4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    koolmees

iWeb exporteren naar andere website

Hallo allemaal,

Beetje vage titel, maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Ik heb namelijk al een hele lange tijd geleden een site gemaakt voor een actiedag op school. Via een proefabbo Me staat ie tot 2 januari online. Het probleem is nu dus, dat de actiedag pas in maart is en daarom moet de site iig tot die datum online staan. Op de site staat informatie en eigenlijk alles wat de leerlingen moeten weten om mee te kunnen doen.

Er zijn eigenlijk twee opties: 80 euro betalen en een Me abbo kopen, maar dat is wel een beetje te duur en aangezien het een actie is waar de opbrengst van naar een goed doel gaat, gaat dat een beetje te ver.

Daarom lijkt het de organisatie beter om de actiesite aan de school-website te koppelen. Dus dat er op de een of andere manier van elke pagina een html word gemaakt ofzo en deze door de schoolsite online wordt gehouden.

Is dit mogelijk? De site is al helemaal af, en op zich zou er niks meer veranderd hoeven worden. Daarom zou het mogelijk kunnen zijn om elke pagina iets van ‘op te slaan’. Ik heb al contact met de webmaster van de schoolsite, of hij mogelijkheden ziet. Maar is er van jullie kant een oplossing?

Alvast bedankt,

Kees

Moderator
    unSOUND

Je bent met iWeb niet verplicht het te uploaden naar een .me account. Je kunt de site ook gewoon laten exporteren naar een map, en die map kun je dan gewoon op iedere webhost zetten die je wilt.

Bijdrager
    Macadriaan

Je kunt in iWeb onder archief de site opslaan (publiceren) in een map (die jezelf kunt kiezen). Vervolgens met bijvoorbeeld Cyberduck als Ftp programma uploaden (selecteren en zonder de map ,dus alleen de bestanden met appeltje a, slepen naar de goede plek). En klaar!

Bijdrager
    koolmees

Bedankt, is al gelukt.

Kees

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.