5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    sassafras

IWeb gegevens gebruiken

Hoi,
    ik ben nieuw hier en ook niet thuis in computer termen. maar al doende leer ik;)
    ik heb een macbook uit 2006 en die is dit weekend kapot gegaan. na er een nieuwe harddisk in gezet te hebben deed ie het weer. maar nu is dus alles weer leeg en moet ik het wiel opnieuw gaan uitvinden. Of niet?
    Ik heb heel veel op iDisk opgeslagen en kan ik terugvinden bij MobileMe. Het belangrijkste is nu: hoe krijg ik al die mapjes van mijn weblogs en webpagina’s weer terug in iWeb?
    ik werk op Tiger, maar denk erover om Leopard te installeren. Nu ik toch bezig ben…
    alvast bedankt voor alle reacties!
    sassafras

Bijdrager
    KarelWillem

Als je niet je ‘domain.sites2’ hebt gebackupt (het iWeb-bestand), dan ben je nu iWeb gebruiker nummer 22000 op dit forum die die fout heeft gemaakt.

Opnieuw beginnen dus. Al die leuke mapjes op je iDisk heb je helemaal niets aan.
    Hoogstens kun je hier en daar teksten en plaatjes terughalen via Internet.

Bijdrager
    sassafras

ik heb niet al te veel moeite gedaan, maar een backup gemaakt uit een van de vele menu”s. hoe kan het dan dat al mijn sites wel gewoon nog te zien zijn? het moet toch ergens staan dan? of is dit een beginnersgedachte:)

Bijdrager
    KarelWillem

Je sites zijn gepubliceerd op Internet.
    In een vorm waar iWeb niets mee kan.

Maar kijk nu eerst maar eens rustig wat je nu precies aan backups hebt gedraaid. Als je dat al net weet?!

Bijdrager
    sassafras

nouja, ik heb al die mapjes met heel veel submapjes (van elk blog 1). maar geen domain zoals je dat net noemde…. ik vrees dat ik maarweer al die pagina’s aan moet gaan maken.
    en de doorverwijzing die ik heb gemaakt, kan ik die dan wel weer gebruiken? (dat lange adres vervangen door een korte als http://www.tantesassafras.nl)?
    is er nog verschil met leopard? mooier, meer mogelijkheden….
    bedankt alvast

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.