17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    GV4U

Iweb overzetten naar andere Mac

Ik zit met een erg vervelende vraag die ik al stoeiend door al jullie topics niet opgelost krijg. Ik heb een jaar geleden via Iweb een goed draaiende site aangemaakt. Via FTP is die online gegaan. Helaas is het macbook waarop die staat de dood nabij doordat toetsenbord en pad niet werken maar extern via usb moeten worden aangesloten. Dus…wil ik hem overzetten naar een ander mac. Alle tips bij de Topics lossen mijn probleem niet op. Het lijkt net alsof de Iweb niet op de oude Mac staan. Ik krijg er absoluut geen info over gevonden. Geen bibliotheek en dus ook geen domain zaken. Ik baal enorm wat ik weet niet hoe ik het moet zoeken als je zelfs geen bibliotheek laat staan Iweb map kunt vinden. Heeft iemand een oplossing voor dit enorme probleem waarbij geen van eerder genoemde oplossingen een oplossing bieden voor mij.

Hartelijk dank alvast.

Mvg, Guido

Bijdrager
    TheBigZ

Apple heeft in nieuwere OS X versies de gebruikersbibliotheek “onzichtbaar” gemaakt.
    Dat maakt het iets lastiger om je Domain.sites2 bundle te vinden. Zie de iWeb FAQ voor tips.

http://iwebfaq.org/site/iWeb_Backup_retrieve.html

Macintosh HD/Users/Your username/Library/Application Support/iWeb/Domain.sites2

Bijdrager
    GV4U

Thanx! Ga het uit proberen en kom erop terug…

Bijdrager
    KarelWillem

Klik met ALT ingedrukt op GA in de Finder menubalk.

Selecteer Bibliotheek.

Ga naar Application Support.

Daar staat de map iWeb

En daarin vind je Domain.sites2, die je complete site bevat.

Bijdrager
    GV4U

Bedankt voor je reactie. maar als ik naar…
    “Klik met ALT ingedrukt op GA in de Finder menubalk.”Ga dan krijg ik geen bibliotheek…:(

Bijdrager
    KarelWillem

Deze hé…. en dan met ALT ingedrukt

Bibliotheek verschijnt dan onder Thuismap.

Welk systeem staat er op je Macbook?

Bijdrager
    GV4U

Ik heb het gevonden via EasyFind (en een kopie gemaakt) maar het resultaat is om te huilen. Uiteindelijk werkt de gehele site niet meer op de MACBook waarop die stond en niet op de nieuwe. Beide Iweb openen nu met een nieuw te maken site. Triest. Kan wel huilen… Hij draait alleen nog online, heb de domain.sites2 en map met de bestanden maar ik krijg het verder nu niet meer voor elkaar. Bij iedere Iweb (oude of nieuwe Macbook begint ie als nieuw te buwen site…echt zwaar balen) Zal wel opnieuw moeten beginnen…. Draai overigens de allerlaatste versie OS X 10.9

Bijdrager
    GV4U

Ik heb het gevonden via EasyFind (en een kopie gemaakt) maar het resultaat is om te huilen. Uiteindelijk werkt de gehele site niet meer op de MAC waarop die stond en niet op de nieuwe. Beide Iweb openen nu met een nieuw te maken site. Triest. Kan wel huilen… Hij draait alleen nog online, heb de domain.sites2 en map met de bestanden maar ik krijg het verder nu niet meer voor elkaar. Bij iedere Iweb (oude of nieuwe Macbook begint ie als nieuw te buwen site…echt zwaar balen) Zal wel opnieuw moeten beginnen…. Draai overigens de allerlaatste versie OS X 10.9

Bijdrager
    KarelWillem

Niet gelijk gaan huilen. Velen zijn je voorgaan met dit ‘probleem’.:)

De Domain.sites2 van je MacBook bevat je hele site.

Alleen wil iWeb geen oude Domain’s meer openen.

Gebruik dit script (link hieronder), en sleep daar je oude Domain.sites2 op.
    iWeb opent nu met je complete site.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/20171899/xxOpen%20iWeb.app.zip

Bijdrager
    GV4U

Vreemd maar dat lukt niet… Hij geeft een foutmelding als ik erop klik op de mac en het bestand erop schuiven lukt ook niet…

Bijdrager
    KarelWillem

Het is een zip*. Die moet je uitpakken dus.

Zodat het er zo uit ziet:

Die moet je Mac gewoon standaard kunnen uitpakken.

Zo niet, dan: http://www.stuffit.com/mac-expander.html

Bijdrager
    GV4U

Ja, die zie ik maar als ik erop klik krijg ik een foutmelding.

Bijdrager
    KarelWillem

Vreemd.

Probeer hem eens vanaf hier te pakken?

http://iwebfaq.org/media/iWebDrop.zip

Bijdrager
    GV4U

Wederom de volgende foutmelding…

Bijdrager
    KarelWillem

Oké. Het is dus duidelijk dat er iets niet goed gaat met het uitpakken op je Mac.

Dat is je volgend probleem. Daar mag iemand anders weer even over nadenken.;)

Bijdrager
    GV4U

Beste KarelWillem, SUPER BEDANKT!!!! (y)Het is uiteindelijk toch gelukt! Iweb staat nu op meerdere macs dus ben ik zeker dat ik bij de site kan…Yeah!

Even nog een toevoeging als je nog eens zo geweldig iemand helpt! Wijs ze dan op Easyfind https://www.macupdate.com/app/mac/11076/easyfind

Hiermee heb ik uiteindelijk het bewuste bestand Domain.sites2 gevonden binnen een niet zichtbare bibliotheek en kunnen dupliceren om zo via je andere geweldige stappen (expander en de laatste Iwebdrop) te kunnen gebruiken!

Super bedankt en een hele fijne zondag!;)

Bijdrager
    KarelWillem

Graag gedaan.:)

En Easyfind is een goede tip!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.