30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    marcomarum

[Sitecheck] Arnoschadde

Ik ben bezig met een site voor een vriend van me en ik vroeg me af of iemand nog tips heeft voor de site?
    De site is gemaakt in iWeb met een beetje hulp van Photoshop!
    http://www.arnoschadde.tk

Bijdrager
    Ewout

2011 is gone be the year of Arno Schadde…

Ik hoop dat 2011 is going to be the year of Arno Schadde. Nu is het eigenlijk voorbij.

Ewout

Bijdrager
    marcomarum

Haha ik ben niet aansprakelijk voor de tekst, alleen voor het design!

Maar bedankt voor de tip!

Bijdrager
    Ewout

Miosschien moet je de hele biografie nog maar even door de ‘spellingchecker’ halen, zitten nog een paar ‘gltches’ in. Voor de rest is het geloof ik wel OK, ben niet zo’n webbouwer. Heb er zelf ook eentje in iWeb: http://www.woont-in-noorwegen.nl

Ewout

Bijdrager
    marcomarum

leuke site! van codes weet ik ook bijna niks, maar een site maken in iweb is ideaal!

Marco

Geblokkeerd
    Anoniem

waarom .tk??

Bijdrager
    Hansi2124

Omdat dat een gratis domeinnaam is, denk ik.

Bijdrager
    marcomarum

Dat klopt, de site moet nog worden omgezet naar .nl, jammergenoeg is de site van mijn laptop verwijderd toen ik de update deed naar SnowLeopard.. ik had de site gepubliceerd in een dropbox-map, die ik nog wel heb.. weet iemand ook hoe je de site terug kan krijgen in iweb?

Geblokkeerd
    Anoniem

Vette pech.

Bijdrager
    francisss

De site zoals ie nu is kan je gewoon online houden, maar als je hem weer in iWeb wilt om te updaten, dan moet ik je teleurstellen, dat lukt je niet

IWeb opent namelijk alleen het ‘domain’ ( of ‘domains’ weet niet meer) bestand dat in de map ‘sites’ staat op je macintosh HD

Dat is hetgene wat je moet backuppen voor als er wat fout gaat, maar als je upgradet naar SL, dan moet dat bestand er normaal gesproken nog zijn, waarom en hoe heb je het verwijderd?

Bijdrager
    Ewout

Dat klopt, de site moet nog worden omgezet naar .nl, jammergenoeg is de site van mijn laptop verwijderd toen ik de update deed naar SnowLeopard.. ik had de site gepubliceerd in een dropbox-map, die ik nog wel heb.. weet iemand ook hoe je de site terug kan krijgen in iweb?

Dat kun je helaas wel vergeten.

Ewout

Bijdrager
    marcomarum
    francisss op 21 maart 2011

De site zoals ie nu is kan je gewoon online houden, maar als je hem weer in iWeb wilt om te updaten, dan moet ik je teleurstellen, dat lukt je niet

IWeb opent namelijk alleen het \’domain\’ ( of \’domains\’ weet niet meer) bestand dat in de map \’sites\’ staat op je macintosh HD

Dat is hetgene wat je moet backuppen voor als er wat fout gaat, maar als je upgradet naar SL, dan moet dat bestand er normaal gesproken nog zijn, waarom en hoe heb je het verwijderd?

ik heb er voor gekozen alles te verwijderen, zodat mn laptop weer ‘clean’ was..
    de bestanden die ik nog nodig zou hebben heb ik wel op mn hardeschijf gegooid

Bijdrager
    francisss

Als je ergens nog een backup hebt, dan zoek je dat ‘domains’ bestand in je backup, in de map ‘sites’, en dan gooi je het in SL ook in de map ‘sites’ dan moet je wrs wel ‘vervang’ doen, maar dan staat je site weer in iWeb, anders niet

Bijdrager
    marcomarum

IWeb opent namelijk alleen het \’domain\’ ( of \’domains\’ weet niet meer) bestand dat in de map \’sites\’ staat op je macintosh HD

ik kan de map ‘sites’ trouwens niet vinden, waar staat ie precies?

Bijdrager
    francisss

ik kan de map ‘sites’ trouwens niet vinden, waar staat ie precies?

Weet ik niet precies meer, hang on ga ff kijken

Probeet hem intussen maar te vinden met de zoekfunctie op je mac, ik denk niet dat je veel bestanden hebt die ‘domains’ heten

Bijdrager
    KarelWillem

Daar staat domain.sites2 ook niet.

Die vind je hier:
    Gebruiker > Bibliotheek > Application Support > iWeb

Bijdrager
    marcomarum

ik kan de map \’sites\’ trouwens niet vinden, waar staat ie precies?

Weet ik niet precies meer, hang on ga ff kijken

Probeet hem intussen maar te vinden met de zoekfunctie op je mac, ik denk niet dat je veel bestanden hebt die \’domains\’ heten

dat had ik al gedaan, maar ik kan geen mapje vinden die ‘domains’ heet..

Bijdrager
    francisss

ok gevonden,

1) het is een bestand, geen mapje
    2) het heet ‘domain’
    3) ‘locaties’ -> ‘gebruikersnaam’ (huisje) -> ‘Bibliotheek’ -> ‘Application Support’ -> ‘iWeb’ -> ‘Domain’

EDIT: te laat:D

Bijdrager
    1234

ik vind hem er strak uitzien!

Bijdrager
    marcomarum
    timmyboy op 21 maart 2011

ik vind hem er strak uitzien!

Thanks!:smile:

Bijdrager
    marcomarum

ok gevonden,

1) het is een bestand, geen mapje

2) het heet \’domain\’

3) \’locaties\’ -> \’gebruikersnaam\’ (huisje) -> \’Bibliotheek\’ -> \’Application Support\’ -> \’iWeb\’ -> \’Domain\’

EDIT: te laat:D

Gevonden, thanks!

Bijdrager
    francisss

als je besluit de site online te zetten, ga dan voor ‘antagonist’, super service, super veel bandbreedte, en spotgoedkoop iets van 24€ per jaar, inclusief domeinnaam, al kwam het uiteindelijk incl. btw wel op 29€ uit dacht ik, maar nog steeds een aanrader;)

al is KarelWillem dacht ik fan van ‘Webreus’:p

Bijdrager
    marcomarum

als je besluit de site online te zetten, ga dan voor \’antagonist\’, super service, super veel bandbreedte, en spotgoedkoop iets van 24€ per jaar, inclusief domeinnaam, al kwam het uiteindelijk incl. btw wel op 29€ uit dacht ik, maar nog steeds een aanrader;)

al is KarelWillem dacht ik fan van \’Webreus\’:p

Ik heb nog een website, die heb ik online gezet via hostnet

Bijdrager
    mattietissen

erg mooi, ook de muziek.

enige minpunt vind ik de slideshow. Ik zie ads en ik vind de ‘navigatie’ niet handig.

Moderator
    Pete.Z

De tekst staat vol fouten, ik zou of Nederlands gebruiken, of iemand zoeken die goed Engels kan schrijven, want dit staat gewoon niet goed.
    Verder wel een strakke site om te zien!

Bijdrager
    marcomarum
    Pete.Z op 23 maart 2011

De tekst staat vol fouten, ik zou of Nederlands gebruiken, of iemand zoeken die goed Engels kan schrijven, want dit staat gewoon niet goed.

Verder wel een strakke site om te zien!

haha ik ben niet aansprakelijk voor de tekst! alleen voor het ontwerp:)

Bijdrager
    kingpanzee

Als toevoeging:
    – Een passendere Favicon nemen (dat groene vierkante blokje naast je URL)
    – CSS extern laten laden, maakt de code wat schoner (en laadt de website sneller)

Qua design ziet het er goed uit, mijn complimenten.

Bijdrager
    marcomarum
    kingpanzee op 25 maart 2011

Als toevoeging:

– Een passendere Favicon nemen (dat groene vierkante blokje naast je URL)

– CSS extern laten laden, maakt de code wat schoner (en laadt de website sneller)

Qua design ziet het er goed uit, mijn complimenten.

ja de favicon moet ik inderdaad ook nog veranderen! ik ben sowieso bezig met de hele site veranderen, aangezien ie helemaal weg was..

hoe kun je de css extern laten draaien dan?

Bijdrager
    marcomarum

ik heb de hele site verbeterd en aangepast..
    het is nu ook http://www.arnoschadde.nl
    zien jullie verbetering?

Bijdrager
    iroel

Ziet er allemaal mooi uit vind ik persoonlijk!
    Alleen nog geen favicon en een footer?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.