4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    macstremist

iWeb ’09: sites verplaatsen naar andere mac

Beste mensen,

Ik heb een iMac in de woonkamer staan, met daarop enkele sites, gemaakt in iWeb.
    Nu heb ik echter ook een MacBook op zolder staan, waar ik liever werk dan beneden.
    Ik zou graag mijn websites die beneden staan op mijn MacBook in iWeb ’09 willen bewerken. (zonder schermdeling dan:wink:)

Kan dat?

Tot nu toe heb ik al enkele fora doorgespit en het zelf een aantal malen geprobeerd, maar zonder al te veel succes

PS: De macs staan gewoon met een airport met elkaar verbonden.

Bijdrager
    mollie319

hoi

je website staat onder: gebruikers/bibliotheek/Application Support/iWeb
    (of in het engels: users/library/Application Support/iWeb)
    het bestand heet: domain.sites

Die kun je kopieren naar je andere mac, in dezelfde directory als hierboven.
    Als je dan iWeb opstart, heb je dezelfde website als beneden:-)

let wel op, als je boven al met andere websites aan de gang bent geweest, is het verstandig om
    boven eerst het bestand even veilig te stellen;-)

Als je overigens zoekt in Google, en intikt: iWeb save file, heb je met de eerste hit al het antwoord.

Groeten,

Marcel

Bijdrager
    KarelWillem

Je iWebsites in een gedeelde folder zetten?

En ze op beide computers daarvandaan bewerken.

Eénmaal de site dubbelklikken vanuit die map, i.p.v. eerst iWeb openen doet de truc.
    Voortaan wordt bij elke opstart van iWeb de site uit de gedeelde map gebruikt.

Zo kun je dezelfde site wel op dertien computers bewerken.

Een beetje zelfdiscipline is er natuurlijk wel nodig bij een dergelijke werkwijze.

Als iWeb open staat op computer A, moet je niet proberen diezelfde site ook op computer B te gaan beweren.

Bijdrager
    Bor

Je kunt het genoemde bestand ook in een met DropBox gedeelde map zetten…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.