8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Robarto

Iweb’06: kleur van linkjes veranderen?

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om in Iweb ’06 de kleur van tekstlinkjes te veranderen?
    Heb al even gezocht in de help-functie maar kon niets vinden…

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is dan ook NIET mogelijk.

Hiervoor zul je toch echt naar iWeb ’08 moeten.

Bijdrager
    Robarto

Kan dit wel bij Iweb ’08?
    En het toevoegen van metatags? Is dat ook mogelijk in ’08?

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt in iWeb ’08 bijna alles wijzigen van je links.
    Onderstreept of niet, kleur, etc.

Metatags. Nee.

Is ook helemaal niet nodig.

Alle grote jongens (Google, Yahoo, etc.) doen helemaal niets met Metatags.

http://www.zoekprof.nl/achtergronden/metatag.html

edit:
    —–
    Zou je dat echt willen dan zou je dit in een HTML-fragment in iWeb kunnen zetten:

(voorbeeld)
    <meta name=”description” content=”De website van Roeivereniging de Spetters.
    Kom eens langs voor een sportieve en gezonde hobby!”/>
    <meta name=”keywords” content=”roeien, roeiboot, skiff, watersport”/>

Inactief
    Anoniem

Voor hyperlinks:

Zover ik weer in versie 08 kan dit d.m.v. de info venster van snelkoppeling dan bij opmaak de kleuren aanpassen.

Meta tags worden in feite toegevoegd info venster ‘pagina’.
    Je kan ze natuurlijk ook handmatig later via een html editor of plain-tekstverwerker toevoegen.

Ik maak meestal een index pagina met daarin weer een iFrame, dit doe ik handmatig.
    Op die pagina maak ik een soort menu die naar andere pagina’s verwijst.

Vervolgens maak ik waar nodig is de losse pagina’s via iWeb zelf of d.m.v. handmatige code.

Verder valt me op iWeb pagina’s niet altijd compatible zijn met Opera (zodra je doorschijnende effecten toepast) en met IE (waarbij als je doorschijnende effecten toepast ook genoodzaakt bent om schaduw effect toe te passen). IE is gewoon een pain in the ass browser die overal dwars in is.

Vandaar ik meestal voor vormgeving iWeb gebruik en de code later handmatig aanpas zodat het met de meeste webbrowsers wel werkt.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb me laten vertellen dat voor zoekmachines zoiets als dit goed werkt:
    http://www.freestyle4all.nl/jaarsveld/soest/welkom.html

Deze pagina is verder voor bezoekers niet zichtbaar.

Daarnaast heb ik nog een site-map:
    http://www.freestyle4all.nl/jaarsveld/soest/sitemap.html

Bijdrager
    Jesse

Ik heb niet erg veel tijd om het uit te leggen, maar als je website een goede linkstructuur (denk aan een spinnenweb) heeft, dan is het goed.
    Elke pagina linkt naar elke andere pagina, tevens staat op elke pagina een link naar de sitemap, die weer naar elke pagina linked. Dit zorgt er puur voor dat elke pagina van de site in google geindexeerd word.

Bedenk trouwens wel. Je maakt de website voor het publiek, niet voor google. Zorg dat het voor de bezoeker zo gebruikersvriendelijk mogelijk is. Maak er geen doolhof van.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Jesse”

…Elke pagina linkt naar elke andere pagina, tevens staat op elke pagina een link naar de sitemap, die weer naar elke pagina linked. Dit zorgt er puur voor dat elke pagina van de site in google geindexeerd word….

Dan kom ik aardig in de buurt. Nu nog even op elke pagina een link naar de sitemap.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.