8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Stro

iWeb vs Tekstselectie

Ik heb een vreemd probleempje met iWeb; na het experimenteren met het programma was de tekst niet overal te selecteren na lokale publicatie.

In het ene kader is de tekst normaal te selecteren en in een ander kader niet?! Dan krijg je een selectiekader om het volledige tektsveld, dit lijkt me niet de bedoeling. Ik heb het geprobeerd om de kaders naar achteren/voren te plaatsen, maar dit lost het probleem niet op.

Wellicht dat iemand mij enig licht in de duisternis verschaffen; ik ben net geswitched, dus wellicht zie ik iets onbenulligs over het hoofd…

Bijdrager
    Stro

Ik vermoed dat ik de oorzaak eindelijk heb achterhaald; knippen en plakken van tekstdelen…

Indien ik handmatig alles invoer, dan ondervind ik dit probleem niet; is hier een verklaring/oplossing voor?

Alvast bedankt voor de eventuele tips!

Bijdrager
    TijhofGraphics

iWeb maakt vrijwel overal een afbeelding van. Dit is niet altijd even handig.
    Maar dat is nou eenmaal zo.
    Nadeel is dat als je verschillende lagen hebt hij per laag een afbeelding maakt, met tekst soms wel en soms niet. Hoe en waarom weet ik je niet te vertellen helaas.

Maar waarom moet de tekst selecteerbaar zijn?

Bijdrager
    computer space

Voor zoekmachines is het wel fijn wanneer het echte tekst is. Een volledige PNG site zal niet veel hits opleveren.

Bijdrager
    Stro

“Moeten” is een zwaar begrip; ik verbaas me slechts over de inconsequentie waarmee iWeb omgaat met verschillende elementen…

Ik ben als recente switcher gewoon even nieuwsgierig naar de mogelijkheden, onmogelijkheden en knelpunten van iWeb. Het is een leuk programma, toch ben ik wel benieuwd naar de toekomstige versie.

Vooralsnog vind ik RapidWeaver prettiger werken en broncode is ook wat logischer opgebouwd wat resulteert in snelheid.

Desondanks bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    maxim22

moet je eigenlijk voor iWeb een .mac account hebben of is er een andere manier om het online te zetten?

Bijdrager
    computer space
    ”maxke22″

moet je eigenlijk voor iWeb een .mac account hebben of is er een andere manier om het online te zetten?

Nee, maar is wel makkelijk.

Bijdrager
    Ferris Bueller

Heb je toevalling de tekst in een kader voor een afbeelding geplakt???

En nee, je hoeft niet perce een .mac account te hebben. Mijn eigen website draait ook perfect zonder .mac account.

succes!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.