9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bart_caers

iweb importeren

Hallo,

Ik ben zo dom geweest om mijn domain-files van iweb te verwijderen. Ik heb natuurlijk de site nog op miijn idisk staan maar ik zie geen enkele mogelijkheid om de site terug te importeren in iweb. Weet er iemand of is hier geen oplossing voor (Wat betrekkelijk dom zou zijn van apple)

Bijdrager
    KarelWillem

Dom.

Sorry, geen oplossing.

Overigens ben je nummer 332 die dit vraagt.

Bijdrager
    de mossel

Ja inderdaad ik was nr 331:cry: :(

Bijdrager
    bart_caers

Ik vind het vooral zeer dom dat apple geen import-functie voorziet, is dat de super-gebruiksvriendelijkheid van Mac ?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is nou eenmaal een beetje de ‘idiot-proof-opmaak’ van iWeb die dat veroorzaakt.

Een heel klein beetje intelligentie is echter bij elk pakket wel een vereiste.

Het enige wat je moet doen is je ‘domain.sites’ af en toe eens backuppen.
    Hoe makkelijk wil je het hebben?

Bijdrager
    de mossel
    ”KarelWillem”

Dat is nou eenmaal een beetje de ‘idiot-proof-opmaak’ van iWeb die dat veroorzaakt.

Een heel klein beetje intelligentie is echter bij elk pakket wel een vereiste.

Het enige wat je moet doen is je ‘domain.sites’ af en toe eens backuppen.
    Hoe makkelijk wil je het hebben?

Oke kan wel waar zijn, maar staat dat ook ergens vermeld?
    Iedereen, dus ik ook, denkt dat je met het opslaan van je site incl alle subpagina’s voldoet aan de eis om niets kwijt te raken.
    Had een backup van de site incl alles op een CD saan maar dat werkte dus niet en van die “domain.site’s” had ik al nooit gehoord.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dat staat eigenlijk nergens.

Ik ben het dan ook helemaal met je eens dat het opslaan van zaken op de Mac ook best wel eens wat transparanter mag. Een beginner zal niet zoek gaan naar de map iWeb en dan weten dat ‘domain.sites’ zijn site is.

Bijdrager
    bart_caers

als heel je site op idisk staat denk je toch over een mooie back-up te beschikken, het slaat toch nergens op dat zo’n import-functie niet in het pakket zit, zeker als je weet dat héél veel mensen hetzelfde probleem hebben. En dan maar promo-filmpjes maken die lachen met windows, eerst maar eens kijken dat je eigen producten 100% gebruiksvriendelijk zijn.zijn Want daar zou het toch moeten om draaien, gebruiksvriendelijkheid, anders kan ik beter mijn siets terug in dreamweaver maken.

Bijdrager
    Ivo Winnubst

Ook ik ben de controle dus geheel kwijt over mijn gemaakte sites in iWeb. Niet dat ik iets weggegooid heb, maar omdat ik van een Power G4 overgegaan ben naar MacPro. Uiteraard een zo schoon mogelijke installatie gemaakt.
    Nu lees ik (ik ben geheel nieuw op dit forum, dus weet niet wat no 1 t/m 332 voor adviezen en weetjes hebben uitgewisseld) maar begrijp dat het geheim ergens in de doaindingen zit.
    Vraag: waar vind ik deze files in mijn oude systeem. Dat van de PowerG4 dus?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.