30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:

Bijdrager
    Trezor

[Opgelost] iWeb: Menu verdwijnt bij publiceren

Ik heb een site gemaakt in iWeb met verschillende menu’s bovenaan maar zodra ik de site publiceer zijn de menu’s en de helft van de pagina verdwenen. Iemand een idee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Moderator
    Night

Als je in Safari de tekst op de pagina selecteert en zo dus ‘high-light’, zie je de menuteksten dan wel (=> kleur is verkeerd)?

Verder: Wat is de link naar je site?

Bijdrager
    Trezor

Neen jammergenoeg niet

Moderator
    Night

Misschien ligt het aan de header grootte.

Kijk eens bij: menu –> view –> show layout en ‘speel’ eens met de hoogtes

Bijdrager
    Trezor

Ik heb zelf een nieuwe blanco site gemaakt in iWeb opnieuw een export maar hetzelfde probleem…

Bijdrager
    gipsman

Even melden dat iWeb bij de volgende upgrade wellicht niet meer gaat werken. Het is een 32bits app die zeker niet bijgewerkt wordt, en dus uit de boot valt. Over enkele maanden niet upgraden dus is de boodschap.

Bijdrager
    Q-collective

De laatste versie van iWeb was in 2010. Het wordt inderdaad tijd voor een alternatief.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door  Q-collective.

Bijdrager
    Wyodor

Je website is buiten gebruik :

http://www.vlastreffen.be/Home/Home.html

“This site has been temporarily disabled, please try again later.”

Bijdrager
    Trezor

<p class=”cite”>Wyodor op 16 mei 2018 om 07:58</p>

Is inderdaad ook een probleem. Momenteel zijn ze dit aan het oplossen…

Bijdrager
    Trezor

<p class=”cite”>Q-collective op 16 mei 2018 om 00:46</p>
    De laatste versie van iWeb was in 2010. Het wordt inderdaad tijd voor een alternatief.

Ik heb inderdaad al door dat ik opnieuw zal kunnen beginnen. Nu kijken om iets te vinden die makkelijk en goedkoop is. Dit mag ik allemaal vrijwillig doen voor het goede doel;-)

Bijdrager
    Trezor

Eerlijk gezegd ik zie het bos door de bomen niet.

Ik zoek een drag-and-drop programma die ik kan kopen met een 1malige aankoop.

Heb geen zin om iedere maand een vast bedrag te betalen voor een niet commerciële website.

Iemand ervaring met: mobirize.com

Bijdrager
    gipsman

Meest bekende alternatief voor iWeb is Rapidweaver van Readdle. Maar er zijn er vele andere: Everweb, Sandvox, etc. Sommige goedkoop, sommige wat duurder, de meeste eenmalig te betalen. Het dummy gebruiksgemak van iWeb  is zelden geëvenaard, dus je moet sowieso een tandje bijsteken, maar haalbaar moet het zijn. Ik ga ook zelf een alternatief zoeken, want iWeb -hoe advanced het destijds ook was voor niet-professionele websitemakers- veroudert nu snel.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Trezor op 16 mei 2018 om 08:07</p>
    Ik heb inderdaad al door dat ik opnieuw zal kunnen beginnen. Nu kijken om iets te vinden die makkelijk en goedkoop is. Dit mag ik allemaal vrijwillig doen voor het goede doel;-)

Download VirtualBox en maak daarin een virtuele machine waarin je een oudere versie van OS X installeert, liefst eentje die ongeveer net zou oud is als de versie van iWeb die je gebruikt.

Bijdrager
    GoeieDag

Jakko, lost dat het (toekomstige) probleem wel op?

Want iWeb zal steeds verder afraken van de moderne en in ontwikkeling zijnde webstandaarden, en daardoor als programma steeds minder bruikbaar worden; ook al draait ie als een zonnetje op je (virtuele) Mac…

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>gipsman op 16 mei 2018 om 10:20</p>
    Meest bekende alternatief voor iWeb is Rapidweaver van Readdle.

RappidWeaver is niet van Readdle maar van RealMac.

Readdle maakt volgens mij RRS software. Beide bedrijven zijn dinosaurussen.

Bijdrager
    gipsman

Helemaal goed Shmoo. Vervagend geheugen…

Bijdrager
    Trezor

Deze avond eens testen met RappidWeaver en met Sandvox.

Eens kijken wie het makkelijkste is.

Bijdrager
    Trezor

<p class=”cite”>Trezor op 16 mei 2018 om 08:05</p>

<p class=”cite”>Wyodor op 16 mei 2018 om 07:58</p>

Is inderdaad ook een probleem. Momenteel zijn ze dit aan het oplossen…

Ik weet het even niet meer: bovenstaand probleem is opgelost en wat zie ik nu: http://vlastreffen.be/

Bijdrager
    Wyodor

De link naar Home staat  op de facebook pagina.

https://www.facebook.com/Vlastreffen/

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>GoeieDag op 16 mei 2018 om 11:48</p>
    lost dat het (toekomstige) probleem wel op?

Want iWeb zal steeds verder afraken van de moderne en in ontwikkeling zijnde webstandaarden, en daardoor als programma steeds minder bruikbaar worden

Als je je daar druk over maakt is dat misschien wel een struikelblok, maar browsers zijn over het algemeen nogal goed achteruit compatibel, dus een pagina die het in het verleden deed zal het in de toekomst ook nog wel blijven doen, vermoed ik.

Dat gezegd maak ik webpagina’s al bijna 25 jaar in een teksteditor, en zie ik geen noodzaak om zelf iets als iWeb te gebruiken, dus m’n advies is meer gericht op het laten werken van het programma in plaats van op een oplossing te geven waarmee je met de webmodewind mee kunt waaien:)

Bijdrager
    KarelWillem

Als je domein ‘vlastreffen’ is, noem je de site in iWeb niet vlastreffen. Dan staat dat in de URL twee keer achter elkaar.

Noem je site liever iets dat wat toevoegt. De plaatsnaam of waar de site over gaat bijvoorbeeld

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Ik vond Blocs wel redelijk makkelijk werken als je iWeb gewend was, maar ook Sparkle is zéker de moeite van het bekijken waard.

Bijdrager
    Trezor

RapidWeaver gekocht, even zoeken maar is wel een leuk programma en veel tips te vinden op YouTube

Bijdrager
    Trezor

Iedereen alvast bedankt voor de vele tips!

Moderator
    Night

Het enige wat we nog steeds niet weten is, of je het probleem met de menu’s op hebt weten te lossen….

Bijdrager
    Trezor

Bij het exporteren naar een map op de Mac was de preview in safari slecht….

Bij het publiceren vanuit iWeb naar de ftp server komt de site wel goed zichtbaar.

De oorzaak?

Moderator
    Night

Misschien een UTF-conversie fout

Bijdrager
    gipsman

Maar wat we nog niet weten is wat een ‘vlastreffen’ eigenlijk is… 🤔.

Bijdrager
    Trezor

Vlastreffen is een moto-rit ten voordele van het goede doel in Kortrijk. Telkens de laatste zondag van augustus.

We zijn het 2de grootste treffen in België en tellen jaarlijks +- 1700 betalende moto’s.

Als je wat meer wil zien staat de nieuwe site online (RapidWeaver7)

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door  Trezor.

Bijdrager
    koen

Is het vla-streffen of vlas-treffen ?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.