4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

iWeb, creatie opslaan als template?

Hallo,

Ik heb iets moois gecreeerd in iWeb, qua lay-out. Kan ik dit opslaan als iWeb thema?
    hoe doe ik dit?

Julian

Bijdrager
    Lauwrence

iWeb werkt bij mijn weten enkel met de bijgesloten templates. Wel kun je jouw thema/template kopieren naar een nieuwe pagina als uitbreiding op de iWeb site die je aan het bewerken bent. Wat je dus zou kunnen doen is de domain.sites file van iWeb onder ~/Library/Application Support/iweb kopieren naar een andere locatie, vervolgens de website in iWeb terugbrengen naar 1 pagina met die mooie layout > opslaan en dan weer kopieren naar een andere locatie > originele domain.sites terugzetten om aan jouw website te kunnen blijven werken.

Wanneer je nu jouw layout weer wil gebruiken kun je dezelfde kopieer actie herhalen.

Toegeven, het is ietwat omslachtig, maar iWeb is weinig tot niet flexibel in dat opzicht. Met een applicatie als Rapidweaver heb je de vrijheid van het maken van eigen (echte) thema’s wel.

Bijdrager
    Rail

Of je gebruikt Multisite for iWeb. Dan kun je een gemaakte site keer op keer kopiƫren als basis voor een nieuwe site.

http://www.clarkwood.com/multisite/

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Rail”

…Dan kun je een gemaakte site keer op keer kopiĆ«ren als basis voor een nieuwe site….

Daar is geen programma voor nodig.
    Gewoon in de finder je domain.sites2 dupliceren en die kopie als basis gebruiken voor nieuwe sites.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.