30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    nightf3v3r

iWeb 11 waar is m'n oude site??? HEEEELP!

Ik heb een upgrade naar Snow Leopard uitgevoerd en daarna de nieuwe iWeb 11 geinstalleerd. Gisteren even uit geprobeerd, mijn site kreeg ik gelijk te zien in iWeb, maar vanmorgen ging het mis, mijn site laad niet meer in iWeb en geen idee waarom… Waar is m’n site, ik kan nu alleen maar een nieuwe site maken, geen spoor meer van mijn oude, waar is het? Help!

Bijdrager
    Lexis

Hey, wil je iWeb 11 ook even naar mij sturen, kan ik goed gebruiken!:lol:

Bijdrager
    nightf3v3r

ILife 11, laatste versie van iWeb, whatever, HELP! Waar is m’n f*%#cking site gebleven, weken werk, zie alleen in Library/Application Support/iWeb de file ‘Domain’ staan, en die geeft de datum van vandaag aan, en vandaag heb ik niks gedaan aan mijn site. Elke keer als ik iWeb laad krijg ik de lay-out pagina te zien om een neiuwe site te maken. Wat the hell…

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt van die weken werk natuurlijk ook gewoon een backupje staan?
    Dan pak je die er toch weer bij?

Dan ben je in ieder geval niet al te veel kwijt.

Bijdrager
    Swisi

Als ‘ie online staat, op een FTP-server dus, kan je hem gewoon downloaden op je PC en terug bewerken..

Bijdrager
    Lexis

@Swisi
    Dat zeer zeker niet.

Bijdrager
    nightf3v3r

KarelWillem, ik heb geen back-up.
    Swisi, zo werkt het niet in iWeb.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is dan wel ongelooflijk achterlijk.

Als sinds de uitvinding van de computer weet de gebruiker dat een kopietje maken van werk wel redelijk slim is.

Als jij weken hard aan een site hebt gewerkt en daar niet één keer een kopie van hebt gemaakt ben je…. eh… dom?

Bijdrager
    Swisi

Hoe dat werkt niet? Het zijn toch gewoon HTML bestanden, die gewoon op een server staan?
    Anders is dit totaal ongebruiksvriendelijk…:p

EDIT: Anders op een USB-stick een programma’tje intalleren om verwijderde bestanden van de HD te halen. Misschien heb je nog kans.

Bijdrager
    nightf3v3r

G*verd*mme man, dat weet ik nou ook wel dat het stom is. Is die file nou nog ergens terug te vinden? Wat is dat voor een halfgaar systeem met iWeb, dat je niet eens fatsoenlijk je site ergens kan bewaren. Eerst werkt alles prima en vervolgens is alles ineens weg, daar heb ik toch niet om gevraagd?
    [mod name=Mac Daddy url=/profiel/mac-daddy] Zou je alsjeblieft op je taal willen letten?

Bijdrager
    Swisi

Zie mijn ge-edit-e reactie.

Bijdrager
    nightf3v3r

Was niet voor jou Swisi.

Bijdrager
    Swisi

EDIT: Anders op een USB-stick een programma’tje intalleren om verwijderde bestanden van de HD te halen. Misschien heb je nog kans.

Bijdrager
    nightf3v3r

Gaat ook niet werken, de file is denk ik niet verwijderd maar overschreven. Ik heb zelf niks verwijderd, niks.

Bijdrager
    KarelWillem
    nightf3v3r op 02 november 2010

…Wat is dat voor een halfgaar systeem met iWeb, dat je niet eens fatsoenlijk je site ergens kan bewaren. Eerst werkt alles prima en vervolgens is alles ineens weg, daar heb ik toch niet om gevraagd?

Ja, zo gaat dat nou eenmaal als er wat fout gaat.
    Anders was het ook niet nodig om ooit ergens een backup van te maken.
    Shit happens.

Overigens kan je die iWeb-site gewoon bewaren waar je maar wilt hoor.
    iWeb geeft alleen een voorzet door het in de map iWeb te gooien.
    Ik persoonlijk heb een map op de root van mijn harddisk, waar mapjes instaan met al mijn sites.

Daar staan ze keurig in zicht, en zo heb je ook iets eerder de neiging er een backup van te maken.

Maar… daar heb je nu niets aan.

Heb je met Spotlight al eens gezocht naar domain.sites2?
    Wellicht staat de site gewoon ergens verdwaald op je harddisk.

Zomaar van het ene op het andere moment verdwijnen en vervangen worden voor een leeg exemplaar is wel héél onwaarschijnlijk namelijk.

Ander idee: Is je iWeb ’09 wel ververst voor ’11?
    Heb je niet gewoon een versie ernaast geïnstalleerd?
    Zodat je oude site nog in ’09 staat en in ’11 inderdaad zoals het hoort gewoon een lege nieuwe staat.

Bijdrager
    nightf3v3r

domain.sites2 is niet gevonden, de oude iWeb is vervangen voor de nieuwe. Ik had ook die TimeMachine moeten opzetten, maar die staat uit.

Bijdrager
    KarelWillem

Het is natuurlijk uiterst k..t dat dit gebeurd is.
    En naar de reden zullen we moeten gissen.
    Ik haat het ook als er dingen gebeuren waar je de vinger niet op kan leggen.

Maar het zal je geen tweede keer gebeuren waarschijnlijk.:wink:

Bijdrager
    Dr. Maddox
    KarelWillem op 02 november 2010

Dat is dan wel ongelooflijk achterlijk.

Als sinds de uitvinding van de computer weet de gebruiker dat een kopietje maken van werk wel redelijk slim is.

Als jij weken hard aan een site hebt gewerkt en daar niet één keer een kopie van hebt gemaakt ben je…. eh… dom?

Beetje flauw om hier in elk topic een punt van te maken. Nawijzen en roepen ‘ik zei het toch’ is wel het laatste waar je iemand een goed gevoel mee geeft.;)

Bijdrager
    KarelWillem

Als je iets kwijt raakt is je gevoel veel rotter.
    Dat kan ik je wel vertellen.

Dus dan maar eens de zeikerd zijn en er op blijven hameren.
    De volgende keer dat je iets kwijtraakt, zal je god op je blote knieën danken dat je wél een backup had.

Bijdrager
    prullenbak

Wacht even…du sje hebt je hele OS en t programma waarmee je je o-zo-belangrijke website maakt geupdate, zonder een backup van diezelfde website??

En nu ben je boos? En kom je hier vloeken en tieren?

You gotta be f*cking kidding me.

Ik vind t ftp verhaal nog wel logisch trouwens. Of had je m nog nergens online staan?

Bijdrager
    Dr. Maddox

@ KarelWillem – Als het nou gaat om een fotomap van een verjaardag of vakantie zou ik het dom noemen en geef ik je helemaal gelijk. iWeb is leuk voor de leek maar qua logica rammelt het van alle kanten. Zo ook het beheer en de inrichting van werkmappen.

Het is toch echt typisch Apple dat je na een update/upgrade werkbestanden kan kwijtraken omdat ze alles willen proppen in vage pakketjes en bibliotheek bestanden.

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt helemaal gelijk dat het op een idiote plek staat.
    Neemt niet weg dat je weet dat alles waar je aan werkt, weg kan raken.

Dus zoek je je bestand op en stelt het regelmatig veilig.

Maar ja, ik ken ook zat mensen die gewoon 3000 foto’s in iPhoto hebben staan, zonder ooit een kopie te hebben gemaakt.
    Moet je die straks horen klagen als de zooi verdwenen is.

Bijdrager
    nightf3v3r

Ok fijne mensen, bedankt voor jullie reacties tot dusver. Het is helaas niet anders, ik zal hem weer opnieuw moeten bouwen. En back-uppen natuurlijk, ga iets met TimeMachine of Carbon Copy Cloner opzetten want dit wil ik niet nog een keer.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Pijnlijk! :ftim:

Bijdrager
    nightf3v3r

Een super geluk, ik heb m’n site terug gevonden! In mijn trash vond ik de file Domain ergens in een folder waarin ik het niet had gezocht.. en wonder boven wonder, dat bleek mijn site te zijn en laad vlekkeloos in iWeb! Evengoed heb ik een nieuwe harddisk in m’n mac geschroefd en Time Machine opgezet, want dit gebeurd mij geen tweede keer. Nogmaals dank!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Hulde!

Bijdrager
    KarelWillem

Toch even goed zoeken hè?!
    Dingen verdwijnen meestal ook niet zomaar.

Maar dat is wel een opluchting zeker?:lol:

Bijdrager
    nightf3v3r

Ja, zeker een opluchting. Ik werkte nog met een oude versie van iWeb waarmee je maar 1 site kon maken. Ik had ooit een freeware programmaatje gedownload waarmee je meerdere websites in iWeb gemakkelijk kunt maken (MultiSite) zonder dat je steeds met Domain-files moet gaan slepen. Aangezien de nieuwe versie van iWeb meerdere sites kan maken, en ik MultiSite toch nooit gebruikte heb die MultiSite ge-trashed. Die bleek dus al die tijd netjes mijn site te hebben opgeslagen zonder dat ik het wist..:) Echt puur geluk dit.

Bijdrager
    Lexis

Ik heb wel een keer een website opnieuw moeten bouwen door het kloten met verschillende domains. Nouja, het was niet zo erg, want het voorbeeld stond online, en daar kon ik zo’n beetje alle elementen vandaan plukken.

Bijdrager
    prullenbak

Geluk is met de dommen, zullen we maar zeggen;)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.