9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Renske77

iWeb en publiceren tweede website

Hallo allemaal,

Ik ben nog een ontzettend groentje als het gaat om websites… Dus jullie zijn vast gewaarschuwd :o

Ik heb in iWeb een website gemaakt en die wordt gepubliceerd op een .mac account. Dit gaat prima en automatisch via de knop publiceren. Nu heb ik een tweede website gemaakt in iweb, maar die wil ik graag publiceren op een .nl domein. Kan dit? En hoe kan ik dat dan doen?

Ik heb inloggegevens enzo van de host.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Groetjes,

Renske

Bijdrager
    Brambo1978

Via een programma cyberduck (gratis te downloaden) kun je je site naar een .nl uploaden. Onderstaande youtube tutorial heeft mij erg geholpen.

Succes

Bijdrager
    Renske77

Dankjewel voor je snelle antwoord. Maar kan dit ook als ik in de rij rechts in iWeb dus twee websites heb staan? Nu publiceert ‘ie gewoon alles op mijn mac account en de tweede website achter de / van de eerste. Dus ik kan die site al wel bekijken (via http://www.mijnwebsite.nl/rnsk, maar hij moet dus zelfstandig naar een .nl en die eerste moet gewoon op de mac account gepubliceerd blijven.

Ik ga eerst ook je link eens bekijken, bedankt!

Bijdrager
    Mattheus

Je zou ook eens kunnen kijken naar iwebsites ( http://mistergregg.com/cocoadrillosoftware/iWebSites/ ) Ik heb dit programmaatje in het verleden veel gebruikt om meerdere websites te maken. Errug handig!!

Bijdrager
    KarelWillem

Deze vraag komt met de regelmaat van de klok weer terug.

Dat combineren van sites binnen één document lijkt handig, maar is het niet.

iWebsites is een gevaarlijk programmaatje, omdat je geen controle hebt over wat er gebeurt.

Het eenvoudigst is gewoon per document een website te maken.
    Je upload er dan altijd één per keer.
    Je moet dan één keer deze twee sites even splitsen (maak een kopie van domain.sites2 en pleur gewoon bij de kopie de ‘eerste site’ weg en bij de andere de ‘tweede site’).

En dan gewoon in de map iWeb (gebruiker > bibliotheek > application support > iweb) aparte mapjes aanmaken met de naam van de site en daarin plaats je het betreffende document van iWeb (domain.sites2).

Zo dus:

Bijdrager
    utah62

De setup van Karel Willem is perfect.
    NAV zijn adviezen heb ik het ook zo gedaan en werkt prima. Snelkoppeling op de desktop naar de map Iweb en je kunt elke site apart openen en uploaden.

Bijdrager
    Renske77

Dank jullie wel! Ik ga het vanavond eens proberen (held dat ik ben…). :D

Fijne avond en hopelijk gaat het lukken!

Bijdrager
    KarelWillem

Gewoon even een kopietje van domain.sites2 apart zetten, voordat je gaat rommelen.

Dan kan er gewoon niets mis gaan.

Bijdrager
    Blue Robin

Hi

Ik heb het al vaker geprobeerd, maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

– Ik heb twee websites in één in Iweb
    – Ik maak twee mapjes aan in gebruiker>applications>iweb (website1 en website 2)
    – In beide zet in nu de website
    – Het domain.sites staat dan nog buiten deze mapjes
    – domain.sites kopieer in naar beide mapjes
    – bij website2 tik in een 2 achter de bestandsnaam( dus: domain.sites2)
    – vervolgens herkent ie het bestand niet meer
    – Maar op welke domain ik ook dubbelklik, ik krijg hetzelfde en pas ik iets aan in domain.sites dan zie ik die aanpassingen ook in domain.sites2
    – Ik doe het dus niet goed, maar ik begrijp er niks meer van

HELP!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.