8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    caluwier

Iweb – blogstijl website

Hi

Ik ben bezig met een website te maken voor mezelf.
    Die had ik graag met Iweb gemaakt gezien dit een makkelijk en niet echt arbeidsintensief is. Wat voor mij echt een pluspunt is.

Nu , ik had graag een soort blog opgesteld , die ik makkelijk kan aanpassen. Telkens met artikels met nieuws.
    In iweb zitten al blog-stijlen , maar uiteraard wil ik mijn eigen stijl erin gooien.

Op deze url vind je precies wat ik bedoel :

hello

(hier bedoel ik niet de menu en dergelijke , enkel de manier van artikels)

Hoe krijg ik dit voor mekaar ? Kan ik het standaard blog-systeem van iweb aanpassen ?

gr
    olivier

Inactief
    Anoniem

Lees je OP nog eens door en haal even de diverse fouten er uit.

OT: iWeb heeft een aantal thema’s. Met kennis van html e.d. zijn die wel aan te passen maar het is niet eenvoudig.

Moderator
    Mac Daddy

Onzin dat je html kennis nodig hebt. Het is handig voor wat geavanceerdere dingen ja, maar je kan ook beginnen met een witte of zwarte blanco site en daar dingen aan toevoegen.
    Mijn home en about me pagina zijn in iWeb gemaakt en boven alle pagina’s staat een simpel iWeb menu. Het enige html wat ik heb getypt zijn wat meta tags en een eenvoudige losse sitemap. Maar dat is allemaal niet nodig.

De blog van iWeb werkt prima, maar ik vond het een groot nadeel dat je voor een nieuw bericht iWeb moest openen en vervolgens weer je blog opnieuw moet uploaden. Daarom heb ik nu een drietal tumblr blogs geïmplementeerd. Daarmee kan ik online een bericht typen en online plaatsen.

Bij mijn vorige website had ik alles in iWeb opgebouwd en hoefde daarvoor niks in html te typen.

Je zou dus ook naar een tumblr blog kunnen kijken. Is geheel gratis en het zijn simpele weblogs. Als je enkel een weblog wil, dan is dat ook een goeie optie.

Inactief
    Anoniem

@MD: Ik beweer dat je met wat kennis van html de standaard thema’s kan aanpassen. Voor het gebruik van iWeb heb je geen kennis nodig maar dat heb ik ook niet beweerd volgens mij.

Moderator
    Mac Daddy

Okee, maar ook zonder html kennis kan je een thema aanpassen. Je kan namelijk voor een blanco thema (dan is het ook geen thema meer) kiezen. Dan zal je even de standaard titel en het menuutje moeten verwijderen, maar daarna kan je alles zelf toevoegen. En geheel in een grafische interface. Daar heb je geen html voor nodig.

Kan wel. Als je wat complexere dingen wilt, kom je daar wel aan toe.

Inactief
    Anoniem

Ik noem het gebruik van het blanco thema geen aanpassen van een bestaand thema.

Maar als je gelijk wilt hebben kan je het van mij krijgen hoor:-)

Moderator
    Mac Daddy

Het gaat mij niet om het gelijk, maar om de topicstarter juist te informeren.
    Zodat hij het nu niet gaat proberen, omdat hij zich laat afschrikken vanwege html kennis. Het voordeel van iWeb is juist dat niet nodig is, want ook een bestaand thema kan je aanpassen zonder html te typen.

Inactief
    Anoniem

Met het ten onrechte beweren dat mijn reactie onzin is informeer je de TS niet juist lijkt me.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.