30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 96)
  • Q:
    Bijdrager
    mbelier

iweb werkt niet voor multiple websites met Lion?

Ik heb een probleem! Ik heb via iweb meerdere websites draaien, gewoon onder ftp dus geen gedoe met mobile me. Eerst was ik al de map kwijt waaronder ik een desbetreffend domein aan kon klikken om te bewerken, maar die heb ik inmiddels gevonden;-) Nu is dus het probleem dat als ik een ander domein aanklik dat iweb opstart met het domein waar ik als laatste (voordat ik Lion installeerde) in heb gewerkt. Dit is echt heel erg balen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    mbelier

Help!

Bijdrager
    Wyodor
    Bijdrager
    Hansi2124

Uit die zoekactie heb ik deze oplossing gevonden (maar nog niet zelf getest):
    https://discussions.apple.com/message/15699128#15699128

Bijdrager
    mbelier

Thanks, ik snap er alleen niks van.

Bijdrager
    mbelier

Het heeft altijd gewerkt met snow leopard….Ik dupliceerde gewoon mijn indexpage, opende die, maakte een nieuwe site en gaf dan de gedupliceerde index page een andere naam. Als ik dan een bepaalde site wilde openen om aan te werken, klikte ik gewoon op de juiste indexpage….Is toch raar dat het niet meer kan.

Bijdrager
    KarelWillem

Wellicht de eerste tekenen dat Apple iWeb écht niet meer gaat ondersteunen.

—-
    Zo doe ik het:

– verwijder eerst alle oude voorkeuren van iWeb
    – zoek de map
    gebruiker > Bibliotheek > Application Support > iWeb
    – zet een alias van deze map op een makkelijke locatie

Bij gebruik van een website in iWeb sleep je het bijbehorende domain.sites2 in de map iWeb.
    Na gebruik zet je deze weer terug op zijn eigen plekje.
    En herhaal dit voor andere websites als je daarmee aan de gang gaat.

Een iWeb-site is alleen nog bewerkbaar als zijn domein in de map iWeb staat.

Een beetje terug naar ‘vroeger’ dus.

Bijdrager
    mbelier

Ik heb al verschillende domeinen in die map staan. Maar als ik op eentje klik, dan opent iweb alleen de site waarin ik het laatst heb gewerkt voordat ik lion installeerde.

Bijdrager
    mbelier

is domain.sites2 iets waar ik niets van weet? waar kan ik dat vinden?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat zeg ik.:lol:

Hele zooi uit die map gooien.
    Voorkeuren verwijderen.
    Domain terug zetten die je wilt bewerken.

Na bewerken domein deze er uit, en de volgende die je wilt bewerken er in, etc.

Bijdrager
    mbelier

Het werkt echt niet, ik hoop dat er nog iemand komt met een oplossing!

Bijdrager
    KarelWillem

Het werkt écht wel.:lol:

Ik doe al twee weken niet anders.

mbelier op 01 augustus 2011

is domain.sites2 iets waar ik niets van weet? waar kan ik dat vinden?

Lees je nu gewoon niet?

domain.sites2 staat in je map iWeb in Gebruiker > Bibliotheek > Application Support

Wat heb jij dan voor dingen voor je iWeb-sites?

Bijdrager
    Wyodor

Probeer eens de topics bij Apple discussions, en dat van KarelWillem, te lezen in plaats van standaard te gillen dat je het niet snapt.

Je bent een docent, dus dat moet lukken.

En probeer het eens met helder denken.

Je hebt meerdere domeinen en toch weet je niet wat het is en waar je het kan vinden.

Hint : maakt de extensies zichtbaar in de Finder.

Zelf denk ik dat Apple stopt met iWeb omdat ze langzamerhand doodziek worden van die gebruikers die niets kunnen.

Maar dat zal wel het verkeerde antwoord zijn.

Bijdrager
    KarelWillem
    Wyodor op 01 augustus 2011

…Zelf denk ik dat Apple stopt met iWeb omdat ze langzamerhand doodziek worden van die gebruikers die niets kunnen…

:lol:

En om aan te tonen dat het toch echt wel werkt, show ik hier even het rijtje waarmee ik bijna dagelijks werk.

Inactief
    Anoniem

Toen ik iWeb nog regelmatig gebruikte en ook meerdere websites had, gebruikte ik iWebsites daarvoor. Dat werkte perfect.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik wil je met klem aanraden dat in dit geval NIET te gaan gebruiken.

iWebSites dateert van 2008, en heeft geen enkele ondersteuning meer.
    Dat is een héél gevaarlijk pakketje om mee te gaan experimenteren nu.

Inactief
    Anoniem

Wellicht is Multisite for iWeb dan een betere optie. Werkt nog niet onder Lion maar ze zijn wel bezig met een update.

Bijdrager
    KarelWillem

…We are currently hard at work on an upgrade and are aiming for a release around the end of July.

Plannen is ook zó lastig.

Inactief
    Anoniem

Give them some slack. Ze zijn pas één dag over tijd. Zij beter over tijd dan je vrouw….ik dwaal af.
    Maar het goede nieuws is dat Multisite nog wél wordt ondersteund.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik houd hem zeker in de gaten.
    Als dat goed werkt, is het een iets fijnere oplossing dan zelf handmatig die domains overslepen.

De kans dat je ooit een dikke fatale fout maakt is levensgroot aanwezig natuurlijk.:wink:

Bijdrager
    Sascha

Aangezien de werkwijze die KarelWillem toepast iedere keer moet herhaald worden; is het dan niet mogelijk om er een (simpele) automator-actie voor aan te maken?

Overigens: Dikke prut die Lion ! Ik upgrade lekker (nog) niet. Nah.

Bijdrager
    KarelWillem

Omdat al die domain.sites2 hetzelfde heten, lijkt me een automator-actie niet zo slim.

Aangezien je telkens hetzelfde genaamde bestand uit een andere map moet halen (elke site in een apart mapje).

Gevaarlijk werk dus. Dat doe ik liever met de hand.

En het is nu ook weer niet zo dat ik per dag aan 12 verschillende sites moet werken.

Bijdrager
    Sascha

Ah, oké.

Bijdrager
    mbelier

Het lijkt alsof niemand begrijpt wat ik zeg. Ik ga het nog een keer uitleggen. Ik ga naar finder-application support-iweb (wat ik al een jaar zo doe) in deze map staan drie bestandjes. Deze hebben een eigen naam die ik ze heb gegeven. (de bestandjes zien eruit als de indexpages van deze sites) Ze hebben dus allemaal een andere naam. Niets heet domein.sites2. Voorheen kon ik gewoon op 1 van deze klikken en opende iweb met die desbetreffende website. Nu dus niet meer. Ik hoop dat iemand me kan helpen en aan bijdehante opmerkingen heb ik niet zoveel. Als je niet graag iemand helpt wat doe je dan überhaupt op deze site.

Karel, ik heb echt gekeken of iets kon met jouw advies, maar is niet gelukt. Maar misschien snap je na mijn uitleg beter hoe of wat.

Bijdrager
    mbelier

Het is gelukt!!!!
    Thanks Karel!

Bijdrager
    Stirf

Hoe?

Bijdrager
    Sascha

Zoals KarelWillem het verkondigde waarschijnlijk.

Wij helpen wel graag mensen en weten wel wat je bedoeld hoor; maar dat terzijde.

Bijdrager
    mbelier

Hij deed het voor even…..;-( Maar toen ik voor de tweede keer een site wilde openen, maakt ie zelf een domein bestandje aan (leeg) en zet die er dan bij…..pff ffff wat nu weer?

Bijdrager
    KarelWillem

Alles moet ten eerste eens uit die iWeb map.
    Alles moet domain.sites2 heten.

Ik weet natuurlijk niet precies wat je hebt gedaan.
    Ik zet het nog een keer op een rij:

– Die drie domeinen die je had aangemaakt moeten UIT de map iWeb gehaald
    – Zet ze alledrie in een eigen map
    – Hernoem ze allemaal naar domain.sites2

– Gooi de voorkeuren van iWeb weg

– Zet de domain.sites2 waarmee je wilt werken IN de map IWeb
    – Open iWeb

Ben je klaar met bewerken?

– Sleep domain.sites2 die je hebt bewerkt weer naar zijn eigen map.

En zo doe je dat met elke site die je wilt bewerken in iWeb.

mbelier op 01 augustus 2011

Het lijkt alsof niemand begrijpt wat ik zeg. …

Story of my live.:wink:

Bijdrager
    mbelier

Oke, ik ga het nog een keer proberen, Thanx

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 96)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.