9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    coupje

iweb: website en aparte blog maken?

Hallo aan iedereen

Ik heb een website gemaakt -al een tijd geleden- via iWeb over honden (www.coupje.be). Ik heb een account bij one.com. Nu wil ik graag een aparte blog maken die niets met de website te maken heeft, het gaat over hobby’s. Omdat de templates bij one.com nogal eenvoudig zijn en je weinig inbreng hebt in het ontwerp wil ik er graag eentje maken via mijn iWeb. Mijn vraag is dus kan dit in iWeb en via mijn one.com account?

Grt
    coupje

Bijdrager
    Shmoo

Ja dat kan wat je moet doen is je tweede iWeb -site uploaden in een andere directory bijv. de directory [ hobby ]

Mapje aanmaken op je one.com host die noem je hobby en daar plaats je dan je tweede iWeb -site in.
    Nadeel is wel dat je dan coupe.be/hobby/ als domein krijgt waardoor mensen er miss. toch onbewust vanuit gaan dat de hobby site bij de honden site hoort ondanks dat ze beide andere layouts hebben.

Andere oplossing is gewoon een Gratis blog account nemen bij diensten die daar voor gemaakt zijn.
    http://wordpress.com/
    http://blogger.com/

Daarmee creëer je ook direct de mogelijkheid dat mensen kunnen reageren op je blog posts, wel zo makkelijk natuurlijk bij bloggen.

Bijdrager
    Hansi2124

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic verplaatst van Webdiensten (wat inhoudt dat je content gebruikt van websites, zoals youtube) naar dit subforum.[/mod]

Bijdrager
    coupje

Ok ik start met deze info, bedankt Shmoo :-).

Bijdrager
    coupje

Verdikke ik dacht dat ik juist zat nu :-). Hansi2124 waar vind ik nu mijn topic terug? Als ik op webdiensten klik zie ik niets?

Bijdrager
    Hansi2124

Kijk eens bovenaan…. :sealed:

Bijdrager
    coupje

oeps ;-).

Bijdrager
    jph

Je kan bij one.com ook een vhost aanmaken , dan heb je bvb hobby.coupje.be .

Bijdrager
    coupje

Ja die heb ik maar de templates zijn nogal eenvoudig en weinig aanpasbaar :-). Anders was het gemakkelijk voor mij. Ik ben er nog steeds niet uit wat ik ga doen. Via Iweb of iets anders.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.