9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

iWeb-site’s bij jullie ook zo traag?

Als ik mijn iWebsite wil bekijken, valt het me op dat het best lang duurt om alles te laden. Ligt dit aan de stijl die ik gebruikt heb? Of aan de servers van Apple? Op mijn PSP kan ik de pagina niet eens laden omdat hij zo groot is en de hele cache in één keer volgooit.

Wie heeft dit probleem nog meer? Alvast bedankt voor de reacties!
    Gr. Tim

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vind de snelheid wel meevallen eigenijk.

Nu staat iWeb door de wat volle en rommelige html-codes niet bekend als snelheidswonder en mobile.me ook niet.

Dis combinatie doet dus geen wonderen.

Bijdrager
    JWB

Het probleem met iWeb-sites is dat foto’s op volledige bestandsgrootte in de site worden geladen. Dus kies je een foto van 2,5MB uit iPhoto dan wordt hij ook zo in iWeb gezet.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”JWB”

Het probleem met iWeb-sites is dat foto’s op volledige bestandsgrootte in de site worden geladen. Dus kies je een foto van 2,5MB uit iPhoto dan wordt hij ook zo in iWeb gezet.

Tsa, dat moet je dan ook niet doen hè? Dat is natuurlijk in elk web-page-build programma zo.

Je moet je foto’s plaatsen op het maximaal benodigde formaat, dat scheelt al veel.

Bijdrager
    KingAchille

Mja, mijn vorige site van iWeb was ook rete-en retetraag!! Nu heb ik hem zelf geschreven, maar als je wil kan ik je RapidWeaver aanraden. Die valt zeer goed mee van snelheid!
    Mvg,

Bijdrager
    Marius1976
    ”KarelWillem”

Tsa, dat moet je dan ook niet doen hè? Dat is natuurlijk in elk web-page-build programma zo.

Dat is dus niet waar. Rapidweaver optimaliseert afbeeldingen voor webgebruik. Dat maakt het wel ‘trager’ tijdens het maken van je website (hij moet al die pics verwerken) maar als de site online staat is dat dus snel.

Je moet je foto’s plaatsen op het maximaal benodigde formaat, dat scheelt al veel.

Ja maar dat hoort niet bij de filosofie van de iLife programma’s. De grap is dat je de foto’s zo uit je iPhoto library in je iWeb zet. Het zou dan dus toch wel handig zijn als de grootte van de foto wel werd verkleind.

Overigens vraag ik me af of iWeb dat toch niet stiekem wel doet…. volgens mij verkleint iWeb namelijk wel de foto’s.

Groet
    M.

Bijdrager
    SebastienK

Ik ben niet zeker maar volgens mij verkleint iWeb die foto’s wel hoor. Herinner me dat de eerste versie van iWeb dat niet deed en dat daar veel rond te doen was.

Sleutelbeheerder
    Night
    ”JWB”

Wat een onzin: iWeb maakt van ieder plaatje 1:1 thumnails. Kijk maar eens in de mappen die worden opgeslagen als je kiest voor “Bewaar in map”.

Wat wel waar is, is dat iWeb een enorme hoeveelheid code en scripts genereerd voor hele simpele dingen. Die moeten ook allemaal geladen en uitgevoerd worden. En dat kost tijd (teveel tijd).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.