6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    MacMaccie

iweb

Hoi allen…

Ik heb een website met iweb op m,n Macpro aangemaakt.
    Maar ik zal m ook graag met m,n macbookje bij willen werken.
    Ik heb een .mac account.Is dat mogelijk?
    Zo,ja ,wat voor handelingen moet ik dan verrichten?
    Ik heb bij”Delen” in ”Systeemvoorkeuren” ”persoonlijke webserver” aangevinkt,maar dat is t dus niet…

Ik hoop dat t gaat,en dat iemand t me uit kan leggen…

Bedankt….:wink:

Bijdrager
    Nikita

Misschien is het makkelijker om ‘m te exporteren naar een mapje op je bureaublad en die dan over te zetten naar de MacBook, ‘m daar in te laden in iWeb en ‘m op die manier bij te werken?
    Uiteindelijk zit je toch elke keer weer met een andere versie op de Mac Pro dan op de MacBook, dus wat dat betreft…

Bijdrager
    imathijs

Hee Mac,

Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt. Je wilt je iWeb bestanden ook gebruiken op een andere mac. Wat je dan doet is het volgende: ga binnen Finder naar User (het huisje) dan naar Library, vervolgens klik je op de map Application Support, daarna klik je op de map iWeb. Hier komt een bestand tevoorschijn, genaamd Domain. Dit bestand is je hele iWeb pagina. Als je deze kopieert en op een andere mac zet, en vervolgens opent, krijg je de hele website weer in iWeb tevoorschijn, en kun je deze weer verder bewerken!

Hoop dat hiermee je vraag is beantwoord.

Groet,

Mathijs.

Bijdrager
    MacMaccie

Ow,dank jullie wel voor jullie tips…

@imathijs,ik ben m nu aan t kopiëren,ben heel blij met je tip….

Stel dat ik iets in m,n site met m,n macbookje veranderd,krijg ik die veranderingen in m,n iweb op m,n macpro ook te zien?Of moet ik op z,n tijd ”Domain”weer kopiëren naar m,n macpro?

Nogmaals hartelijk bedank t:wink:

Bijdrager
    imathijs

Als je op je Macbook een vernieuwing in je iWeb hebt, is dit helaas niet te zien op je Macbook Pro. Of andersom. Inderdaad, je moet dan dat bestand Domain weer kopieren, en naar je andere mac sturen.

Ik zie trouwens dat je een .Mac account hebt. Is het niet handig om een iDisk aan te maken op beide macs? Dan kun je heel gemakkelijk het Domain bestand (van iWeb) erin slepen, en op je andere mac gelijk openen! Hoe makkelijk wil je het hebben…

Groet,

Matthijs

(die nu naar zijn familie gaat om te eten)

Bijdrager
    MacMaccie

Zo makkelijk mogelijk…:lol:

Bedankt,en nog een fijne dag toegewenst…:wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.