23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    jan jansen

iWatch 1 is eigenlijk een iWatch 3.

Toen de iWatch 1 uit kwam heb ik er een voor mijn vrouw gekocht. Helaas was de iWatch na 3 jaar onbruikbaar daar de batterij het nog geen 14 uur uit hield. Dus een nieuwe gekocht. Dat was de iWatch 3. Bij Amac hoorden we dat als we de iWatch 1 inruilden, we een nieuwe iWatch 1 zouden krijgen met bijbetaling van €100,- pus €36,- onderzoek kosten. Dat hebben we gedaan en na heel, heel lang wachten was de iWatch daar. Alles prima maar wat bleek de iWatch 1 was eigenlijk een iWatch 3 waarbij een paar functies waren afgezet. Nu mijn vraag. Weet iemand hoe we die functies weer kunnen aanzetten?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door jan jansen.
    Bijdrager
    KarelWillem

…waarbij een paar functies waren afgezet…

Functies zoals??

Raar verhaal. Dat Apple een dergelijk trucje zou uithalen heb ik nog nooit van gehoord.

Anyway; gewoon de Watch resetten en de laatste firmware installeren zal vast helpen.

Bijdrager
    Administrator

Een iWatch? Daar gaat iets mis denk ik. Maar goed, ik heb nog nooit van het uitschakelen van functies gehoord. Welke functies mis je dan?

Bijdrager
    Jorik

Beetje rare post. Het gaat neem ik aan om de Apple Watch en ik vind het ook een beetje onduidelijk over welk type je het hebt.

Van de Apple Watch is er een originele gemaakt (zonder verdere naamgeving). Daarna kwamen er een Series 1 en Series 2 (tegelijkertijd uit). Daarna een Series 3, toen een Series 4 en nu zitten we al bijna een jaar aan de Series 5.

Ik had een originele (ook wel eens Series 0 genoemd) en heb later een Series 3 gekocht en mijn oude ingewisseld en daar kreeg ik toen een 50 euro tegoedbon voor. Als ik het goed begrijp heb jij je oude Watch ingeruild en voor 136 euro een Series 3 gekregen? Maar dan met features uitgezet? Dat klinkt inderdaad helemaal niet als iets dat Apple zou doen.

Op deze pagina staat info over hoe je kunt uitzoeken wat voor Watch je echt hebt:

https://support.apple.com/nl-nl/HT204507

Als ik bij Algemeen Info op het Modelnummer tik, krijg ik A1858 te zien en dat komt overeen met een 38mm kast Series 3 (GPS), welk modelnummer staat er bij jou?

Bijdrager
    jan jansen

Beste, ik krijg ook A1858. En achter op de kast staat ook: WATCH SERIES 3.

Wat is mis zijn: minder uitgebreide fitness, minder keuze in wijzerplaten etc.

Bijdrager
    bartb112

In de herstelmodus drukken en opnieuw installeren?

Bijdrager
    nicj56

<p class=”cite”>jan jansen op 24 augustus 2020 om 18:23</p>

Beste, ik krijg ook A1858. En achter op de kast staat ook: WATCH SERIES 3.

Wat is mis zijn: minder uitgebreide fitness, minder keuze in wijzerplaten etc.

Dat er minder keuze in wijzerplaten is ten opzichte van series 4 en 5 is omdat het scherm vrijwel te klein is voor alle complicaties op de wijzerplaat.

Het tweede dat je hier aan haalt zie ik op de series 3 van mijn moeder niet terugkomen.

De watch is wel afhankelijk van de iOS versie voordat je hem naar de laatste versie kan updaten.

Bijdrager
    KarelWillem

Kortom, die Apple Watch doet gewoon precies wat ‘ie moet doen.

Niets aan het handje.

Bijdrager
    jan jansen

<p class=”cite”>nicj56 op 24 augustus 2020 om 19:09</p>

Dat er minder keuze in wijzerplaten is ten opzichte van series 4 en 5 is omdat het scherm vrijwel te klein is voor alle complicaties op de wijzerplaat.

Ik heb het niet over een 4 of 5 maar ook over een 3.

Het tweede dat je hier aan haalt zie ik op de series 3 van mijn moeder niet terugkomen.

Hier moet je iets duidelijker zijn. Ik heb het over de vergelijking tussen 2 maal de iWatch 3.

Software is up to date. 6.2.8

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door jan jansen.
    Bijdrager
    KarelWillem

Oké, wellicht is je openingspost niet helemaal duidelijk.

Maar… je hebt dus twee keer een Apple Watch 3 in huis?

Waarvan er één ten op zichten van de andere zaken mist?

Ze draaien beiden op dezelfde versie van watchOS?

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken, 1 dag geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    jan jansen

Beide up to date, maar totaal verschillende versie’s.

Bijdrager
    nicj56

Hier moet je iets duidelijker zijn. Ik heb het over de vergelijking tussen 2 maal de iWatch 3.

Wat ik bedoel te zeggen hiermee is dat ik geen verschil zie tussen mijn series 5 en series 3, buiten complicaties en keuzes uit watchfaces die er beschikbaar zijn. Omdat het scherm van de Apple Watch series 3 kleiner in maat is en niet doorloopt tot aan de uiteinde zoals bij de latere(series 4 en 5).

Ter verduidelijking van je post boven de mijne is het volgende:

WatchOS en iOS zijn twee losse besturingssystemen en dus verschillen de versies.

Kan je ons misschien een verduidelijken wat je aan functies mist tussen de twee?

Bijdrager
    jan jansen

Ik verval in herhaling maar ik heb het niet over 4of5 maar over uitsluitend 3.

Waarom heeft de een iOS 13.6.1 en de ander 6.2.8?

Daar zal het verschil in zitten. Dus waarom date de 6.2.8 niet op naar 13.6.1?

Bijdrager
    Kwadraatje

iOS 13.6.1 is het besturingssysteem van je iPhone. WatchOS 6.2.8 is het besturingssysteem van de Apple Watch. Dat zijn twee compleet verschillende dingen.

Bijdrager
    jan jansen

<p class=”cite”>Kwadraatje op 24 augustus 2020 om 21:57</p>
    iOS 13.6.1 is het besturingssysteem van je iPhone. WatchOS 6.2.8 is het besturingssysteem van de Apple Watch. Dat zijn twee compleet verschillende dingen.

De ene geeft dus iOS 13.6.1 is het besturingssysteem van de iPhone. En de ander WatchOS 6.2.8 is het besturingssysteem van de Apple Watch.

Dus hoe krijg ik het besturingssysteem van de iPhone te zien waar hij nu het besturingssysteem van de Apple Watch laat zien?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik snap helemaal niets meer van dit verhaal. .:)

Heb je nu één of twee keer een Apple Watch 3 in huis?

Als je één Watch hebt, draait hij op het nieuwste watchOS (6.2.8.) en mis je niets.

Heb je er twee, dan zie ik graag het OS versienummer van de andere Watch ter vergelijk.

maar wat bleek de iWatch 1 was eigenlijk een iWatch 3 waarbij een paar functies waren afgezet.

Zit je nu functies op je iPhone te vergelijken met functies op je Watch? Of…???

Bijdrager
    Tuvix

Ik snap er geen snars van ?

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Nee, het is een ‘ietwat’ onduidelijk verhaal geworden.

Bijdrager
    jan jansen

Ik heb er één en mijn vrouw heeft er één. Die van mijn vrouw (iWatch 3) gewoon nieuw gekocht die van mij gekocht (Amac) voor €100- bij inruil van een oude iWatch 1 welke problemen had met de batterij. Plus 36 euro onderzoek kosten. Mij is beloofd dat ik een nieuwe iWatch 1 zou krijgen maar dat blijkt nu een 3 te zijn. Dus hebben we 2x iWatch 3 in huis. De horloges zijn dus hetzelfde. De software is anders (zie foto’s).

Bijdrager
    Jorik

Het is voor mij nog steeds niet duidelijk welke verschillen je precies ziet tussen de toestellen. Je hebt het nu een paar keer gehad over wijzerplaten en minder uitgebreide fitness, maar dat blijft te vaag voor mij. Misschien is het wel een instellingsprobleem?

Je eerdere screenshots helpen niet, want je vergelijkt de Instellingen App van de ene iPhone (en die zegt dus niets over de gekoppelde Watch) met de Watch App van de andere iPhone.

Kun je een specifieke wijzerplaat benoemen en een screenshot tonen waaruit blijkt dat die mist op de inruil-Watch3?

Bijdrager
    Jorik

<p class=”cite”>jan jansen op 24 augustus 2020 om 20:33</p>

Deze helpt niet, want de linker foto zegt niets over de gekoppelde Watch, deze geeft alleen maar info over de iPhone zelf.;-)

Bijdrager
    KarelWillem

jan jansen op 25 augustus 2020 om 15:23
    ….De horloges zijn dus hetzelfde. De software is anders…

De ene Watch heeft watchOS 6.2.8.

Als we nu weten wat de andere heeft, zijn we wellicht al een stukje verder.

Het kan prima dat ene Watch een andere OS-versie heeft dan de andere natuurlijk.

Daar is het principe van updaten voor uitgevonden.

Bijdrager
    jan jansen

<p class=”cite”>Jorik op 25 augustus 2020 om 15:52</p>

<p class=”cite”>jan jansen op 24 augustus 2020 om 20:33</p>

Deze helpt niet, want de linker foto zegt niets over de gekoppelde Watch, deze geeft alleen maar info over de iPhone zelf.;-)

Ik zie het mijn fout. Kom er op terug.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.