27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    RobinH

iWeb, backuppen en terug zetten.

Ik wou mijn Mac eens opnieuw installeren in de hoop dat hij weer wat vlotter loopt.

Maar kan ik een back-up maken van de sites die ik in iWeb heb gemaakt en die dan na de herinstallatie opnieuw ‘invoegen/importeren’ in iWeb zodat ik ze weer kan bewerken?
    Zo ja, Hoe dan?

Ik heb al even gezocht op dit forum en het internet maar ik kon niks vinden.

Alvast bedankt,
    Robin

Bijdrager
    St. Mobbs

Naar Gebruiker => bibliotheek => Application Support => iWeb

(Gebruiker is je thuismap)

Daar staan het vermeld als Domain.sites2. Dat wil zeggen, je ziet een bestand met de naam Domain. Als je kijkt in het infovenster dan zie dat het de extensie .sites2 heeft.

Je kunt het bestand er gewoon uithalen. En weer terugzetten.

Of ergens anders op je schijf neerzetten. Zodoende heb je nog een mogelijkheid om meerdere site’s te hebben met iWeb. (Naast in het bestand zelf al meerdere site hebben.)

Je moet dan wel via het bestand iWeb opstarten. Want iWeb pakt gewoon de site die het laatste is gebruikt en die nog op dezelfde plek staat.

Bijdrager
    RobinH

Bedankt!

Die heb ik nu op een externe harde schijf gezet.
    En als ik daar dan op klik komen mijn websites gewoon weer in iWeb te staan na de herinstalatie? :innocent:

Bijdrager
    St. Mobbs

Ze openen wel in iWeb, dat is zeker. Want dat ik heb ik zelf geprobeerd.
    Of ze ook opgeslagen worden in iWeb: ik denk het wel. => Edit: dus niet.

En wel omdat je ze terugzet op de plek waar hij (is iWeb) zijn bestanden opslaat.
    Ik denk dat het OS X (en iWeb) wel zo “intelligent” is om dat te begrijpen.

Maar je kunt het natuurlijk nu al proberen. Door ze eerst weg te halen en ze bij je documenten ze zetten.
    iWeb leegmaken, en ze weer terugzetten. Kijken wat er gebeurt.

Bijdrager
    RobinH

Nee dat doet hij niet.
    Maar ik kan hem wel gewoon openen vanaf de harde schijf waar ik hem heb opgezet.

Bedankt! Nu kan ik beginnen aan de herinstallatie!:D

Robin.

Bijdrager
    St. Mobbs

Succes met je herinstallatie.

(Ik krijg zelf ook niet meer de site terug in het geheugen van iWeb, wat ik ook probeer)

Wat je nog wel kunt proberen, is het via migratie-assistent of timemachine te doen.
    En proberen alleen het gedeelte te herstellen dat je wilt.

Ik weet niet of dat kan. :sealed: Want op dat gebied ben ik nogal onwetend. Dus ik kan zomaar iets doms roepen.

Bijdrager
    Lauwrence

Recentelijk heb ik met de komst v/e nieuwe Mac de genoemde domain file teruggezet en kan de website zonder problemen weer openen in iWeb.

Bijdrager
    St. Mobbs

@ Robin

Het is mij toch gelukt.

Ik ben naar Gebruiker => bibliotheek => Application Support => iWeb gegaan.
    Wat daar staat heet “Domain”.

Die heb ik gekopieerd en in “documenten” gezet.

Vervolgens dat bestand kopieert (cmd+C)

Weer naar Gebruiker => bibliotheek => Application Support => iWeb gegaan

Daar cmd+V

Vervolgens waarschuwt de computer: wilt u xxxxxxx vervangen met dezelfde naam en dezelfde extensie (in mijn geval sites2).
    Vooral dat laatste is belangrijk, dat de extensies overeen komen (kun je zien bij info – cmd+i)

Nu heb je het bestand vervangen. (ik ga er vanuit dat er 1 domain stond). Vervolgens start je iWeb op. Die zegt dat hij geen domain heeft. Vervolgens selecteer je een bestaand domain, wat natuurlijk degene is die je net hebt geplakt. Daarmee opent iWeb weer. En voaila, je kunt weer gewoon aan de slag

Maar in jouw geval (een herinstallatie) werkt het iets anders. Want jij hebt nog geen domain in die map staan. Dus die moet je eerst maken. En er voor zorgen dat het de goede extensie krijgt. De procedure is dan als hierboven beschreven staat.

Bijdrager
    St. Mobbs

Als het waar is wat Lauwrence zegt, hoef je deze procedure niet de volgen.

Maar de vorige post was al gepost voor ik Lauwrence’s post zag.

Bijdrager
    RobinH

Bedankt voor jullie reacties!

Het is me gelukt hoor, Mijn sites staan weer gewoon in iWeb:D
    En mijn MacBook Pro loopt weer perfect!

Robin.

Bijdrager
    St. Mobbs

Daar ben ik blij mee. Veel plezier met je “verse” OS X

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Robin

Ik wou mijn Mac eens opnieuw installeren in de hoop dat hij weer wat vlotter loopt.

Je doet voorkomen alsof MacOS X hetzelfde is als een Windows OS. Dat is dus niet waar….
    Als je al je programma’s er weer op hebt gezet die je net zo hard nodig hebt als nu, zal je merken dat hij net zo snel is als daarvoor. Zonde van alle moeite dus. Veel beter is om wat je niet gebruikt gewoon van je had af te halen. Is een week geleden ook al eens vermeld in een topic…….

Bijdrager
    RobinH

Ik lees niet alle topics door..:wink:
    Maar het scheelt toch. Ik heb alles al weer als het oude maar het werkt wel weer sneller.:D

En nee, Ik weet dat Mac Os X niet het zelfde is als Windows.

Maar het belangrijkste is dat het gelukt is.:D

Bijdrager
    Hansi2124

Okay, ik ben blij voor je :)

Bijdrager
    Digital.Deejay

Beste,

Ik zit juist met hetzelfde probleem… Alleen heb ik geen oude files staan.. Heb enkel de site staan die online is..

Kan er iemand mij helpen om toch nog de site terug in iWeb te krijgen…. Alvast bedankt…

Steve

Bijdrager
    KarelWillem

Er draaien daar al ongeveer 40 topics over.
    Maar vooruit. Anders verveel ik me toch maar een beetje.

Wat online staat heb je niet zo bar veel aan.
    Je kunt daarvan de afbeeldingen en teksten kopiëren. En dat is het.

Gauw aan het werk in iWeb dus maar weer om de site na te maken.
    En daarna wél een goede backup maken hè?!

Bijdrager
    ivanwoerkom

Ok, er zijn al ongeveer 40 topics over, dus sluit ik me maar bij deze aan:-)

Mijn probleem is dat ik opeens een iWeb heb met één pagina en die staat op leeg. Al mijn pagina’s zijn gewoon verdwenen.

In Apparaten/Macintosh HD/Macbook Ingrid staat een bibliotheek en onder Macbook Ingrid/systeem staat een bibliotheek. In de eerste bibliotheek staat Application support, maar daar staat geen iWeb.

In favorieten/Ingrid Apple (met huisje ervoor) staat Sites en daarin zie ik Het_Ekstertje staan (naam website).

Ik heb dus via TM de nog bestaande website data opgezocht en Sites teruggezet. Als ik iWeb open blijf ik de ‘lege’ versie zien.

Vanmiddag heb ik de website handmatig opnieuw gemaakt. Als ik hem open via http://www.hetekstertje.nl krijg ik zowel de oude als de nieuwe layout te zien (oud is met groen/geel). Wil ik net wat veranderen, blijkt dat iWeb weer op leeg staat.

Is er iets fout met de opslag. Moet ik echt in bibliotheek (en dan welke) iWeb hebben staan, en zo ja, waarom staat dat er niet?

Alvast bedankt voor de moeite van het antwoorden, want ik ben hier helemaal nieuw wat betreft iWeb

Ingrid

Bijdrager
    Hansi2124

Ik begrijp dat je in ieder geval nog geen Lion hebt….
    Ga in je thuisbibliotheek naar Application Support waar je het mapje iWeb ziet staan. Die moet je openen en daar zie je iets staan met de extensie .sites

Dat bestand moet je hebben. In ieder geval wat jij die naam hebt gegeven. Standaard is dat Domain.sites2.
    Als jij dat veranderd hebt in Het_Ekstertje moet je daar op klikken als iWeb is afgesloten.

Bijdrager
    ivanwoerkom

Hallo Hans,

Ik heb Lion (ben bang dat het daarbij is misgegaan). Ik heb de website opnieuw gemaakt vanmorgen en ik zie het echt nergens terug:-)

Ik heb géén map iWeb in bibliotheek zoals je ziet
    https://picasaweb.google.com/101978889253937883865/30Oktober201102#5669200944625929410

Ik heb alle het ekstertje dingen in de prullenbak gedaan en de nieuwe website Het Ekstertje 30.10 genoemd. Dit kan ik nergens vinden, raar hé. Ik heb niet alleen naar FTP gepubliceerd, maar ook voor de zekerheid naar lokale disk (dropbox), ook daar zie ik nergens domein.sites2 staan. Raar he

Ik hoop dat de plaatjes overkomen zodat je begrijpt wat er speelt:-)

Bedankt
    Ingrid

Bijdrager
    ivanwoerkom

Aha tweede plaatje is niet doorgekomen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen:

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, komt niet erg duidelijk over.:wink:

Edit:
    ah, nu wel ja. Ik zal er straks even naar kijken…

Had je geen backup gemaakt voordat je Lion ging installeren? Want dan zou het makkelijk zijn geweest…..

Nu je Lion hebt, kan je je thuisbibliotheek vinden door in Finder naar het menu te gaan en dan klikken op Ga. Als je vervolgens de alttoets indrukt, zie je een Bibliotheek erbij komen in dat rijtje. Klik op die Bibliotheek. Dan zie je hetzelfde als wat ik in mijn plaatje hierboven heb laten zien. Daar kan je dus iWeb vinden.

Bijdrager
    ivanwoerkom

Haha wat is dat nu weer voor een moeilijke oplossing, maar goed, ik heb dus nu wel een Library met iWeb…. Ik dacht en zeg altijd dat een Mac juist zo makkelijk is :-). Heeft iemand hier een uitleg voor waarom dit is?

Ik had een TM back-up, maar op de een of andere manier kreeg ik steeds de ‘lege’ website te zien als ik op wat dan ook klikte wat ik had teruggezet (domein.site2 of wat dan ook, heb zo veel zitten rommelen dat ik niet eens meer weet wat). Maar goed, ik heb de website opnieuw gemaakt. Heb een kopie gemaakt van domein.site2 uit Library en deze in dropbox gezet. Hoop niet dat ik opeens weer een lege iWeb te zien krijg en zo ja dat ik dan ‘bovenstaande’ domein.site2 wél kan laden. Zo niet, dan kom ik hier weer terug:-)

BEDANKT!!!!!
    Ingrid

Bijdrager
    ivanwoerkom

Help:-) Nu krijg ik als ik wil updaten weer een fout, een publifout. Schiet lekker op, juist vandaag heb ik een Sweetdeal en dan is het wel fijn als je je website up-to-date kan maken ….

Iemand een idee wat er nu weer fout gaat?

https://lh6.googleusercontent.com/-LXUPiQ3AcXM/Ts3vZ70VLAI/AAAAAAAAA0I/SUrGuFuLhA8/s534/publifout.jpg

Bijdrager
    ivanwoerkom

Bijdrager
    Hansi2124

Het klopt dus niet wat er in dat bericht staat? Je hebt nog genoeg ruimte op de server over om dit te uploaden? Of gebeurt dit niet met FTP, maar naar je hd waar je het in een folder opslaat?

Bijdrager
    ivanwoerkom

Hoi Hans,

Ik heb zat ruimte. Ik heb zitten bedenken dat kids green wel eens het thema kon zijn. Ik heb een nieuwe website gemaakt (met een andere naam) met één pagina om te proberen en kreeg dezelfde melding. Ik heb nu een ander thema genomen en alles copy/paste. De website is dus weer werkend.

Ik begin wel een beetje bang te worden van iWeb, dit is al de tweede keer dat er iets onherstelbaar fout gaat:-)

Maar weer bedankt voor het meedenken.

Groetjes
    Ingrid

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb even de vorige pagina gelezen waar jij met jouw probleem kwam (bij het openen van iWeb een lege site). Enige tijd geleden heeft KW hier een oplossing gepost. Ik gebruik het zelf ook en het werkt gegarandeerd.

Verder kan ik geen kids green bij mij in iWeb ontdekken, wel 2 andere kleuren. Weet je zeker dat dat thema uit iWeb komt?

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.