5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ReneSegers

iWeb en .Mac-webpagina beheer vanaf meerdere plaatsen

Hallo,

is het mogelijk om een website gemaakt op iWeb en gepubliceerd via .Mac op verschillende macs te beheren en dus aan te passen? Ik vind namelijk de manier niet.

Alvast dank.

Bijdrager
    BartjeGossen

Je hebt het zogenaamde domain-bestand nodig wat iWeb opslaat en dat is niet hetzelfde als wat jij op .Mac zet. Je kan wellicht dit bestand ook uploaden zodat je er altijd bijkan. Zijn volgens mij meerdere draadjes over iWeb en op meerdere plekken aan je site kunnen werken.

Bijdrager
    ReneSegers

Ik heb gezocht op het forum, maar niets gevonden.

Kan iemand mij nog verder helpen?

Bijdrager
    Buzz

Je kan voor dat soort dingen ook beter gewoon even in de Help van iWeb zoeken. Daar staat het allemaal netjes uitgelegd:

Sites aanpassen vanaf een andere locatie

Alle informatie die iWeb nodig heeft om uw websites te maken, bevindt zich in één bestand met de naam “Domain”. U kunt dit bestand naar een andere computer kopiëren, zodat u bijvoorbeeld zowel thuis als op uw werk aan uw site kunt werken.

De standaardlocatie van het domeinbestand is:

[Thuis]/Bibliotheek/Application Support/iWeb/

U kunt het domeinbestand naar deze locatie op een andere computer kopiëren en iWeb openen of het domeinbestand naar een andere locatie kopiëren en er vervolgens dubbel op klikken. De eerstvolgende keer dat u iWeb opent (op dezelfde computer), wordt het domeinbestand op dezelfde locatie geopend als waarop het de laatste keer werd geopend.

BELANGRIJK: Als u hetzelfde domeinbestand op verschillende computers gebruikt, moet u erop letten dat u altijd de laatste versie van het bestand gebruikt. Anders wordt uw site bij het publiceren mogelijk met oude informatie overschreven.

Opmerking: Apple raadt aan het domeinbestand op de standaardlocatie te laten staan, tenzij u een goede reden hebt om het bestand te verplaatsen.

Bijdrager
    ReneSegers

Top! Dank! Had ik idd. zelf ook al wel kunnen bedenken…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.