5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ewout

iWeb naar gewone site

Ik, web-noob, wil een simpele site voor iemand anders maken (omdat die persoon er nog minder van begrijpt dan ik). Die andere persoon heeft geen Mac en dus ook geen iWeb.

Kan ik een soort opzetje maken, die vervolgens via ftp uploaden naar een domein, zodat de andere persoon in een simpele web app verder kan werken aan die site?

Zover ik heb begrepen exporteert iWeb gewone algemene html code die ook verder bewerkt kan worden door andere programma’s. Natuurlijk weet ik dat ik die site achteraf niet meer in iweb kan ‘terug’ openen.

Wie o wie?

Ewout

Bijdrager
    Aanrecht

Ik heb hetzelfde een gevraagd aan een bandlid van mij die in een webwinkel werkt als programeur. volgens heb was de programatuur van iWeb dermate vreemd gestrutureerd opgezet dat het naderhand aanpassen niet makkelijk ging.

Ik ben ook een webnoob maar dit is wat hij zei.

Bijdrager
    dborneman

Het kan inderdaad wel. Je kan zelfs de website in een map op je bureaublad opslaan mocht je dit willen. Achteraf de website bewerken is echter niet al te prettig werken een vrij rare structuur voor zelfs hele simpele websites.

Bijdrager
    Wyodor

iWeb is bedoeld voor mensen die geen verstand hebben van webpagina’s.

Dus als je iets wilt waarvan je wel verstand moet hebben, heb je dus een probleem.

De HTML structuur van een gepubliceerde iWeb pagina is inderdaad opmerkelijk, maar niet onontkoombaar moeilijk.

Als je dat eenmaal doorhebt, kan je er alles mee doen.

Bijdrager
    Hansi2124

Dus niet voor de persoon die er nog minder van begrijpt dan Ewout;-)

Hou die site gewoon in iWeb en als er wat veranderd moet worden, dan laat die persoon dat gewoon weten in een email of zo. Het is binnen no time aangepast in iWeb. Lijkt mij veel makkelijker dan hoe TS het wil aanpakken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.