7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    BrasilS

iWeb publicatie naar een Windows PC

Hoi,

Ik zit met een vraag.
    Voor een schoolproject heb ik een website gemaakt, welke offline gepresenteerd moet worden op een Windows PC.
    Zijn hier mogelijkheden voor? Zo ja, hoe doe ik dit?

Bijdrager
    richard-96

Webpagina opslaan vanuit de browser, bestanden op een USB stick kopiƫren en deze openen op je Win PC?

Bijdrager
    Shmoo

In de Mac App Store staat een programma genaamd SiteSucker daarmee kun je de site lokaal opslaan op je computer en dus ook openen op elke andere computer

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is niet nodig. richard geeft (bijna) het juiste antwoord.

Gewoon publiceren op je bureaublad.
    De zooi op een stickie zetten.
    En alles wat je dan hoef te doen is de index.html te dubbelklikken en de site is overal te presenteren waar er een browser voorhanden is.
    Geen Internet voor nodig.

Bijdrager
    Shmoo
    richard-96 op 16 januari 2014

Webpagina opslaan vanuit de browser, bestanden op een USB stick kopiƫren en deze openen op je Win PC?

Nee dat klopt helemaal niet helemaal want als je letterlijk doet wat daar staat “opslaan uit de browser” dan download je alleen een plat HTML bestandje niet de bronbestanden zelf. Ook zullen de linkjes absolute blijven wijzen naar de domeinnaam.
    Zodra jij deze stappen op je Mac gaat uitvoeren zal je dat niet zo snel merken omdat je gewoon internet hebt en alles dan lijkt te werken, maar zodra jij op school bent en bijv. geen internet hebt dan zullen alle linkjes naar de stylsheets en afbeeldingen gewoon naar het domeinnaam verwijzen waar je geen verbinding mee kunt maken dus heb je ook geen website om te tonen.

Vandaar dat ik SiteSucker adviseerde op de reactie boven mij deze download echt alle bestanden + vervangt alle linkjes in de broncode naar lokale mappen op je computer.

Maar zoals @KarelWillem aangeeft is idd. miss. wel de beste en makkelijkste oplossing gewoon direct vanuit iWeb in een mapje op je bureaublad exporteren en op die manier een kopie maken wat je mee kan nemen.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik las het bericht ok maar half.
    Dus het antwoord van richard was niet helemaal goed.;)

Maar gewoon vanuit iWeb publiceren is echt alles wat er nodig is.
    Je hebt dan gewoon je hele site bij je.

Bijdrager
    BrasilS

Bedankt voor de reacties!

Het is inmiddels gelukt om het via een USB stick te doen.
    Super!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.