9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    ckafe

iWeb blog-probleempje

Sinds eind augustus werken nieuwe linken in de voetnootruimte van mijn blog niet meer. Hiermee kon je naar de vorige en volgende blog.
    Kan dit iets te maken hebben met het in het geniep een stille dood laten sterven van iWeb doordat in El Capitan deze functionaliteit niet meer wordt ondersteund? Bij blogjes van voor die datum werken ze nog wel.

Bijdrager
    ckafe

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik me goed kan herinneren verdwenen op een gegeven moment de online gehoste pijlen bij de diavoorstelling ook.

http://www.oldtoadstutorials.net/No.iW14.html

Dus wellicht zijn nu die van de blogs aan de beurt?

Bijdrager
    ckafe

Klopt Karel Willem. Mooi dat je voor die pijltjes een oplossing hebt. Ga ik morgen uitproberen.
    Toppie!

Bijdrager
    ckafe

Ook bijzonder om te constateren dat mijn .gif-avitar op de hoofdpagina wel werkt en verder nergens. Ik kom hier de laatste tijd niet zo vaak en ik zal het hoe en waarom dus wel gemist hebben.

Bijdrager
    KarelWillem

Die uitvalverschijnselen dateren al van 2012 overigens.

Bijdrager
    ckafe

Inmiddels heb ik het probleempje met het transport ‘vorige’ en ‘volgende’ via pijltjes in iWeb opgelost.

Gewoon een screenshotje van een pijltje naar links en een naar rechts geplaatst en die handmatig gelinkt naar de volgende of vorige blog. Het linken van teksten in het voetlink-gedeelte blijkt dus tegenwoordig een probleem, een plaatje linkt als vanouds.
    Moet nu wel elke keer handmatig die pijltjes plaatsen en voorzien van een code, maar ja als je (ik dus) zo eigenwijs bent om nog steeds in iWeb te willen bloggen… Best wel benieuwd wie dit kleine euvel ook heeft bij bloggen in iWeb.

Het geel/bruine rechthoekige blokje in de maakmodus is nu een wit pijtje op een blauwe cirkel, net als bij alle andere plaatjes die je linkt in iWeb:

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb nooit pijltjes gehad bij mijn blog.
    Had vast te maken met het thema.

Bijdrager
    ckafe

Klopt. Ik heb er pijltjes van gemaakt. Was eerst zoals op mijn eerste plaatje en net als bij jou.

http://www.janmac.nl/Janmac/Blog/Artikelen/2014/12/13_Albert.html

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.