18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    kamilw1984

iWeb website google gevoelig maken

Ik heb laatst een website ontworpen voor mijn vader. Ging heel makkelijk met iWeb ’08. Echter kwam ik tot de ontdekking dat het helemaal niet door google gepakt werd. Geen enkele woord niet. Ik ben toen gaan zoeken waardoor dit kwam en het blijkt dat het wel vaker een probleem is met websites door iweb gemaakt. Zo ben ik een website van Rage software tegengekomen met daar wat tips zoals het aanpassen van de lettertype en veranderen van de automatische gemaakte menu. Netjes hun stappen doorlopen, echter nog steeds pakt google de website niet.

Hebben mensen nog tips?

Bijdrager
    karel_appel

volgens mij duurt het zowieso al een hele tijd voordat google je website meeneemt.

Bijdrager
    SOEP

Kan die website via google inderdaad niet vinden :D

Maarre ik dacht dat googlebots vooral links volgden naar de site vanaf andere reeds geindexeerde sites… dus laten we zeggen dat je bijvoorbeeld op OMT de link plaatst, dat je dan binnen de kortste keren een googlebot op bezoek hebt gehad en voila!

Tsjuus!

Bijdrager
    KarelWillem

Dat kan i.d.d. soms best even duren.

Maar alle websites die ik met iWeb online heb staan worden inmiddels uitstekend gevonden.
    Zonder dat ik daar ook maar 1 seconde aandacht aan heb besteed.

Bijdrager
    St. Mobbs

Ik ben het er mee eens dat het lang kan duren voor een site door Google wordt opgenomen in zijn database. Maar iWeb-site zijn niet helemaal geoptimaliseerd. Misschien heeft de TS wat aan dit programmaatje (iWeb Seo Tool)

Het versneld denk ik niet de opname in Google database, maar de site is wel veel beter geprofileerd.

Bijdrager
    Lustigson
    ”kamilw1984″

Hebben mensen nog tips?

Wat dacht je van je site bij Google aanmelden? Google komt niet vanzelf langs, namelijk.

Verder voor Google belangrijke elementen zijn:
    * URL
    * Title-tag
    * Meta description
    * Koppen (H1, H2 enzovoort)

De woorden in deze elementen krijgen (veel) meer ‘gewicht’ bij het zoeken dan de lopende tekst.

Bijdrager
    KarelWillem

Komt Google niet vanzelf langs? Wel toch?

En Meta Description? Die discussie is nu wel gevoerd en afgesloten denk ik. :wink:

Bijdrager
    Lustigson
    ”KarelWillem”

En Meta Description? Die discussie is nu wel gevoerd en afgesloten denk ik. :wink:

Misschien ben je in de war met de meta keywords… daar gebeurt niks meer mee, maar de description is 3e in de rij van belangrijke onderdelen, na URL en title tag.

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt (bijna) helemaal gelijk.

Hoewel voor het vinden van je site Meta Description helemaal niets doet.

Het is alleen wat mooier als je een mooie description in de zoekresultaten krijgt.

Afhankelijk van je site kan dat meer of minder belangrijk zijn.

Bijdrager
    essiw

het enige wat je verder kan doen om je site sneller in google te laten verschijnen is zo iets betale bij google ofso…

Bijdrager
    hvdh

… daar gebeurt niks meer mee, maar de description is 3e in de rij van belangrijke onderdelen, na URL en title tag.

En al die onderdelen zijn eenvoudig met iWeb SEO Tool (download apple.nl) zelf te bewerken.
    Maar aanmelden bij google is wel de eerste voorwaarde!

En ‘vinden’ ging met mijn laatste site binnen 10 dagen.

Bijdrager
    kamilw1984

Bedankt, ik heb de iweb seo uitgevoerd en mij aangemeld bij google. Ik wacht het geduldig af..

Bijdrager
    roblovemac

heeft er iemand anders nog goede tips:o

Bijdrager
    Brimme

ik heb ook een vraag over het tonen van mijn website in google.

ik heb eigen site gemaakt voor het bedrijf van mijn vriendin maar deze wordt niet zichtbaar in google
    Ik heb het adres van hostnet (het .nl adres) doorgelinkt naar mijn xs4all webruimte waar ik de site online heb gezet.
    Dit scheelt mij aardig wat geld i.v.m de ruimte op hostnet.

nu wil ik graag dat mijn site zichtbaar wordt in google.
    maar in de mail van hostnet stond het volgende :

4. Kan ik mijn doorgelinkte domeinnaam aanmelden bij zoekmachines?
    Nee, in principe is dit niet mogelijk. Bij een zoekmachine-aanmelding wordt het feitelijke adres waarop uw website staat (het adres waarnaar uw domeinnaam is doorgelinkt) opgenomen in de zoekmachines. De domeinnaam zelf komt niet in de zoekmachines naar voren, omdat er eigenlijk geen website onder uw domeinnaam staat. Indien u met uw domeinnaam wilt worden vermeld in zoekmachines, heeft u webhosting nodig. Webhosting Privé bieden wij aan vanaf € 2,49 (inclusief btw) en Webhosting zakelijk vanaf € 6,95 per maand. Met een webhostingpakket zet u niet alleen uw website online, maar heeft u ook alle voordelen van e-mail.

kan ik mijn site nu wel aanmelden bij google zelf?
    en moet ik dan het adres van hostnet opgeven of xs4all ?

bedankt!

Bijdrager
    Brimme

niemand ?

Bijdrager
    KarelWillem

Je geeft gewoon je .nl aan.

Maar aanmelden heeft weinig zin.

Bijdrager
    Brimme

heb hem 2 dagen geleden aangemeld via nl site maar vind hem helaas nog niet in google.
    zelf niet als ik direct het adres zoek in google:(

Bijdrager
    KarelWillem

Dat mocht je willen dat het binnen 2 dagen ging.

Daar kan wel even overheen gaan.

Je site word sowieso wel een keer bezocht door een Google-bot.
    Daar had je die aanmelding niet voor hoeven doen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.