-
Q:
ivlek probleem
Ik heb een probleempje met mijn scherm van mijn 20 inch imac
je ziet het niet erg goed tijdens het werken met de imac.
Maar goed , er zit links onderin een rare vlek van 3 bij 3 cm. net naast het dock.
Je ziet het alleen bij hert opstarten of full screen.
Nu kan ik terug gaan met de imac, hij is weliswaar ruim anderhalf jaar oud maar volgens mij valt er wel wat te regelen met die verkoper.
Alleen staat er van alles op die mac wat ik aan het uitproberen ben zegmaar!!
leopard photoshop, ik heb eigenlijk naast de aankoop van deze machine geen legale software gekocht,
Zou ik hier problemen mee gaan krijgen als ik hem daar achterlaat?Misschien spreken sommige uit ervaring.
alvast bedankt voor de tips want tot nu toe weerhoud die aanwezigheid van niet gekochte software mij van een aanbieding ter reparatie.
Lijkt of je je duim hebt achtergelaten in het scherm
Maar nee, ze zullen echt niet in je computer gaan kijken en gaan checken of jij wel netjes alle software hebt gekocht.. Ik werk zelf op een Mac TD en je hebt echt ten eerst geen zin en ten tweede geen tijd om een beetje te gaan koekeloeren wat mensen allemaal doen op hun machines. Daarnaast, de meeste mensen die ik ken met een mac hebben meerdere stuks ‘illegale’ software.
Ik heb op mijn oude (zo’n 2 jaar roude) iMac hetzelfde probleem. En het is niet alleen bij jou en bij mij; sterker nog; het probleem is een bekend probleem en het wordt wel eens beschreven op het net met de term “distorted corners”. Ik heb er zo’n jaar geleden zelfs met Apple zelf over gebeld en erover gehad. Case werd aangemaakt. Vaag verhaal; probleem werd weliswaar herkent maar er werd feitelijk niets aan gedaan. Ik was er druk mee maar op een gegeven moment heb ik het maar laten zitten want ik kwam gewoon niet verder. Rond dat moment werd de iMac bij mij ook een secundaire computer na koop MBP en nu heb ik het nog steeds maar heb ik het maar zo gelaten.
Heb er nog wel eens over zitten mailen met enkele Maccers uit de USA; één van hen had het idee dat het te maken heeft met wat er daar achter het scherm zit; teveel warmteafgifte ofzo. Bij allemaal zat het in een hoek, linksonderin… distorted corners. Apple gaf bij mij niet thuis……
Als ik jouw bericht lees bekruipt mij weer een vervelend gevoel….
Check maar eens op internet; en ik hoop dat jou wel iets lukt in die trant; let us know!
InactiefAnoniem1 oktober 2008 om 08:04Dat is een slordig gelijmd scherm, is een bekend probleem bij de iMac.
Inderdaad. Bijna alle (witte) iMacs hebben daar (op den duur) last van. Ik heb al m’n 2e iMac en intussen het 3e scherm, en het blijft terugkomen. Mijn Mac staat dan ook 24/7 aan. Alles valt onder garantie, maar je bent wel telkens je Mac ’n paar dagen kwijt…
Het is ‘gewoon’ stof dat tussen de LCD en de beschermplaat wordt geblazen. Doordat de iMac zo compact is, maakt deze gebruik van een vrij geforceerde luchtstroom om alles gekoeld te krijg. Kennelijk zijn de schermen, die eigenlijk luchtdicht afgesloten zouden moeten zijn, daar toch niet zo goed tegen. Werk je in een rokerige omgeving, dan treedt het probleem nóg sneller op. (in middels roken we niet meer binnen, maar dat mag het probleem niet verhelpen. Ook gewoon huisstof is voldoende)
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.