7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Fireman

[iWeb]frame en "Home" knop maken in webpagina

Ik moet een website maken voor school. Wat daar o.a. in hoort is een frame en ook een “home” knop.

Ik heb deze site een lange tijd geleden met frontpage gemaakt: http://members.chello.nl/r.zondervan3/index.html

Nu zie je een aantal frame’s en als je klikt dan opent alleen het rechter frame en links kan ik terug naar “home”

Kan ik zo’n “home” knop en die frame’s maken met iWeb? Ik wil het geheel opnieuw en wat moderner maken.

Bijdrager
    chatsmit

<zeik>

Ik moet een website maken voor school. Wat daar o.a. in hoort is een frame en ook een “home” knop.

Ga aub naar je leerkracht en zeg hem dat Chatsmit vindt dat hij z’n huiswerk beter moet doen. Komop zeg, je leert in 2010 toch niet hoe je een frame uit de jaren 90 moet maken?! Hij moet jullie leren hoe je met <divjes> en css op een simpele manier iets leuks kan maken! </zeik>

Bijdrager
    Wyodor

@ fireman

Je kan 2 HTML Snippets aanbrengen op een iWeb pagina.

Zie hier : http://www.wyodor.net/iFrame/

Beide HTML Snippets bevatten elk een <iframe>. Een voor het menu links en een voor de inhoud rechts.

Open het Activiteiten venster in safari en dubbel-klik op een widget-markup bestand. Bekijk de broncode om te zien wat er in staat. Je kan de volledige code kopieren en in een HTML Snippet plakken.

In het Aktiviteitenvenster kan je ook de pagina uitklappen om te zien wat er allemaal inzit.

Bijdrager
    Fireman

@wyodor,

Hoe deze site: http://www.wyodor.net/iFrame/iFrame.html gemaakt is is precies hoe ik het wil.

Ik ga het proberen. kan ik mailen of pm’en als ik er niet uit kom?

thx

Bijdrager
    Fireman

Het wil me nog niet helemaal lukken.

“Snippets” is dat het zelfde als “HTML-fragment” dat je kan slepen van recht in je scherp in iWeb?

Ik wil gewoon boven een menu aanmaken met verschillende linkjes of hyperlinks naar een venster onder in het scherm.

Wat weet ik nog niet??

Dit is ‘m tot nu toe -> mijn site

En dan ook dat je naar de begin pagina terug kan. Een willekeurige pagina die ik nog moet maken in het frame.

Bijdrager
    Fireman

Ik kom er nog steeds niet uit. Tot dus ver heb ik het eea met frontpage gedaan maar dat ziet er “simpel” uit. Zoals die Wyodor het heeft dat ziet er al een stuk gelikter uit.

Kan iemand aangeven ( in het Nederlands!! ) hoe ik dat het beste kan doen. Ik heb een iMac incl iWeb. Dan moet het toch kunnen. Maar mij lukt het (nog) niet.

Zodra ik de eerste stap weet dan kan ik de rest zelf wel.

Dus zoals op de site van Wyodor links een menu (in een frame denk ik ) met hyperlinks die in een tweede menu te zien zijn ( geopend worden )

Alvast bedankt

Bijdrager
    Fireman

Er is enigszins iets gelukt. Alleen een document zichtbaar maken lukt nog niet.

Boven in het scherm heb ik bijvoorbeeld een link naar een andere pagina. Pagina komt voor en kan ik bekijken. Nu wil ik op die pagina een .DOC bestand plaatsen dat direct leesbaar is in een venster. of moet ik het bestand eerst uploaden en dan in zo’n HTML-fragment plaatsen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.