtergrond en de schaduw afstand op 1.
    iWeb maakt dan van de tekst een png.

Bijdrager
    Tuvok

Gebruik je wel een “web” lettertype?
    Dit is een categorie bij je lettertype.

Bijdrager
    marceljanssen

Zoals ‘Tuvok’ al aangeeft is het raadzaam om alleen die lettertype te gebruiken die ook bij de gemiddelde computer (Windows) gebruiker geinstalleerd zijn. Een veilige optie is om dan ook allen maar gebruik te maken van ‘web lettertypes’, zoals Verdana, Arial, Helvetica, Tahoma, Trebuchet, Times, Georgia, Courier, Comic Sans,

Grtn, (M)

Bijdrager
    ExtraLarge
    ”Jaap”
    ”samheijens”

Behalve bij sommige titels in iweb, die opgeslagen worden als afbeeldingen. Niet veel aan te doen denk ik, behalve een algemener font kiezen

Ik geef de tekst in iweb een schaduw (aanvinken in infovenster) met als kleur dezelfde als de achtergrond en de schaduw afstand op 1.

Waarschijnlijk kan ik hier aanhaken. Het is echt te triest voor woorden hoe IE je iwebsite verknalt. Het lettertype is nog tot daaraantoe, maar ik had een aantal .png-tjes als symbooltjes voor opsommingstekens (de “6”-jes zoals de favicon) en meteen zag de site er niet meer uit. Ik heb ze maar weer vervangen door de saaie zwarte bolletjes. Verder staat er een plaatje in mijn tekst waar iweb keurig omheengaat, maar in IE zet hij hem gewoon ergens anders neer, omdat hij dat blijkbaar niet ondersteunt. Ik ben wel tevreden met het resultaat op safari/Mac: http://www.pro6con.nl/

Suggetie: Alles omzetten in .png? Is het dan nog mogelijk om ergens in een veld de tekst te laden zodat Google het ook kan vinden??? Is het mogelijk om ergens mee te geven dat als lettertype “futura” niet aanwezig is, de browser “arial” moet kiezen.

Bijdrager
    Nietzman
    ”Jaap”
    ”samheijens”

*ril*

Bijdrager
    ExtraLarge

je bedoelt, niet doen?

Bijdrager
    marceljanssen
    ”ExtraLarge”

Is het mogelijk om ergens mee te geven dat als lettertype “futura” niet aanwezig is, de browser “arial” moet kiezen.

Nee, dat kan niet in iWeb 09. Wat je wilt is dit (want Explorer laat de Trebuchet als font zien op je site):
    [code:1:2710ac20a9]p {
    font-family: Futura, Arial, Helvetica, sans-serif;
    }[/code:1:2710ac20a9]
    Dit soort CSS gaat dus niet.
    iWeb is echt een klik en klaar editor, en zeker niet slecht.

Hou je wat fonts betreft aan de door mij eerder genoemde families. Dit geldt eigenlijk ook voor Office files die je uitwisselt met anderen. Het gebruik van de ‘Lucida Grande’ op een Mac gaat problemen geven op een PC, maar ook met een Futura als de PC gebruiker deze niet ge├»nstalleerd heeft.

”ExtraLarge”

Verder staat er een plaatje in mijn tekst waar iweb keurig omheengaat, maar in IE zet hij hem gewoon ergens anders neer

In iWeb kun je de tekst wel om een afbeelding laten lopen door gebruik te maken van ‘Oploop’ onder Tekst in het infovenster. Voeg via ‘Invoegen/vorm/rechthoek’ een kader in je tekst waarin de de afbeelding sleept. Daarna de tekstomloop opgeven. (ik heb het niet in IE getest)

Let op met .png want IE6 ondersteund dat niet.

(M)

Bijdrager
    ExtraLarge

Ik heb tekstomloop ook gebruikt, maar in IE zie je als de pagina laadt even kort dat de tekst er idd omheen loopt en vervolgens schuift de boel op.

En vwb omzetten in een plaatje en de tekst ergens inkopieren voor Google? (ik zag dat iWeb om een of andere reden van een pagina een plaatje had gemaakt en die zag er dus hetzelfde uit als in Safari, maar dan heb je weer het nadeel dat het wat langzamer laadt en dat het niet “SEO friendly” is)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.