15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Geitekaas

Iweb en iphoto gebruiken. Het wordt tijd voor iets anders…

Mensen,

Niet voor mijzelf maar voor het gemak wel zo geschreven:
    In iWeb kun je heel makkelijk je foto’s zien van je iphoto bibliotheek. Helaas niet je mappenstuctuur.
    Het wordt tijd voor iets anders. De collectie foto’s is nu duizenden en dit werkt niet echt best.

Mijn eisen:
    -Makkelijk. iWeb is simpel en voldoet. Ik zoek dus een programma dat net zo simpel is. Dit is echt belangrijk want ik ben geen webbuilder en ik zoek alleen een tool om een simpele site te maken. iWeb is offline en dat vind ik prettig.
    -Foto’s. Ik wil graag mijn iPhoto of Photos bibliotheek kunnen zien in het programma maar dan heel graag met de structuur van de mappen.
    -Kosten: Hoeft niet persé gratis. Wel graag in één keer en geen abbo.

Ik weet dat dit een oud programa is en dat de meesten waarschijnlijk dit programma niet meer gebruiken.
    De laatste keer dat er iemand om een iWeb alternatief vroeg was 2013. Ik hoop dat er inmiddels wat meer te krijgen is? Vooral de toegang tot je foto’s is belangrijk.

Alvast dank ieder voor de antwoorden!

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, echt meer ‘iWeb alternatieven’ als in 2013 zijn er niet.

Maar we hebben ook nog een topic uit 2015:

alternatief voor iweb

Bijdrager
    Q-collective

Waarom per sé offline? CMS pakketten als WordPress zijn zéér populair om een reden: ze zijn doodsimpel in gebruik en zeer krachtig.

Bijdrager
    SvS

Topic van meer dan twee jaar oud is misschien ingehaald door nieuwe feiten ? (= nieuw software)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik verheug me alweer op de reacties die komen gaan. Brand maar los…:)

Bijdrager
    McPim

Sparkle of Everweb? Beiden werden nog niet genoemd in het draadje uit 2015. Beiden presenteren zich als iWeb vervanger, Sparkle lijkt me het eenvoudigst. Of het qua foto’s doet wat je wil weet ik niet maar ze zijn gratis te proberen.

En over foto’s toevoegen en je mappenstructuur zien: in veel toepassingen waarin je plaatjes kunt invoegen zie je in het selectie-window in de linkerkantlijn onder het kopje ‘media’ het mapje ‘photos’. Als je daar op klikt kun je door je foto’s bladeren om ze te selecteren, mét mappenstructuur. In Sparkle werkt dit ook.

[EDIT] Everweb komt wel even voorbij in dat draadje zie ik (en wordt in 2014 zelfs door KW aangeraden, benieuwd waarom hij dat nu geen alternatief meer vindt :wink: ?). Sparkle is nieuwer én makkelijker en komt op dit moment het dichtst in de buurt van iWeb. Bij de buren ook wat ervaringen van ‘MacGB’ in de comments en een link naar video tutorials.

Bijdrager
    KarelWillem

…Everweb komt wel even voorbij in dat draadje zie ik (en wordt in 2014 zelfs door KW aangeraden, benieuwd waarom hij dat nu geen alternatief meer vindt:wink: ?).

Ik weet het ook niet meer.;)

Ik zeg trouwens nergens dat het géén iWeb alternatief is toch?

Bijdrager
    McPim

Correct :-P . Het was meer dat je het nu niet meer noemt, en daar misschien redenen voor had..

Bijdrager
    Geitekaas

Goede reacties allemaal.
    Ik ga ze gewoon eens proberen.
    Dank tot nu toe!

Bijdrager
    KarelWillem
    McPim op 21 juli 2017

Correct :-P . Het was meer dat je het nu niet meer noemt, en daar misschien redenen voor had..

Als ik me goed herinner vond ik EverWeb een soort ‘net niet’ iWeb, wat wel heel erg in de buurt kwam.

Maar… dan kan je net zo goed iWeb blijven gebruiken.

Bijdrager
    KarelWillem

B.t.w. vind ik Sparkle ook een beetje een uitgeklede iWeb.
    Het is het nét niet allemaal.

Bijdrager
    McPim

Het gaat erom wat je doel is, wat je met Sparkle maakt ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan de gemiddelde iWeb website. Dat kan echt niet meer in 2017 8-O

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, ik heb ook niet echt verder gekeken dan de buitenkant, en ken geen sites die met Sparkle gemaakt zijn.

Dus het kan een prima pakket zijn.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik vind wel dat Sparkle een ‘plus’ heeft boven iWeb: Responsiveness

Bijdrager
    Geitekaas

Een updateje:
    Ik vind everweb net iets prettiger werken. Helaas moet je per jaar betalen als je de updates wilt. Nou ja, dat is dan maar een keuze, nietwaar?
    Sparkle is voor mij iets te omslachtig. Gelukkig kunnen beide programma’s de Photoslibrary lezen en je kunt nu de mappenstructuur zien. Erg fijn. Wel zien de templates van Sparkle er gelikter uit:-)
    Ik heb met de persoon waar het voor is een uurtje of wat gezeten en beide programma’s uitgeprobeerd.
    Everweb komt voor mij het dichtst bij iWeb in de buurt. Erg makkelijk en met best lekker resultaat!

Dank allen voor de tips!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.