10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    theo1999

iWeb doorverwijzing

Beste mensen,

Ik heb een website gemaakt met iWeb. Ik heb hiervoor een domeinnaam geregistreerd. Deze heb ik ook gewoon ingevuld bij iWeb. Toch als ik die domeinnaam intik, krijg ik niet m’n website. Alleen als ik …/B&B/Welkom.html erachter typ. Weet een van jullie hoe dit komt?

Alvast bedankt en alles is welkom!

Theo

Bijdrager
    robin003

dan heeft u waarschijnlijk de naam van de pagina zo genoemd deze komt dan achter de / te staan.
    Eerst was dit bij mij ook een probleem maar bij mij is dit opgelost door onder de FTP Server login ”website url” in te vullen en toen ging hij vanaf de domein naam gelijk door naar mijn eerste pagina

zie hier een voorbeeld van mij
    Hopelijk lukt het !

mvg,
    Robin.

Bijdrager
    theo1999

Betste Robin,

Bedankt voor je reactie!
    Bij die “website url” heb ik gewoon de domeinnaam ingevuld.

Als u naar http://www.hierist.com gaat, dan komt er eenstandaard melding van “deze domeinnaam is al geregistreerd”. Pas als je daar /B&B/Welkom.html achter typt kom je op de website.

Met vriendelijke groet,

Theo

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt een domeinnaam geregistreerd?
    Inclusief webruimte? Of plaats je de site elders?

De upload doe je vanuit iWeb? Of met een FTP-programma?

Bijdrager
    theo1999

@KarelWillem

Ik heb inderdaad de domeinnaam geregistreerd.

Ik upload hem gewoon via iWeb en naar FTP. Niet naar MobileMe of een lokale map.

Met vriendelijke groet,

Theo

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, eigenlijk geef je nu nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Waarnaar upload je hem? Webruimte bij Webhost.nl?

Bijdrager
    SanderTreur

De vraag is simpel. TS heeft zijn website in een mapje staan en wil dat de homepage naar dat mapje linkt. Je kunt verschillende dingen doen, de makkelijkste is om in de hoofdmap de index.php weg te halen (aangezien bij jou de index.html al doorverwijst) of anders de volgende code in je index.php te zetten:

<br />
    <meta http-equiv="refresh" content="0;url= B%26B/Welkom.html" /><br />

Overigens raad ik sterk af om iWeb te gebruiken, o.a. in verband met vindbaarheid in zoekmachines (SEO) en ik vind het gewoon erg amateuristisch en rommelig eruit zien, maar over smaak valt niet te twisten. Je kan veel beter voor weinig geld een simpele site laten bouwen, misschien ken je iemand die dat kan (anders ik wel) als je een beetje degelijke site wil hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Het lijkt er op dat de locatie van uploaden gewoon niet klopt.
    Kijk dus even goed of de juiste directory wel is ingevuld.

b.t.w.:
    De vindbaarheid in zoekmachines is in iWeb niet slechter dan in elk ander (semi-)wysiwyg web-pakket ?
    En het amateuristische uiterlijk heb je zelf in de hand, niet iWeb.

Ik heb tientallen sites gemaakt met iWeb, waarvan er geloof ik twee gebruik maken van een template.
    De rest is gewoon opgebouwd vanuit een blanco pagina.

Ik zal iWeb blijven verdedigen…:lol:

Dit is een selectie van sites die allemaal met iWeb zijn gemaakt:

Bijdrager
    theo1999

Allemaal hartelijk bedankt! Ik ga straks even kijken of die directory goed staat. Want ik heb hiervoor ook al een site gemaakt met iWeb en als je dan de domeinnaam intikte dan wees ie van vanzelf door.

Mvg,

Theo

Bijdrager
    flierefluiter

@ KarelWillem

hahahahaha

Radio Las Vegas……

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.