17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Applebanaan

iweb vraagjes

Hey
    ik heb een 3 vraagjes over iweb:

1 Ik gebruik iweb om m’n website te bouwen, m’n oom heeft een @me email adres. Ik publiceer hem dan ook altijd bij hem.
    Alleen nu kan ik niet meer m’n website opslaan en dan het icoontje op een USB pen zetten, weet iemand hoe ik het wel kan
    doen?

2 Kan ik ook mijn website op een andere manier publiceren, zonder dat je er voor hoeft te betalen?

3 Als ik over stap naar iweb 09 kan ik mijn website uit iweb 08 dan nog wel bewerken? Of moet je helemaal opnieuw
    beginnen?:(

Als iemand op een van deze vragen kan antwoorden zou het GEWELDIG zijn!
    Alvast bedankt!!!

Bijdrager
    Applebanaan

Oja mijn avatar…:P
    Hoe kan ik hem verkleinen?

Bijdrager
    St. Mobbs

Is je avatar niet iets te groot?

Gewoon maar een vraagje.

Inactief
    Anoniem

ff offtopic, maar is jouw Avatar niet veeel te GROOT?

Bijdrager
    St. Mobbs

Avatar kun je verkleinen door een kleinere versie te nemen.

Gewoon maximaal 80 pixels breed of hoog. Dat doet OMT niet voor je.

Edit: hij is nu weg. :D

Kan ik je vragen tenminste lezen.

Bijdrager
    Applebanaan

Ja mijn avatar is veel tegrooot
    ff geen off topic.plz

Bijdrager
    St. Mobbs

1. Publiceren in een map? (Ik begrijp de vraag niet zo goed)
    2. Ik denk van niet. Wie bied de mogelijkheid aan om een site voor je te hosten zonder er geld voor te vragen. Tenzij je site stampvol reclame wilt.
    3. Ja

En je nieuwe avatar is weer te groot.
    Je moet op je zelf een passende afbeeldingen maken. (Qua grote)

Bijdrager
    Dr. Maddox

Damn wat is je avatar groot!

Bijdrager
    Applebanaan
    ”S.

En je nieuwe avatar is weer te groot.
    Je moet op je zelf een passende afbeeldingen maken. (Qua grote)

HOE?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Rechtermuisknop>opslaan als>…

Bijdrager
    St. Mobbs

Open de afbeelding met Voorvertoning.

Menubalk => extra’s => Pas grote aan…
    En daar voor de hoogte of breedte van 80 pixels kiezen.
    De kant die het langste is moet je op 80 pixels zetten.

Vervolgens ‘Menubalk => Achief => Opslaan als’
    Daar een andere naam kiezen. En op een vindbare plek zetten. (Neem trouwens maar jpeg, dat scheelt in bestandsgrote)
    Dat ‘opslaan als’ is om te voorkomen dat je het origineel vervangt.

Bijdrager
    Applebanaan
    ”S.

Open de afbeelding met Voorvertoning.

Menubalk => extra’s => Pas grote aan…
    En daar voor de hoogte of breedte van 80 pixels kiezen.
    De kant die het langste is moet je op 80 pixels zetten.

Vervolgens ‘Menubalk => Achief => Opslaan als’
    Daar een andere naam kiezen. En op een vindbare plek zetten. (Neem trouwens maar jpeg, dat scheelt in bestandsgrote)
    Dat ‘opslaan als’ is om te voorkomen dat je het origineel vervangt.

THNX :innocent: , kben een n00b in dat soort dingen.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Applebanaan”

1 Ik gebruik iweb om m’n website te bouwen, m’n oom heeft een @me email adres. Ik publiceer hem dan ook altijd bij hem. Alleen nu kan ik niet meer m’n website opslaan en dan het icoontje op een USB pen zetten, weet iemand hoe ik het wel kan doen?

2 Kan ik ook mijn website op een andere manier publiceren, zonder dat je er voor hoeft te betalen?

3 Als ik over stap naar iweb 09 kan ik mijn website uit iweb 08 dan nog wel bewerken?
    Of moet je helemaal opnieuw beginnen?

Goed. Over iWeb hadden we het toch?

1: Geen idee waar je het over hebt

2: Waarschijnlijk heb je gewoon opslagruimte bij je provider. Ja dus.

3: Ja. Nee.

Bijdrager
    Melgior

Als je gratis ergens je website kwijt wilt, kun je bijvoorbeeld terecht bij 000 Webhost. Ik heb dat laatst gebruikt voor een studieproject waarbij ik tijdelijk wat ruimte nodig had en dus geen zin had in een betaald account. Geen snelheidswonder, maar ook niet traag. Zelfs geen banners, dus vraag me af waar ze het voor doen, maar ik klaag niet :).

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Applebanaan”

Hey
    ik heb een 3 vraagjes over iweb:

1 Ik gebruik iweb om m’n website te bouwen, m’n oom heeft een @me email adres. Ik publiceer hem dan ook altijd bij hem.
    Alleen nu kan ik niet meer m’n website opslaan en dan het icoontje op een USB pen zetten, weet iemand hoe ik het wel kan
    doen?

Je oom kan zijn gegevens aan jou geven. Dan kan je het thuis doen volgens mij.

Moderator
    Night

Kort en krachtig:

1) je kan ervoor kiezen om je website in een map op te slaan. Hiervoor klik je op de sitefolder (de bovenste map in de sidebar) en kies voor “publiceer naar lokale map”. Deze kan je zelfs rechtstreeks op je USB stick plaatsen.
    2) Je kan een gratis provider kiezen (google maar op free service provider) maar je kan ook een eigen webserver beginnen. Alle tools hiervoor zitten al in OSX: Kies bij systeemvoorkeuren –> delen –> websharing aanvinken. Ga naar http://www.myip.nl en noteer je IP adres. Plaats de hele website in de map “sites” in je home/thuisfolder. Typ nu in safari het volgende adres:
    http://[ip-adres]/~%5Bgebruikersnaam%5D/
    en je website zal zichtbaar zijn. Eventueel kan je kiezen om je webadres een beetje op te leuken bij bv. http://www.idres.nl .
    3) Uiteraard kan je in iWeb’09 sites van de ’08 versie openen.

Bijdrager
    Applebanaan
    ”Night”

Kort en krachtig:

1) je kan ervoor kiezen om je website in een map op te slaan. Hiervoor klik je op de sitefolder (de bovenste map in de sidebar) en kies voor “publiceer naar lokale map”. Deze kan je zelfs rechtstreeks op je USB stick plaatsen.
    2) Je kan een gratis provider kiezen (google maar op free service provider) maar je kan ook een eigen webserver beginnen. Alle tools hiervoor zitten al in OSX: Kies bij systeemvoorkeuren –> delen –> websharing aanvinken. Ga naar http://www.myip.nl en noteer je IP adres. Plaats de hele website in de map “sites” in je home/thuisfolder. Typ nu in safari het volgende adres:
    http://[ip-adres]/~%5Bgebruikersnaam%5D/
    en je website zal zichtbaar zijn. Eventueel kan je kiezen om je webadres een beetje op te leuken bij bv. http://www.idres.nl .
    3) Uiteraard kan je in iWeb’09 sites van de ’08 versie openen.

Wnnr ik hem in een map publiceer en hem open worden de kleuren heel lelijk… :(

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.