9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Anoniem

iWeb is gratis hosting?

Hallo, ik wil binnenkort een MacBook aanschaffen, en daar zit dus iLife in, waaronder iWeb.
    Ik heb gezien op filmpjes van Apple, dat je makkelijk blog’s e.d. kunt maken. Maar betekent dat ook dat je die pagina’s kunt uploaden naar een host? Of moet je er ook nog .Mac(dotMac)bij kopen?

Alvast bedankt: TimN

Bijdrager
    Nikita

iWeb is alleen het programma. .Mac is betaald, maar niet verplicht want je kan de websites ook handmatig opslaan en daarna uploaden naar elke willekeurige server. Alleen de directe integratie van het uploaden-vanuit-iWeb is er dan dus niet.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ah, ok.
    En wat wordt de bestandsnaam als je hem opslaat? .htm/.html?

Bijdrager
    iLive

ja, .html, en de afbeeldingen worden in een aparte map opgeslagen, je hoeft er dus in principe niets meer aan te veranderen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Dus als ik bijvoorbeeld de homepage opsla, dus mijn bestandsnaam wordt bijvoorbeeld: Homepage.html, en ik upload die naar een site/host, dan ziet die er op een windows computer/Windows host hetzelfde uit als ík hem zie in iWeb?

Bijdrager
    computer space

Jep.
    .htm is een Frontpage-dodo. Ook de meeste windowsapps maken de bestanden inmiddels met de volledige vier letters .html erachter. Maar voor de browsers maakt dat allemaal geen biet uit.

Bijdrager
    iLive

ja, je kan in iWeb kiezen “publiceren in een map” en dan maakt hij een map en je moet gewoon de hele inhoud van die map op je host uploaden. De site zal er net hetzelfde uitzien als in iWeb op jouw computer. Ja, ook op windowscomputers:wink:

Geblokkeerd
    Anoniem

Nog even iets, maar dan over iDVD, Maakt het veel uit, de snelheid waarmee je DVD’s brandt en bekijkt op je MacBook, met de MacBook 1,83GHz, met Combo drive en de 2,0GHz met SuperDrive met double-layer-ondersteuning?

Bijdrager
    iLive

De combodrive is CD-writer, cd/dvd lezer.
    De superdrive is DVD/CD-writer, cd/dvd lezer.

Met de goedkopere macbook kan je dus geen dvd’s branden.
    Is toch een verschil maar hangt er van af wat jou behoeftes zijn.

De snelheid van lezen en schrijven lijkt mij nu niet zo’n belangrijk verschil.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.