8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Danim

iWeb opstarten

Hallo,

IWeb start tergend langzaam, duurt al snel een minuut of vijf voordat iweb geopend is. Enig idee of dit normaal is zo niet wat kan ik doen om een beertje vlot iWeb op te kunnen starten.

Danim :apple:

Bijdrager
    minijob

iWeb zelf is geloof ik al niet zo snel… Het duurt bij mij geen 5 minuten maar wel lang!!

Je kunt het beste alle Apps afsluiten en alleen met iWeb werken dan! Niet met andere Apps…

Bijdrager
    me.com

Het kan ook komen als je bijvoorbeeld iWeb op een langzamere computer draait. iWeb in ontworpen voor G5/Intel mac’s dacht ik. Bij op mijn Intel MacMini duurt het ongeveer 4 seconden voordat iWeb is opgestart.

Correct me if wrong.

Bijdrager
    Nikita

Hier op een MacBook deed ‘ie er zou juist 12 seconden over om op te starten + het inladen van de vorige website. Vijf minuten lijkt me inderdaad wel onwijs lang, of draai je het op één van de eerste Power Mac G4 machines met 256 MB geheugen? Dan zou ik me d’r nog wat bij voor kunnen stellen.

Bijdrager
    Danim

Het draait op een MacBook Pro met intel dual core met 1gig geheugen, dus aan de machine kan het niet liggen. Heeft iWeb wellicht moeite met foto’s?

Bijdrager
    minijob

Heb je foto’s dan erin staan?

Lijkt me sterk, dan zou het nog geen 5 minuten horen te duren…

Bijdrager
    Danim

Ik heb het nog eens geklokt, drie minuten duurt het. Het aantal foto’s bedraagt 505, verdeeld over een aantal fotopagina’s.

Bijdrager
    Nikita

Wellicht, ik weet niet in hoeverre iWeb alle foto’s gaat staan resizen bij het opstarten. Je zou het eens kunnen proberen te vergelijken door op te starten met een leeg web. Dus eerst een nieuwe site aanmaken (leeg verder) en dan iWeb afsluiten en opnieuw starten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.