4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    nathrahier

iweb

Ik heb een nieuwe website voor onze sportclub gemaakt omdat de vorige webmaster gen tijd meer heeft. Hij heeft mij zijn gebruikersnaam en paswoord gegeven van de server.

Onze oude website staat nog steeds op de domeinnaam waar de nieuwe moet komen. Het probleem is nu dat ik niet weet hoe ik de nieuwe website moet publiceren zodat de nieuwe de oude overschrijft eigenlijk.
    Telkens wanneer Iweb zegt dat hij gepubliceerd is ga ik naar de website en geeft hij een 404 foutmelding. En de oude staat er nog steeds want hij upload de site niet op de url waar het moet komen te staan. Iweb plakt steeds de site naam eraan vast zodat het een andere URL wordt en de oude website er nog steeds staat.
    Weten jullie raad?

Bijdrager
    pascal75

Ik denk dat je eerst met een ftp programma (cyberduck) de oude site moet wissen,
    anders blijft er onnodige informatie (ruimte) in gebruik door een verouderde website…
    Dan moet je eens kijken in welke directory die website staat, deze moet je dan ook gebruiken bij de instellingen van iweb.

succes

Bijdrager
    KarelWillem

Welke naam iWeb er aan plakt doet verder niets ter zake.

– Je moet weten waar de oude site staat
    Meestal is dat een subdirectory (map) als httpdocs of www
    En meestal ziet dat er uit als iets met index.html er bij.
    Verwijder die hele rommel gerust.

– Publiceer je iWeb site op het bureaublad
    Je krijg dan twee dingen: – een map met de naam van de site, – een index.html
    Beide upload je naar de directory van de oude site (niets uit de map halen, gewoon in zijn geheel erheen.

Dan moet het toch echt goed gaan.

Inactief
    Anoniem

Stel je voor dat je opeens nog iets wilt bekijken op de oude website, maar dat die er niet meer is? Ik zou dus in ieder geval de oude website *niet* weggooien, maar in een apart mapje op de server laten staan. Wel even een onduidelijk naampje voor die map gebruiken, anders kunnen de slimmereiken onder ons er nog steeds terecht. Of in zijn geheel terug naar je Mac/HD kopieren.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.