27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Hasoweh

iWeb site hosten.

Hallo,

Ik wil graag een iweb site hosten voor .nl maar hoe gaat dat in z’n werk? Moet ik de link doorgeven of wat?

Gr. Eple

Bijdrager
    rrkramer

Je kan bij een provider een contract aangaan voor de huur van een domein (je .nl adres).
    Daarnaast moet je ergens je site op een server zetten.

Deze twee diensten neem je meestal gezamenlijk af.

Van je provider krijg je vervolgens ftp gegevens die je kunt invoeren in iWeb zodat je je website kunt versturen naar de server.

Edit: Misschien niet goed gelezen, maar bedoel je dat je hem zelf wilt gaan hosten? Vanuit huis of kantoor o.i.d.?

Bijdrager
    fatboysmart

Hier zijn veel draadjes over…

Website Hosting

iWeb site online zetten.

Bijdrager
    Hasoweh

Nee gewoon bij iemand anders op de server weg zetten. Maar ik zeg net antagonist.nl is dat gewoon gevens invullen en gaan of hoe moet ik dat zien?

Bijdrager
    Jeroen-B

Met antagonist.nl heb ik uitstekend goede ervaringen.
    Je vult je gegevens inderdaad gewoon in, en als je met iDeal betaald dan ben je binnen een uur online. Je krijgt zelfs al toegang tot je server met een tijdelijke account zodat je gelijk aan de slag kan.

Ik host meerdere websites bij antagonist, nooit problemen mee, echt een aanrader :thumbsup:

Bijdrager
    TheFonz
    Jeroen-B op 17 september 2010

Met antagonist.nl heb ik uitstekend goede ervaringen.
    Je vult je gegevens inderdaad gewoon in, en als je met iDeal betaald dan ben je binnen een uur online. Je krijgt zelfs al toegang tot je server met een tijdelijke account zodat je gelijk aan de slag kan.
    Ik host meerdere websites bij antagonist, nooit problemen mee, echt een aanrader :thumbsup:

Same here! heel goed ervaringen.

Bijdrager
    Hasoweh

dus dan betaal ik en dan krijg ik ftp gegevens die ik in iweb zet en dan publiceer ik de site. Ik ga naar safari type de domein naam in die ik heb ingegeven en het werkt ?

Bijdrager
    johnkeates

Voor 3 euro per maand kan je bij Leaseweb terecht, dat is een uitstekend bedrijf (ook een van de grootste met nieuwste technologie) met veel opties (waar nodig). Ze bieden ook goede service en hebben een grote database met informatie om je op weg te helpen.

Bijdrager
    Jeroen-B

Je krijgt inderdaad de ftp gegevens die je kan gebruiken…
    Dan upload je via iWeb je site naar de server en dan is ‘ie als het goed is inderdaad klaar voor gebruik.

Bijdrager
    Hasoweh

Ik keek net even, maar al deze gegevens krijg ik dus?

Bijdrager
    Jeroen-B

Die krijg je inderdaad, behalve de directory, die moet je zelf invullen, en de poort geven ze ook niet maar die is altijd 21.

Bijdrager
    Hasoweh

En wat is de directory / pad dan? en klopt het dat je dan ook via google te vinden bent?

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt je lekker ingelezen merk ik.:lol:

Vraag nu eerst maar eens een .nl adresje en webruimte aan, dan wordt alles vanzelf duidelijk.

(Tipje: webreus.nl; totaalpakket met .nl voor 16,98 euro per jaar)

Bijdrager
    Hasoweh

Haha ja ik start hier vanaf 0 en ik wil het in een keer goed doen. Ik kon nergens iets vinden over ” website hosting voor n00bs ” :crazy:

Bijdrager
    KarelWillem

Zodra je je .nl adres aanvraagt en webruimte krijgt, krijg je alle gegevens van het bedrijf.

Daarin worden vrijwel al je vragen op één slag beantwoord.

Heb je dan nog vragen, dan kom je hier weer terug.

Bijdrager
    Hasoweh

Ja, ik heb een domein en ruimte gekocht bij antagonist. Alleen nu heb ik alles ingegeven en dan geeft iweb een aan dat er iets niet klopt.

het protocool staat op FTP

Bijdrager
    KarelWillem

Het plaatje werkt niet.

Bijdrager
    Hasoweh

ik zie er wel een. naja opnieuw

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zie de plaatjes nu ook allebei. M’n netwerk had zeker een dipje.

Het gaat meer om je instellingen.
    Maar ja, die kun je natuurlijk niet laten zien.:lol:

Mijn site heeft zoiets, misschien heb je wat aan het voorbeeld:

Maar is de boel zo snel al geactiveerd bij je webhoster?
    Kán je al uploaden dan?

Bijdrager
    Hasoweh

Ja dat dacht ik al. Of moet die nog op de server gezet worden?

Bijdrager
    Hasoweh

Maar is de boel zo snel al geactiveerd bij je webhoster?

Dat vraag ik me dus af. Ik heb geen idee hoe lang zoiets duurt. En ik heb niks ingevuld bij Directory / Pad

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Typ bij ‘directory/path’ gewoon even /. Dan zou de site in je root moeten zitten, en moeten werken.

Bijdrager
    fatboysmart

3. Hoe lang duurt het voordat mijn site online is?
    Zodra u de bestelling bij ons geplaatst heeft kunt u betalen via iDeal of via bankoverschrijving. U kunt gebruik maken van iDeal als u internetbankieren heeft bij uw bank. Na ontvangst van betaling worden uw login gegevens meteen verstuurd en wordt uw domeinnaam ook meteen geregistreerd. Bij .NL domeinnamen duurt het maximaal 2 uur voordat ze online zijn, overige domeinnamen zijn vrijwel direct bereikbaar. Uw bestelling wordt automatisch verwerkt als u met iDeal betaalt, u kunt dus zelfs om 5 uur ’s nachts binnen een paar minuten online zijn!

Als je een .NL domein hebt aangevraagd kan het dus even duren.

Bijdrager
    Hasoweh

ik heb een .nl domein, dus dan wachten we nog maar even.

Bijdrager
    Hasoweh

Dus moet ik nu iets in mijn directory zetten?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

probeer maar eens. Path: ./public_html

Bijdrager
    Hasoweh

Het werkt de pad was domain/naamwebsite.nl/public_html/

Ik wil iedereen super bedanken voor de moeite top :thumbsup:

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.