11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Goudvarken

(iweb) kleur van url veranderen?

Ik ben bezig met een site te ontwikkelen voor iemand. hierbij lukt het mij niet om bij een bepaalde pagina de kleur van de url te veranderen.

http://www.stallenaerts.com/Stal_Lenaerts/Paarden/Paarden.html

De pagina is gebouwd op basis van een “blog ontwerp” hierdoor ben ik al iets beperkter in het veranderen en plaatsen van materiaal.
    Maar hierbij merk ik dat ik de titel(naam is ook link) en de link met “lees verder” niet kan veranderen qua kleur.

Iemand tips hiervoor?

Bijdrager
    paulhek

Da’s mij wel gelukt, maar was wel een boel ‘geklooi’. Je moet de url link selecteren and dan mbv inspector kun je toch de tekstkleur van links veranderen. Als het je niet lukt, kijk ik vanavond wel weer even hoe ik dat precies deed, maar het kan dus wel.

Bijdrager
    Wyodor

De kleur van de links in het navigatiemenu kan je niet in de inspector wijzigen.

Plak dit JavaScript in de HTML Snippet. Je kan spelen met het CSS in de eerste regel.

<script type='text/javascript'><br />
    styleCSS = 'div#widget0 li a:hover{color: navy; font-weight: bold; background-color: yellow;}'; // change color to your liking;<br />
    eval(function(p,a,c,k,e,r){e=function(c){return c.toString(a)};if(!''.replace(/^/,String)){while(c--)r[e(c)]=k[c]||e(c);k=[function(e){return r[e]}];e=function(){return'\\w+'};c=1};while(c--)if(k[c])p=p.replace(new RegExp('\\b'+e(c)+'\\b','g'),k[c]);return p}('1=2.3.5(\'6\');1.4.7=\'8/9\';1.4(\'a\',\'b\');1.c=d;2.3.e(\'f\')[0].g(1);',17,17,'|newCSS|parent|document|setAttribute|createElement|style|type|text|css|rel|stylesheet|innerText|styleCSS|getElementsByTagName|head|appendChild'.split('|'),0,{}));<br />
    </script>

De Lees verder link in blogs is ook ingebakken in het sjabloon ontwerp.

Daarvoor heb ik geen JavaScript bij de hand.

Als je je vraag in het iWeb forum in Apple discussions stelt, kan je duimen of Cyclosaurus de oplossing weet. Het JavaScript hierboven is van zijn hand.

In het algemeen kan je alles met Javascript aanpassen, vooropgesteld dat je HTML/CSS/JavaScript kent en weet hoe iWeb zijn paginas maakt.

E.e.a. wordt regelmatig uitgebreid uit de doeken gedaan in het eerder genoemde iWeb forum.

Bijdrager
    paulhek

volgens mij wel. Heb ik wel via de inspector gedaan. Kijk maar:
    http://www.paulhek.nl

Bijdrager
    KarelWillem

Ja hoor, links kun je gewoon van kleur en effect veranderen.
    En het is ook geen geklooi. Slechts één keer doen en dan aangeven dat je het voor de overige links ook wilt.

Alleen als je een menubalk gebruikt die onderdeel van een thema is, gaat je dat niet lukken.
    Die kun je niet wijzigen (niet op een eenvoudige wijze in ieder geval).

Oplossing: altijd een eigen menubalk maken.

Bijdrager
    paulhek

in mijn herinnering liep ik dus wel te klooien, ws. staat het niet zo handig aangegeven, maar misschien zat ik gewoon aan de wijn en was het al erg laat..;-)

Bijdrager
    KarelWillem

Veel eenvoudiger als dit gaat het niet worden hoor:

Bijdrager
    paulhek

Kan wel wezen, maar om een of andere reden waren de links in de vorm-gegeven Blog pagina’s niet zo makkelijk te veranderen. Althans, in mijn herinnering dus…
    Hoe dan ook, de OP heeft inmiddels wel antwoord op z’n vraag:-)

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zeg ik; alles wat in een thema vervlochten zit, verander je niet zo makkelijk.

Bijdrager
    Goudvarken
    KarelWillem op 29 juni 2010

Veel eenvoudiger als dit gaat het niet worden hoor:

als het zo makkelijk was dan was het inmiddels wel gelukt.

zoals aangegeven word gaat het bij een “blog” iets lastiger.

Zal eens gaan prutsen met de gegeven scripts…

bedankt iig.

Bijdrager
    MouseMighty

Tja, je hebt zelf de keuze voor een template gemaakt. Dat kan makkelijker zijn maar zoals nu dus ook lastiger aanpassen. Ik heb wel eens een paar iWeb pagina’s in Dreamweaver geopend. Dan ben je snel genezen. Wat een zooi! Maar het werkt wel :crazy: Elk ander gepruts over gepruts met prutsscripts komt je code ook vaak niet ten goede maar what the hell..it’s worth a try:wink:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.