12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    robindonne

ivlek probleem

Ik heb een probleempje met mijn scherm van mijn 20 inch imac
    je ziet het niet erg goed tijdens het werken met de imac.
    Maar goed , er zit links onderin een rare vlek van 3 bij 3 cm. net naast het dock.
    Je ziet het alleen bij hert opstarten of full screen.
    Nu kan ik terug gaan met de imac, hij is weliswaar ruim anderhalf jaar oud maar volgens mij valt er wel wat te regelen met die verkoper.
    Alleen staat er van alles op die mac wat ik aan het uitproberen ben zegmaar!!
    leopard photoshop, ik heb eigenlijk naast de aankoop van deze machine geen legale software gekocht,
    Zou ik hier problemen mee gaan krijgen als ik hem daar achterlaat?

Misschien spreken sommige uit ervaring.

alvast bedankt voor de tips want tot nu toe weerhoud die aanwezigheid van niet gekochte software mij van een aanbieding ter reparatie.

Bijdrager
    AppleNANdO

Gewoon wegbrengen daar zullen ze waarschijnlijk niet naar kijken dit is prive.

Bijdrager
    Byron

Lijkt of je je duim hebt achtergelaten in het scherm;)

Maar nee, ze zullen echt niet in je computer gaan kijken en gaan checken of jij wel netjes alle software hebt gekocht.. Ik werk zelf op een Mac TD en je hebt echt ten eerst geen zin en ten tweede geen tijd om een beetje te gaan koekeloeren wat mensen allemaal doen op hun machines. Daarnaast, de meeste mensen die ik ken met een mac hebben meerdere stuks ‘illegale’ software.

Bijdrager
    Ratz

Ik heb op mijn oude (zo’n 2 jaar roude) iMac hetzelfde probleem. En het is niet alleen bij jou en bij mij; sterker nog; het probleem is een bekend probleem en het wordt wel eens beschreven op het net met de term “distorted corners”. Ik heb er zo’n jaar geleden zelfs met Apple zelf over gebeld en erover gehad. Case werd aangemaakt. Vaag verhaal; probleem werd weliswaar herkent maar er werd feitelijk niets aan gedaan. Ik was er druk mee maar op een gegeven moment heb ik het maar laten zitten want ik kwam gewoon niet verder. Rond dat moment werd de iMac bij mij ook een secundaire computer na koop MBP en nu heb ik het nog steeds maar heb ik het maar zo gelaten.

Heb er nog wel eens over zitten mailen met enkele Maccers uit de USA; één van hen had het idee dat het te maken heeft met wat er daar achter het scherm zit; teveel warmteafgifte ofzo. Bij allemaal zat het in een hoek, linksonderin… distorted corners. Apple gaf bij mij niet thuis……

Als ik jouw bericht lees bekruipt mij weer een vervelend gevoel….

Check maar eens op internet; en ik hoop dat jou wel iets lukt in die trant; let us know!

Inactief
    Anoniem

Dat is een slordig gelijmd scherm, is een bekend probleem bij de iMac.

Moderator
    Night

Inderdaad. Bijna alle (witte) iMacs hebben daar (op den duur) last van. Ik heb al m’n 2e iMac en intussen het 3e scherm, en het blijft terugkomen. Mijn Mac staat dan ook 24/7 aan. Alles valt onder garantie, maar je bent wel telkens je Mac ’n paar dagen kwijt…:?

Het is ‘gewoon’ stof dat tussen de LCD en de beschermplaat wordt geblazen. Doordat de iMac zo compact is, maakt deze gebruik van een vrij geforceerde luchtstroom om alles gekoeld te krijg. Kennelijk zijn de schermen, die eigenlijk luchtdicht afgesloten zouden moeten zijn, daar toch niet zo goed tegen. Werk je in een rokerige omgeving, dan treedt het probleem nóg sneller op. (in middels roken we niet meer binnen, maar dat mag het probleem niet verhelpen. Ook gewoon huisstof is voldoende)

Bijdrager
    Ratz

@ night: volgens mij gaat het niet om stof hoor! Bij mij niet i.i.g. het is echt een distorted corner linksonder

Bijdrager
    jabesse

Dit klinkt erg als het probleem dat ik aan de linkerkant van m’n iMac (20″, early 2006) heb gekregen in de loop van de tijd.
    Die is nu dus ruim 2 jaar oud, maar ik ga toch maar eens bij de APR waar ik ‘m gekocht heb navragen…

Bijdrager
    Byron
    ”ja_besse”

maar ik ga toch maar eens bij de APR waar ik ‘m gekocht heb navragen…

Heeft geen zin, je kan beter even met Apple zelf bellen.. Die zijn beter in staat om buiten de garantie jou te helpen..

Bijdrager
    Ratz

Laten we elkaar vooral op de hoogte houden hier in dit draadje want het komt dus echt meer voor in die linkerhoek; ik zit d’r nu ook naar te kijken…..

Nogmaals; mijn energie was tevergeefs….

Inactief
    Anoniem
    ”Ratz”

want het komt dus echt meer voor in die linkerhoek.

Bij mij is het aan de rechterkant.

Bijdrager
    Ratz
    ”Zakske”
    ”Ratz”

want het komt dus echt meer voor in die linkerhoek.

Bij mij is het aan de rechterkant.

Als je er met je rug naartoestaat ?
    :wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.